Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح "مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا" باید تا هفته آینده به شورا ارائه گردد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوآد آموزی استان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جلسات مستمر و ماهانه، حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش و بررسی طرح هایی است که ارتقاء سطح تعلیم و تربیت را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: تا ماه آینده کارگروهی به منظور بررسی این موضوع زیر نظر آموزش و پرورش تشکیل شود که اگر کرونا ادامه پیدا کرد، طرحی را رائه دهد که بعد آموزش و هم پرورش را توأمان مورد توجه قرار دهد.

استاندار ادامه داد: با توجه به وجود تجربه این ایام، آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد می تواند ادامه یابد، اما آن چیزی که مهم است، توجه به آسیب های کرونا و پسا کروناست.

ملانوری افزود: کرونا طی این ایام بر مسائل روحی، روانی ، اجتماعی و فرهنگی معلمین، دانش آموزان و... اثرات فراوانی گذاشته و با توجه به اینکه آموزش و پرورش مسئول تعلیم و آموزش دانش آموزان است باید به این موضوع به طور ویژه ورود کند.

وی از همه گیری بیماری کرونا به عنوان یک بحران نام برد و گفت: بحران کرونا در حوزه مسائل اجتماعی تأثیر جدی گذاشته که بعد از گذشت مدت زمان طولانی آثار و نتایج آن همچنان بروز می نماید.

استاندار با اشاره به لزوم توجه ویژه به طرح علمی "مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا" به ارتقاء سطح مهارتی دانش آموزان تأکید کرد و متذکر شد: در این طرح باید برنامه جامعی برای ارتقاء سطح سواد رسانه ای دانش آموز و همچنین رشد عقلانیت، حوزه اجتماعی ،سرگرمی های مناسب و... ارائه شود.

ملانوری یادآور شد: برای این منظور می توانیم از تجربیات یک تیم کارشناسی متشکل از روان شناس، کارشناس حوزه اقتصاد و کارآفرین ، پزشک و ...بهره ببریم.

به گفته وی؛ شهرداران استان باید ظرف یک ماه آینده، کودکان کار را در شهرها شناسایی کرده و آنها را برای سود آموزی به آموزش و پرورش معرفی نمایند.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که دانش آموزان به دنبال تحصیل برای به دست آوردن کار دولتی نباشند و فکرشان به این سمت برود که خودشان در اجتماع منشأ کار و کارآفرینی و اشتغال باشند.

استاندار اظهار داشت: کمبود امکانات و تجهیزات مدارس استان به ویژه در هنرستان‌ها به صورت شهرستانی احصاء شود تا برای تأمین آن ها، برنامه ریزی لازم در شورای آموزش و پرورش صورت گیرد.

ملانوری از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی استان گفت و خاطرنشان کرد: ابتدای سال جاری نیز در راستای پرورش خلاقیت در دانش آموزان، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پژوهش‌سرای دانش آموزی استان اختصاص دادیم.

وی یادآور شد : در سال جاری ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و بخشی از مشکل اینترنتی دانش آموزان نیز رفع خواهد شد.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پسا کرونا دوران کرونا آموزش پرورش کرونا و پسا کرونا آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس استان اردبیل در دولت سیزدهم ۲.۵ برابر افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کلام الله صفری پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان اردبیل قبل از دولت سیزدهم کمتر از 20 سانتیمتر بوده که این رقم هم اکنون به 51 سانتیمتر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این سه سال عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش بی نظیر بوده که شاخص ترین فعالیت ها در عرصه تکریم جایگاه معلمان به عنوان عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت مورد اهتمام بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اجرای طرح رتبه بندی را در همین راستا یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت 12 سال بلاتکلیفی با تامین اعتبار مورد نیاز مرحله نخست این طرح اجرایی و عملیاتی شد.

صفری نگاه تکریم آمیز به معلم را در دولت مردمی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه رفتار و کردار معلم الگوی نسل آینده است سعی ما بر این است تا از این ظرفیت انسانی در قالب نیروهای متفکر و تلاشگر به عنوان هدایتگر نسل های نوجوان و جوان بهره گرفته تا سالم ترین و شایسته ترین نیروها در آینده تربیت و تحویل جامعه داده شود.

وی ادامه داد: حل مشکلات زیربنایی آموزش و پرورش جزو دغدغه های اصلی بوده که ما سعی کردیم با اولویت کمبود  فضاهای آموزشی این دغدغه ها را رفع کنیم که در این دولت بالغ بر 78 مدرسه در قالب 313 کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 67 واحد آموزشی نیز در استان اردبیل در حال احداث است که بزرگترین مجتمع آموزشی با نام دارالفنون با 300 میلیارد تومان اعتبار در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

صفری ضرورت احداث 2 هزار کلاس درس را با همت خیرین و نوسازی مدارس یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت 11 سال توزیع رایگان شیر در بین 120 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شده است.

وی افزود: اصلاح الکترونیکی اوراق، اتصال تمامی مدارس اردبیل به سیستم اینترنت پرسرعت و خدمات واحد دولت، توزیع 24 هزار جلد کتاب راه موفقیت، برچیده شدن مدارس کانکسی، تولید محتواهای آموزشی راه دور و تاثیر 60 درصدی نمرات نهایی در کنکور از دیگر فعالیت های برجسته بوده است.

صفری گفت: 25 مرکز سنجش سلامت کودکان در استان فعالیت می کنند و تاکنون 88 درصد دانش آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گرفته و مابقی نیز تا پایان اردیبهشت ماه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند