Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@13:06:52 GMT

نگاهی به ممنوعیت سقط جنین در ایران و آمریکا!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۵۲۴۲

نگاهی به ممنوعیت سقط جنین در ایران و آمریکا!

اخیراً لایحه "ضربان قلب جنین" در مورد سقط جنین در ایالت تگزاس امضا شد؛ این لایحه، پس از حدود شش هفته بارداری، عمل سقط جنین را ممنوع می‌کند و به شهروندان حق شکایت از پزشکان متخلف را می‌دهد.

به گزارش مشرق، "گرِگ ابوت" فرماندار ایالت تگزاس اخیراً لایحه سقط جنین "ضربان قلب جنین" را امضا کرده است؛ بر اساس این لایحه، سقط جنین پس از حدود شش هفته از بارداری، ممنوع است و به شهروندان حق شکایت از پزشکانی را که پس از آن مرحله، سقط جنین می‌کنند می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: آمار سقط جنین در ایران و جهان چقدر است؟

به گزارش "reuters" این قانون جدید، بخشی از موج ممنوعیت سقط جنین‌های مشابه براساس "ضربان قلب" است که در ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان تصویب شده است؛ قانونگذارانی که از چنین قوانینی حمایت کرده‌اند، می‌گویند که هدف از این کار، تلاش برای لغو حکم برجسته سال ۱۹۷۳ دادگاه عالی آمریکا است که حق زن در پایان حاملگی را تضمین می‌کند.

"ابوت" قبل از امضای این لایحه، در ویدئویی که در فیس‌بوک منتشر شد، گفت: "خالق ما حق زندگی را به ما ارزانی داشت، با این حال میلیون‌ها کودک هرساله حق زندگی خود را به‌دلیل سقط جنین از دست می‌دهند؛ در تگزاس، ما برای نجات این جان‌ها تلاش می‌کنیم."

بر اساس این قانون تگزاس، هنگامی که انقباض ریتمیک بافت قلب جنین قابل تشخیص است، عمل سقط جنین ممنوع خواهد بود یعنی اغلب در شش هفته اول و گاهی اوقات قبل از اینکه حتی زن متوجه بارداری شود؛ این اقدام برای سقط جنین در موارد فوریت‌های پزشکی یک استثنا ایجاد می‌کند.

بیشتربخوانید: آیا امکان بارداری ایمن بالای ۴۰ سال وجود دارد؟

قانون جدید از سپتامبر ۲۰۲۱ به اجرا گذاشته خواهد شد، مگر آن که به‌حکم دادگاه اجرای آن متوقف شود؛ نزدیک به ۱۲ ایالت دیگر آمریکا هم لوایح مشابهی تحت عنوان "ضربان قلب جنین" به تصویب رسانده‌اند،
این در حالی است که سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار سقط در کشور ایران رخ می‌دهد که ۳۸ درصد از آنها یعنی ۵۳۰ هزار مورد آن عمدی و جنایی است!

بر اساس قانون سقط‌درمانی کشورمان، "با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به‌علت عقب‌افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن موجب "حَرَج" مادر است و یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توأم باشد قبل از ولوج روح (چهار ماه!!) با رضایت زن مجاز است و مجازات و مسئولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود."

این درحالی است که در روایات ما به ۴ماهگی تنها کنار بحث دیه و ضمان مالی اشاره شده است که با زمان صدور مجوز سقط متفاوت است، با این حال این موضوع به‌اشتباه یا با شیطنت مبنای قانون سقط‌درمانی کنونی قرار گرفته است؛ منظور روایات از چهارماهگی جنین، بحث دیات است؛ متأسفانه در اجرای همین قانون حتی همین ۴ماهگی هم رعایت نمی‌شود! از سویی دیگر، متأسفانه  یک لیست بلندبالای ۲۰۹موردی از مصادیق نادرست "حَرَج برای سقط جنین" تنظیم شده است.

همچنین، همه جنین‌شناسان اظهار می‌کنند که تا پایان دوماهگی حس و حرکت جنین معلوم می‌شود و اندام کامل است؛ متأسفانه بسیاری از والدین و مادران در کشورمان، حتی تا قبل از چهارماهگی، جنین را انسان نمی‌دانند! و در نتیجه راحت اقدام به قتل آن می‌کنند؛ آمار وحشتناک سقط جنین در کشور گواهی بر این واقعیت تلخ است!

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین وزارت بهداشت فرزندآوری سقط جنین سلامت ایالت تگزاس دادگاه عالی آمریکا آمریکا سقط جنین ضربان قلب قلب جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کنیم؛ یکی از این سیاست‌ها ،معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ارقام اخذ مالیات و یا کم کردن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای تولید کنندگان می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مشوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری منظور شود، بیان کرد: موارد برشمرده شده به خوبی می‌تواند به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده و مانع رکود اقتصادی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری موثر باشد ادامه داد: همچنین این امر می‌تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کرده و می تواند تاثیرات تحریم‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنابراین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقی  اگر به زودی و بدون گرفتن ایرادهای غیرمنطقی در مجلس به تصویب رسیده و به مرحله اجرا برسد، با توجه به مشوق های هدفمند اعطا شده و کاهش مالیات تولید، به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند کمک‌های خوبی در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باشد، ادامه داد: همچنین ما چندین سال است که با معضل نقدینگی رها شده در جامعه مواجه هستیم بنابراین این لایحه به درستی می‌تواند نقدینگی را در امر تولید متمرکز کرده و اعتماد مردم را به سرمایه‌گذاری و همچنین تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد را میسر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در جذب و مشارکت مردم در اقتصاد کارساز باشد، ادامه داد: همچنین در این لایحه به موضوع اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و حفظ زنجیره ارزش تولید اشاره شده است و می تواند تاثیرات خوبی را در جلوگیری از خام فروشی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در تحقق عدالت مالیاتی موثر باشد،  بیان کرد:  ما هر چقدر بتوانیم نرخ مالیاتی از تولید و سرمایه گذاری را کمتر کنیم ، این امر می تواند تورم موجود در کشور را کاهش داده و در کنترل نقدینگی موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مد نظر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور