Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا سه تن از کاندیداهای محترم اظهاراتی را درباره مشکلات تورم، ‌ارز و بورس بیان کرده و اتهاماتی را درباره رشد پایین اقتصادی ، متوجه دولت نموده‌اند.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متاسفانه کاندیداهای محترم به سیاق گذشته،‌ حتی در تبلیغات انتخابتی خود حاضر نیستند به نقش تحریم و جنگ اقتصادی بر زندگی مردم و اقتصاد کشور اشاره کننند و متاسفانه باز هم به تطهیر دولت آمریکا واقدامات ترامپ پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حتی ابتدایی‌ترین کارشناسان اقتصادی می‌دانند زمانی که کشور با تحریم مواجه شد ‌و اف‌ای‌تی‌اف و آثار تحریم‌ها، فروش نفت را با مشکل مواجه کرد؛ کشور با کبود شدید ارز مواجه شد  اما این آقایان ترجیح‌ می‌دهند واقعیت به این وضوح را ندیده بگیرند.

در تمام این مدتی که تحریم‌ها علیه ایران اجرا می‌شده، تمام تلاش دولت، پایین آوردن قیمت ارز بوده و این روزها هم که دولت به دنبال منطقی کردن قیمت ارز است، بازهم  آنانی که نگران رفع تحریم هستند،‌  همچنان به ایجاد موانع روانی مشغول هستند.

همچنین در مورد تورم فعلی ، هیچ اشاره نمی‌کنند که بعد از تحریم ایران که نظیرش در تاریح جهان دیده نمی‌شود، آمریکایی‌ها انتنظار فروپاشی اقتصادی ایران را داشتند و این تورمی که امروز وجوود دارد،  در صورت عدم تلاشهای دولت، قطعا می‌توانست باعث تحقق خواسته آمریکایی بشود اما به خاطر اقدامات دولت و مقاومت ملت ایران، ترامپ به آرزوی خود نرسید.

جهت اطلاع آقایانی که این اتهام‌ها را علیه دولت مطرح می‌کنند باید یادآوری کرد که  این دولت از سال ۹۲ تا ۹۷ متوسط رشد بالای ۱۲ درصد در صنعت را داشت؛ همچنین نرخ تورم یک رقمی بود و بازار ارز، ثبات داشت. این کاندیداهای محترم پاسخ بدهند که آیا دولت فرقی کرده است که آن موقع، آن وضعیت اقتصادی را داشتیم و امروز به گونه‌ای دیگر است؟ قطعا وجدان‌های منصف اذعان دارند که تحمیل‌شرایط خارجی در قالب تحریم‌ها باعث به وجود آمدن وضعیت کنونی در زمینه اقتصاد شده است. 

از افتخارات دولت است که در شرایطی که شرح داده شد، کمترین اتکا به نفت در این دولت محقق شد و در زمانی که حتی صادرات نفت به صفر نزدیک شد و ما فقط حدود ۳۲ هزار دلار صادارت نفتی داشتیم؛‌ توانستیم کشور را در سخت‌ترین شرایط اداره کنیم بدون آنکه پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان برای یک روز به تعویق بیفتد.

بهتر است این آقایان درباره چگونگی حل مشکلات موجود آنهم با وجود تحریم‌ها و همچنین بودن ایران در لیست سیاه اف‌ای تی اف ، برنامه بدهند و بگویند که در این شرایط چه کاری می توانند انجام بدهند.

همچنین کاندیداها اکثرا پیشنهاد هزینه ای برای افزایش مخارج دولت دارند در حالیکه کوچکترین توجهی به منابع درآمدی دولت ندارند و معلوم نیست ابن افزایش یارانه ها ومخارج قرار است از کدام محل تحقق یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تبلیغات جنگ اقتصاد کشور دولت آمریکا نفت ارز ایران دولت تورم جهان رشد صنعت اقتصاد صادرات نفت دلار حقوق مشکلات یارانه ها انتخابات مشکلات اقتصادی تحریم بورس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ایران تحریم‌ناپذیر است