Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵۳ درصد جمیعت مورد نظر در استان واکسینه شدند و فعلا منتظر ورود محموله جدید واکسن به استان هستیم. - اخبار استانها -

فرهاد ابول نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراهواز، اظهار داشت: تزریق واکسن در استان مطابق اولویت ابلاغی در حال انجام است  و با راه اندازی واکسیناسیون خودوریی و مراکز تجمعی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت فعلی ما افراد بالای 65 سال است که خوشبختانه تاکنون 53 درصد این جمیعت تحت پوشش واکسن قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: فعلا موجودی واکسن در استان به پایان رسیده و به محض ورود محموله جدید دوباره واکسیناسیون را از سر می گیریم.

این مقام مسئول بیان داشت: شهر قرمز و پر خطر در خوزستان نداریم و 15 شهر نارنجی و مابقی زرد هستند. هر چند اگر مردم رعایت نکنند، دوباره وضعیت پرخطر می شود.

وی با اشاره به درصد پوشش مناسب واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون در استان 162 هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند.

ابول‌نژادیان با اشاره به تاثیر قطعی برق بر زنجیره سرد نگهداری واکسن‌های کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مخازن انبار واکسن کرونا، برای تامین زنجیره سرد واکسن‌های خوزستان دو دستگاه دیزل ژنراتور قرار داده‌ایم تا در صورت قطعی برق، یکی از این دیزل ژنراتورها وارد مدار شود.

وی افزود: در صورت قطعی مکرر برق، زنجیره سرد مخازن انبار واکسن قطع می‌شود و واکسن‌ها خراب می‌شوند بنابراین باید برق این مراکز قطع نشود؛ البته خوشبختانه تاکنون برق این مراکز قطع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در صورت تامین نشدن برق به مدت هشت ساعت، واکسن‌ها خراب می‌شوند؛ در صورت ایجاد تغییر دمایی در واکسن‌ها، قطعا واکسن‌ها از رده خارج خواهند شد.

ابول‌نژادیان با اشاره به تبعات قطعی برق خانگی برای بیمارانی که در منزل از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند نیز گفت: برخی از بیماران نیازمند اکسیژن، مانند بیماران مبتلا به کرونا یا جانبازان، در منزل به دستگاه اکسیژن‌ساز وابسته هستند که با قطعی برق، به سختی تنفس می‌کنند و جان‌شان در خطر می‌افتد.

"واکسن برکت" در آستانه دریافت مجوز واکسیناسیون عمومی قرار گرفتآغاز واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی کرونا از هفته آینده/نمکی: اول من و همکارانم واکسن می‌زنیم75 درصد از جمعیت 70 سال به بالای استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

وی افزود: زمانی که برق قطع می‌شود و دستگاه‌ها از کار می‌افتند، میزان اکسیژن خون بیمار کاهش می‌یابد و ممکن است بیمار تا پای مرگ برود بنابراین افرادی که دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی دارند باید کپسول اکسیژن تهیه کنند تا در صورت قطعی برق، دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/341/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ها قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است