Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، «یوسف پولسن » یکی از امیدهای تیم ملی دانمارک در جام ملت های ۲۰۲۲ است. مهاجم ۲۶ ساله که محصول آکادمی لینگبی است، از سال ۲۰۱۳ تاکنون عضو ارب لایپزیگ آلمان است.

وی که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۱۹۹۴ در کپنهاگن به دنیا آمد،در تمام تیم های رده سنی پایه دانمارک بازی کرده و از سال ۲۰۱۴ عضو تیم ملی بزرگسالان این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولسن در گفت وگویی با نشریه ورزشی کیکر آلمان گفت:من شرایط تیم کشورم را خوب می بینم که احتمال دارد حتی بتواند قهرمان هم شود.ما واقعا کادر بازیکنان قوی و درجه یکی داریم.کادری که بسیار پرشور و هیجان است. تیمی که عملکرد بسیار خوبی داشته است.در ۳ سال اخیر فقط در ۲ بازی بازنده شدیم که یکی از این دو بازی مقابل بلژیک تیم اول رده بندی جهان بود.

وی به مناسبت بازی دوستانه فردا(چهارشنبه)دانمارک و آلمان، بازی های درپیش یورو ۲۰۲۰ و عملکردش در تیم لایپزیگ مصاحبه ای مفصل با این نشریه انجام داد که مشروح آن چنین است:

*آقای پولسن ، بعد از اتمام مسابقات بوندس لیگا ، به نظر می رسد تازه کار شما شروع شده است. قرار است با تیم ملی دانمارک در مسابقات جام ملت های اروپا حضور داشته باشید. به قدر کافی توان برای تان باقی مانده ؟

من بیشتر از آنچه کافی باشد، توان دارم. فوق العاده خوشحال هستم که به خصوص ۳ مسابقه ما در خانه و مقابل تماشاگر خواهد بود. این سه بازی می توانند به جشن فوتبالی برای ما در کپنهاگن تبدیل شوند. اتفاقی که می تواند تجربه بسیار عالی برای ما باشد. از این بابت خوشحالم که در زمانی به دنیا آمدم که می توانم تیم ملی را همراهی کنم و در مسابقاتی مثل جام ملت ها حاضر باشم. و البته تجربه حضور در این تورنمنت بزرگ را کسب کنم.

*شما از حضور تماشاگر در ورزشگاه گفتید. اما می دانید که حداکثر ۱۴۵۰۰ نفر مجاز هستند به عنوان تماشاگر به ورزشگاه بیایند.

بله. متوجه هستم. با توجه به این که در خانه بازی می کنیم و چنین امکانی داریم، فکر می کنم برای ما یک مزیت بسیار بزرگ در شرایط کنونی است. شما روزنامه نگاران همیشه آمار و ارقام را دوست دارید. پس اگر در نظر بگیرید که قبل از کرونا و بعد از این پدیده، چه شرایطی برای همه ما از نظر تماشاگر ایجاد شد، آنوقت تصدیق می کنید که حضور تماشاگران چه سهم بسزایی در شکل گیری و ثبت نتایج دارد. من که می گویم وقتی تماشاگر در ورزشگاه هست، بازیکن آدرنالین بیشتری می گیرد و توانش خیلی بیشتر می شود.

*دانمارک در مرحله مقدماتی بازی ها، بدون شکست بود.در رقابت های لیگ ملت های اروپا هم در گروهش بعد از انگلیس دوم شد. آیا تیم کشور شما می تواند مدعی  جدی اما پنهانی برای فتح جام ملت های اروپا باشد؟

من از این واژه ای که شما به کار بردید، استفاده نمی کنم.من شرایط تیم کشورم را خوب می بینم که احتمال دارد حتی بتواند قهرمان هم شود.ما واقعا کادر بازیکنان قوی و درجه یکی داریم.کادری که بسیار پرشور و هیجان است. تیمی که عملکرد بسیار خوبی داشته است.در ۳ سال اخیر فقط در ۲ بازی بازنده شدیم که یکی از این دو بازی مقابل بلژیک تیم اول رده بندی جهان بود.

*شما با آلمان در روز چهارشنبه دیداری آزمایشی دارید. حریفی که مقابل اسپانیا و مقدونیه شمالی، حال خوبی نداشت.

نمی توانم وضعیت تیم آلمان را ارزیابی کنم. حتما مشکلاتی در بازی با آنها داشته است. اما در نگاه کلی فکر می کنم، آلمان حریفی درجه یک است و محک خوردن مقابل چنین تیمی قدرتمندی آن هم قبل از شروع جام ملت ها، فرصتی ایده ال برای تیم ملی دانمارک جهت آماده سازی بهتر است.

*چرا؟

خب، در چند سال گذشته بازی های زیادی مقابل حریفانی داشتیم که در سطح ما یا کمی پایین ترازما بودند. اما بازی های سطح بالای زیادی نداشتیم. برای برداشتن گام های بعدی در قالب تیم ملی مسلم است که به تعداد بازی های بیشتری در این کلاس بالا نیاز داریم.

*فکر می کنید برگزاری چنین جام ملت های با میزبانی ۱۲ کشور قاره آن هم در وضعیت سخت کرونایی ، اقدامی معقول و مناسب است؟

من نمی دانم اگر به جای تصمیم گیرندگان بودم و باید درباره برگزاری جام تصمیم نهایی را می گرفتم، به چه برداشتی می رسیدم. اما اکنون با توجه به شرایطی که پیش آمده، فکر می کنم می توانم به برگزاری این جام مطابق آنچه از قبل برنامه ریزی شده، پرداخت.به هرحال می بینیم که مردم تا حدودی در حال بازگشت به زندگی عادی خود هستند. بیشتر کشورها در حال بازگشایی فعالیت های روزمره خود هستند. از طرفی این جام ملت ها از مدت ها قبل برنامه ریزی شده است. همینطور میزان سرمایه گذاری کشورها هم در آن مشخص است.از نظر اقتصادی برای برخی کشورها وابستگی هایی را ایجاد کرده است.از طرفی تمام پروتکل های بهداشتی برای هواداران در نظرگرفته شده است.

*اگر نگاهی اجمالی به عملکرد تیم تان در فصل گذشته بیندازیم، نایب قهرمان بوندس لیگا شدید و به فینال جام حذفی هم رسیدید. در وجود شما کدام حس بر دیگری غلبه می کند؟ حس رسیدن به چیزی یا از دست دادن عنوانی؟

مطمئنا  دوست داشتم آرزوی چیزهای بیشتری می داشتم. اما در فوتبال اینطور است که بازی توسط عوامل کوچکی تعیین می شوند. خب، در فینال جام حذفی، تیم بهتری نسبت به حریف در زمین نبودیم. از نظر کارایی، دورتموند در روز فینال عملکرد بهتری داشت.در بوندس لیگا هم بایرن جلوتر از ما بود. این تیم سازگاری بیشتر و بهتری داشت. با این حال می گویم که می توانیم افتخارکنیم و راضی باشیم. زیرا به حداکثر آنچه که می توانستیم، رسیدیم و یک فصل عالی را پشت سرگذاشتیم.

*کل عملکرد فصل اخیر شما همراه با سورلوت ، کلایورت و هوانگ، ۱۳ گل شده است. می توان ادعا کرد به اندازه کافی جای تیمو ورنر را که به چلسی رفت، پرنکردید ؟

نه. من چنین چیزی را نمی بینم. هروقت صحبت از شانس و آمار می شود، دوست دارم ببینم ما مهاجمان چقدر در مناطق خطرناک حضور داشتیم و سایر بازیکنان حاضر بودند. مسلم است اگر این دو را با هم مقایسه کنیم، برداشت بهتری حاصل می شود.

*اما قدر مسلم عملکرد مهاجمان را با گلزنی می سنجند.

حرف شما صحیح است اما همین موضوع بستگی دارد چطور فوتبال بازی  کرده اید و از نظر تاکتیکی، عملکردتان چگونه بوده است. ما سیستمی را بازی کردیم که مهاجم فقط کارش گلزنی نبود. باید برای دیگران فضا را نیز باز می کرد. به خصوص بال های راست و چپ بتوانند جلو بیایند و گلزنی کنند.

*با زدن ۵ گل برای تیم لایپزیگ، سهم بسزایی در صعود تیم به فینال جام حذفی داشتید. برای تان تلخ نبود که ابتدا در ترکیب نبودید و بیرون نشستید؟

این تصمیمی بود که مربی گرفت.من هم آن را پذیرفتم. مهم نیست که چقدر ناراضی یا عصبانی هستم. واقعا چنین چیزی مهم نیست. چون در این مرحله، بحث بازیکن مطرح نیست. بلکه آنچه مهم بوده، بحث برد است. به هرحال وقتی آن اتفاق رخ داد، به خودم گفتم باید آنقدر آماده باشم که هر وقت به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفتم، تمام توانم را خرج کنم و برای تیم مفید باشم.

*این اتفاق افتاد. در پایان نیمه اول فینال جام حذفی مقابل دورتموند، لایپزیگ ۳ بر صفر عقب بود. شما و انکونکو در آغاز نیمه دوم به زمین رفتید.

بله. همینطور بود. دو تعویض انجام گرفت که وضعیت بازی تیم را تغییر داد اما از نظر عقب ماندگی نتوانست باعث شود نتیجه تغییر کند.

*شما همیشه بازیکنی بوده اید که سعی کرده با هواداران برخورد صمیمانه ای داشته باشد. در کنار آنها بوده اید و با آنها عکس گرفته اید. فکر می کنید بعد از یک سال شیوع کرونا و ماه ها انجام بازی های بدون تماشاگر، هنوز هم ارتباط قوی میان بازیکن و هوادار وجود داشته باشد؟

به طور کلی بله.  اما در نظر بگیرید که ما یک سال تمام است که هواداران را ندیده ایم. بدیهی است که دلم برای آنها بسیار تنگ شده است.ما آنها را در ورزشگاه نداشته ایم. در تمرینات هم ندیده ایم. فقط گاه و بیگاه با آنها در سطح شهر برخورد داشته ایم.

*فکر می کنید اوضاع بعد از کرونا به خوبی دوره قبل از آن شود؟

این امر در وهله نخست به این بستگی دارد که چه تعداد هوادار به ورزشگاه اجازه حضور پیدا کنند و بتوانند مثل گذشته روی سکوها شور و هیجان داشته باشند.متاسفانه اکنون برای ما بازیکنان، بازی بدون تماشاگر به چیزی عادی در زندگی روزمره تبدیل شده است. اگر چنین باشد، فکر می کنم حتی پرشورتر از قبل به حمایت از ما بازیکنان بپردازند. 

*۲ سال همکاری مشترک با یولیان ناگلس مان را که فصل بعد به بایرن می رود و جانشین هانس دیتر فلیک می شود، چگونه ارزیابی می  کنید؟

فکر می کنم این دو سال در کل موفق بودند. ما در سال گذشته و با حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خود را معرفی کردیم. در فصل جاری هم نمایش خوبی در این جام و مسابقات داخلی داشتیم. دیدیم که می توانیم با برترین تیم های جهان روبه رو شویم و پا به پای آنها پیش برویم. این اتفاقات در سایه حضور و هدایت ناگلس مان رخ داد. در واقع تحت هدایت او، گام بسیار بزرگی به جلو برداشتیم. فکر می کنم در آینده از این دستاوردها نفع زیادی ببریم.چون بازیکنان ما از این اتفاقات تجربیات خوبی کسب کردند.

*فکر می کنید ناگلس مان چرا به بایرن رفت؟اگر رئیس باشگاه بودید اجازه می دادید به تیم رقیب مستقیم تان برود؟

نمی دانم چه واکنشی در این حالت می داشتم.چون به هر حال در جایگاه مدیریت نیستم و نمی دانم چه مسائلی در این زمینه وجود داشته است. فقط می توانم بگویم ما بازیکنان دوست داشتیم ناگلس مان را برای مدت بیشتری در اینجا می داشتیم. به هرحال اکنون تصمیم گرفته شده و منتظر هستیم در آغاز تمرینات فصل جدید زیر نظر جسی مارش، مربی جدید کارکنیم.

*شما مارش را از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ که دستیار رالف رانگنیک در تیم بود، می شناسید. فکر می کنید مربی خوبی برای لایپزیگ باشد؟

بله. او مربی عالی است. وقتی در اینجا کار می کرد و دستیار بود، آنقدر عملکردش فوق العاده بود که همه فکر می کردند فراتر از یک دستیار باشد. فکر می کنم باشگاه تصمیم مناسبی گرفت که او را به اینجا آورد. مارش بازیکنان زیادی را از تیم می شناسد که همین به او کمک می کند تا تیم را برای مسابقات بهتر آماده کند.

*و سئوال آخر، تابستان گذشته می خواستید جشن عروسی تان را برپاکنید که به خاطر کرونا لغو کردید. بعد از جام ملت ها، این جشن را برپا می کنید؟

نه. من و همسرم این جشن را حتما خواهیم گرفت اما زمانش را هنوز مشخص نکرده ایم. دوست داریم این جشن زمانی باشد که دیگر دغدغه کرونا و زدن ماسک را نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فینال جام حذفی جام ملت فکر می کنید فکر می کنم جام ملت ها ناگلس مان برای ما بازی ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها

پیشکسوت باشگاه استقلال بر این اعتقاد است که شناخت حمید مطهری سرمربی تراکتور از آبی‌پوشان در دیدار فردا به سرخپوشان تبریزی کمک خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تقابل استقلال با تراکتور در تبریز گفت: این یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند نقش مهمی در قهرمانی استقلال در این فصل داشته باشد و البته نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان هم مهم است. بازی‌های تراکتور و استقلال معمولاً از لحاظ فنی بازی‌های خوبی بوده و این بار بحث امتیاز گرفتن برای استقلال بسیار مهم است.

طی شدن 80 درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور

 

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در ادامه یادآور شد: شرایط تراکتور هم بعد از آمدن حمید مطهری متفاوت شده است. البته این مربی برای پیاده کردن تفکراتش نیاز به زمان دارد، ولی مسئله مثبت برای تراکتور این است که مطهری به خوبی استقلال را می‌شناسد. حالا باید دید در زمین مسابقه چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

وی در مورد اینکه شانس کدام تیم برای برد بیشتر است، تأکید کرد: هر دو تیم شانس برد دارند، ولی اگر بازی در تهران برگزار می‌شد قطعاً شانس استقلال را بیشتر می‌دانستم. بازی در زمین تراکتور و برابر هواداران این تیم سخت است، ولی استقلال شرایط روحی خوبی دارد. از طرفی سرنوشت قهرمانی استقلال هم دست خودش است و اعضای تیم می‌دانند که از بازی‌های باقیمانده از جمله بازی مقابل تراکتور چه می‌خواهند.

فریبا راجع به اینکه تراکتور در دو فصل اخیر در اکثر بازی‌های بزرگ، نتایج خوبی برابر رقیبان مستقیمش نگرفته است، تصریح کرد: به هر حال این آمار دروغ نیست و تراکتوری‌ها باید خودشان کالبدشکافی کنند که چرا در بازی‌های بزرگ نتایح خوبی نگرفته‌اند. شاید آنها از لحاظ روحی آماده چنین بازی‌هایی نیستند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد اینکه شانس قهرمانی این تیم بیشتر است یا پرسپولیس، اظهار داشت: استقلال یک امتیاز بیشتر دارد و با همین دست فرمان جلو برود، قهرمان خواهد شد. اگر استقلال نتیجه بگیرد نتایج دیگر تیم‌ها مهم نیست، در شرایط فعلی شانس قهرمانی استقلال بیشتر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!
  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • انریکه: زود قهرمان می‌شویم، خوشحالم
  • سیدجلال مربی دیگر سکوت نمی‌کند
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد