Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازمان مدیریت صنعتی دوره‌های آموزشی مورد نیاز تجارت خارجی کشور را برگزار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از سیصد صادرکننده از دوره‌های آموزشی طراحی شده استفاده کنند. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران در جهت تسهیل و تسریع صادرات غیرنفتی و فراهم کردن امکان حضور مثمر ثمر صادرکنندگان در بازار‌های هدف صادراتی بوده و لازم است آموزش‌های مرتبط با صادرات به عنوان مهمترین اولویت صادرکنندگان قرار گیرد تا صادرات سنتی جای خود را به صادرات علمی و بر مبنای شناخت کارشناسی بازار بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تنوع و تکثر متغیر‌های اثرگذار بر تجارت خارجی کشور به ویژه، صادرات غیرنفتی به اندازه‌ای است که غفلت از این متغیر‌ها و نگاه تک بعدی به مقولۀ صادرات موجب کند شدن روند آن و در نتیجه از دست دادن بازار‌های هدف خواهد شد.
رئیس کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: فرهنگسازی در حوزه صادرات یکی از اولویت‌های پرداخت مشوق‌های صادراتی در سال ۹۹ بوده و تمام تلاش ما در سال ۱۴۰۰ نیز در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید صادراتی است.

زادبوم با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان مدیریت صنعتی، گفت: سازمان مدیریت صنعتی دوره‌های آموزشی مورد نیاز تجارت خارجی کشور را بر اساس سرفصل‌های اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از سیصد صادرکننده از دوره‌های آموزشی طراحی شده استفاده کنند.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان اظهار امیدواری کرد فرایند آموزش صادرکنندگان در سال‌جاری با تخصیص بودجه‌های مشوق‌های صادراتی سرعت بیشتری بگیرد.   بیشتر بخوانید: مدیریت تجارت خارجی کشور بدون نفت/ صادرات ریالی را به رسمیت نمی شناسی   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی صادرات صادرات غیرنفتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات صادرات غیرنفتی سازمان توسعه تجارت ایران تجارت خارجی کشور دوره های آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان