Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:25:10 GMT

زبان انگلیسی تنها گوش دادن و نوشتن نیست!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۵۸۳۶

زبان انگلیسی تنها گوش دادن و نوشتن نیست!

اغلب افراد فکر می‌کنند که اگر از A تا Z دیکشنری آکسفورد را از بهر کنند، می‌توانند خود را یک انگلیسی‌دانِ همه فن حریف بدانند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آموزشگاه گفتمان سفیر، در صورتی که دقیقا عکس این قضیه صحت دارد، یعنی شما باید بتوانید با همان تعداد محدود واژه و اصطلاحاتی که به یاد دارید، مکالمه کنید و منظور خود را برسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تقویت این مهارت مهم در زبان انگلیسی روش‌های گسترده‌ای پیشنهاد شده است.

در این رپورتاژ قصد داریم تا به شما از اهمیت شرکت در کلاس‌های آموزشگاه زبان انگلیسی که به طور گروهی برگزار می‌شوند و مهارت شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی را تقویت می‌کنند پرده برداریم.

اهمیت کلاس‌های آموزشگاه‌های معتبر زبان انگلیسی در تقویت مهارت مکالمه

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا می‌گویند برای تقویت زبان باید در آن جامعه‌ای که به آن زبان تکلم می‌کنند، قرار گرفت؟ هنگامی که شما مجبور شوید برای رفع نیازهای خود و رساندن منظورتان به زبان افراد بومی تکلم کنید، رفته رفته زبان مقصد را فرا می‌گیرید.

در ایران امکان مکالمه کردن به زبان انگلیسی در کوچه و محله وجود ندارد! برای این منظور باید خود را در فضاهایی که توسط آموزشگاه‌های زبان انگلیسی معتبر به وجود آمده‌اند و حتی یک کلمه فارسی در مکالمات آنها شنیده نمی‌شود، قرار دهید.

آموزش مکالمه انگلیسی بسیار اهمیت دارد، چرا که به عنوان یک ویترین، تسلط شما در زبان انگلیسی را نشان می‌دهد، حال هرچقدر هم که کلمه و اصطلاح بلد باشید اما نتوانید از آنها در صحبت کردن خود استفاده کنید، مانند این است که ویترین مغازه شما خالی باشد!

در ادامه به برخی از روش‌های بسیار کاربردی و جواب‌ده در خصوص تقویت مکالمه به زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم:

کلاس‌های جمعی یا کلاس‌های خصوصی

اگر تنها به دنبال تقویت مهارت مکالمه به زبان انگلیسی هستید، بهتر است به جای شرکت کردن در کلاس‌های خصوصی، مهارت صحبت کردن به انگلیسی خودتان را در حضور شاگردان دیگر به چالش بکشید. این کار باعث می‌شود ترس شما از صحبت کردن به انگلیسی بسیار کاهش یابد و همچنین بتوانید از گفت و شنودهای شاگردان دیگر استفاده کنید.

کلاس‌های جمعی که توسط یک معلم کارکشته اداره می‌شوند و در آخر به نکات و اشکالات عمده هر فرد پرداخته می‌شود بسیار عالی است. در انتخاب آموزشگاه و همچنین کلاسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید حتما اهمیت دهید.

در کلاس‌های مکالمه محور (Free Discussion) حتما شرکت کنید

یکی دیگر از امکاناتی که آموزشگاه‌های زبان انگلیسی دارند، دایر کردن کلاس‌هایی است که عمدتاً هفته‌ای یک بار، آن هم در اواخر هفته برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها چندین شاگرد که نسبتا از سطح زبان خوبی برخوردار هستند و تنها برای تقویت مکالمه به زبان انگلیسی در این کلاس‌های حضور یافته‌اند و یک معلم یا تصحیح کننده وجود دارد. وظیفه معلم تنها عنوان کردن موضوع مورد بحث و سوال کردن از افرادی است که کمتر در بحث شرکت می‌کنند.

برای تقویت مکالمه باید بهتر گوش دهید

جالب است بدانید تا وقتی که نتوانید خوب گوش دهید و تنها از روی کتاب و نوشتار برای تقویت مکالمه تمرین کنید، به آن سطح مطلوبی از مکالمه که دوست دارید نخواهید رسید. افرادی مهارت اسپیکینگِ خوبی دارند که ابتدا خوب گوش داده‌اند، سپس آنها را با اَشکال مختلف به کار برده‌اند.

برای تقویت مهارت مکالمه، بخشی از کلاس‌های آموزش زبانِ آموزشگاه‌ها به نگاه کردن به فیلم‌های انگلیسی زبان سپری می‌شود. تنها نگاه کردن به فیلم و سریال انگلیسی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد. در ادامه به برخی از کارهایی که در حین نگاه کردن به فیلم باید انجام داد اشاره می‌کنیم:

یادداشت برداری کنید

به این صورت که یک بار فیلم را کامل ببینید (برای سهولت کار می‌توانید یک قسمت از یک سریال را انتخاب کنید)، سپس برای بار دوم، کلمات و اصطلاحاتی که معنای آن را نمی‌دانید را در یک دفترچه با رنگ آبی یادداشت کنید.

معنای اصطلاحات و واژگان را از دیکشنری‌های معتبر بیابید

در ابتدا ممکن است، در هر جلمه‌ای که می‌بینید یا می‌شنوید حداقل یک کلمه ناشناس بیاید. اما به مرور زمان این کلمات ناشناس کم و کمتر خواهند شد. پس از اینکه کلمات انگلیسی را با خودکار آبی نوشتید و حداقل دو قسمت از سریال را به این صورت نگاه کردید، نوبت به یافتن معانی تک تک کلمات از دیکشنری‌های معتبر است. می‌توانید از خودکار قرمز برای این کار استفاده کنید و سعی کنید معنای کلمات را هم به انگلیسی و هم به فارسی (در ابتدا) بنویسید و رفته رفته نوشتن معنی به فارسی را حذف کنید.

مرور کنید

پس از اینکه تعداد کلمات و واژگان ناشناس به حداقل 10 برگ رسید، بهتر است آنها را مرور کنید و به یاد آورید که کاراکترهای سریال کجا و چگونه از آنها استفاده می‌کردند.

انگلیسی را به عنوان زبان دوم نبینید و خود را همیشه به چالش بکشید و سعی کنید در طول روز از آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مانند یک بریتانیایی یا آمریکایی انگلیسی صحبت کنی، سفیری شو!

سفیر نامی آشنا در خصوص آموزش زبان انگلیسی در ایران است. آموزشگاه سفیر با چندین شعبه در تک تک شهرهای ایران بزرگترین آموزشگاه زنجیره‌ای زبان انگلیسی در ایران است که از کادر کاملا مجرب و باتجربه بهره می‌برد.

در این آموزشگاه برای تقویت مهارت اسپیکینگ (Speaking) دانش آموزان تمامیِ زیرساخت‌های لازم میسر است و با شرکت کردن در کلاس‌های عمومی و دوره‌های تخصصی مکالمه می‌توانید به صورت کاملا کاربردی و شیرین در کمترین زمان ممکن مانند یک نیتیو (Native) انگلیسی صحبت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زبان انگليسي مکالمه به زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی تقویت مکالمه استفاده کنید تقویت مهارت برای تقویت صحبت کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • احتمال جدایی رشفورد از منچستریونایتد
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود