Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:38:58 GMT

رئیس دولت اصلاحات از هیچ‌کس حمایت نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۶۰۶۳

رئیس دولت اصلاحات از هیچ‌کس حمایت نخواهد کرد

به گزارش تابناک، احمد شریف عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از همتی به عنوان نامزد اصلی خود گفت: جبهه اصلاحات ایران هنوز موضع گیری نهایی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را انجام نداده؛ اما در گزارش اولیه که در قالب یک بیانیه کوتاه منعکس شد اعلام کرد که چون ما کاندیداهایمان احراز صلاحیت نشدند؛ بنابراین کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری معرفی نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امری طبیعی بود، زیرا آن ۹ نامزدی که جبهه برنامه هایشان را گرفته بود و قرار بود بعد از ثبت نام درباره آن‌ها رای گیری انجام شود، متاسفانه هیچ یک از این ۹ نفر احراز صلاحیت نشدند.

او درباره همتی و مهرعلیزاده گفت: من به شخصه معتقدم که اگرچه این دو نفر اسم‌شان در شمار داوطلبان نامزدی که در جبهه مطرح بودند عنوان شده بود، اما چون موفق نشدند که رای لازم را کسب کنند، بنابراین وارد فرایند ارائه برنامه نشدند و اینکه کلیت جبهه اصلاحات بخواهد از این افراد حمایت کند بسیار بعید است.

شریف افزود: اما این که احزاب به تنهایی به سراغ یک فرد بروند هرچند بعید نیست، اما کمی جای اما و اگر دارد، زیرا در سال ۹۸ اتفاقی افتاد که شورای عالی سیاست‌گذاری نزدیک دو سال فعالیت کرد و قرار شد تصمیم‌ها جمعی باشد، اما در نهایت وقتی که با رد صلاحیت اعضای خودش مواجه شد تصمیم گرفت که تصمیم نهایی را برعهده احزاب بگذارد که نتیجه آن بروز چند صدایی در اردوگاه اصلاحات بود؛ لذا این دوره بعید است چنین تصمیمی اتخاذ شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ممکن است که اشخاص بنا به نظر شخصی خودشان بخواهند در یکی از ستاد‌ها فعالیت داشته باشند، اما اینکه تصمیمات در شکل حزبی برای حمایت از کاندیدای خاصی گرفته شود بعید است. با این حال هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، اما صحبت‌هایی در این باره انجام گرفته که برای اینکه به تصمیم جمعی خللی وارد نشود همه به تصمیم جبهه احترام بگذارند.

دبیرکل حزب همبستگی درباره احتمال ورود رئیس دولت اصلاحات بیان کرد: در این دوره احتمال ورود رئیس دولت اصلاحات خیلی کم است، البته اینکه او و اعضای احزاب اصلاح طلب در رای گیری مشارکت داشته باشند یک امر طبیعی است، زیرا اساسا اصلاح طلبان هرگونه تغییر را از طریق صندوق‌های رای پیگیری می‌کنند. وقتی ما کاندیدایی که نظر ما را تامین کند نداریم یعنی امکان رقابت از جریان سیاسی ما گرفته شده و جریان اصلاحات برای این عدم معرفی کاندیدا مقصر نیست، زیرا جریان اصلاحات بیش از یک سال وقت گذاشت و شخصیت‌هایی را معرفی کرد که همین الان هم دارای مسئولیت‌های مهمی در کشور هستند.

او اضافه کرد: آیا اصولگرایان الان از همه نامزد‌های شان حمایت می‌کنند که توقع دارند ما از همه حمایت کنیم؟ اگر اصلاح طلبان نامزد جدی داشتند تصمیم گرفته بودند که در عرصه حضور یابند و برد و باخت برایشان هم تفاوت نداشت، اما صرفا نام اصلاح طلبی دلیل نمی‌شود که افراد توانمندی این را داشته باشد که کشور را از این وضعیت بحرانی عبور دهد؛ یعنی نمی‌شود انتظار داشت که ما از کسی که صرفا اصلاح طلب است، اما توانمندی مدیریت قوه مجریه برای خروج کشور از این شرایط را ندارد حمایت کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احمد شریف عبدالناصر همتی محسن مهرعلیزاده انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلای، نمایندگان با اکثریت آراء با جدول ۲۱ بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در دفاع از جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ علاوه بر توجه به اقشار محروم جامعه گفت: یکی از اقدامات مهم توجه به قدرت دفاعی و مسائل امنیتی کشور است که در این جدول توجه خوبی به نیروهای مسلح شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: در جدول ۲۱، حدود ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح اختصاص یافته و تمام زوایای امنیتی کشور از مرزها گرفته تا پایتخت مربوط به این جدول است.

نماینده دولت در جلسه علنی مجلس نیز در دفاع از جدول ۲۱ بودجه گفت: ما موظف بودیم که ۵ درصد اعتبارات بودجه را به نیروهای مسلح اختصاص دهیم در مرحله اول در قالب بند ب تبصره ۴ اعتباری معادل ۱۳۶.۸ همت از این اعتبارات تأمین شده بود و پس از اصلاح سقف بودجه این عدد به ۱۴۷.۱ همت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: دولت حداکثر مساعدت ممکن را در این حوزه انجام داد ضمن اینکه ۱.۸ میلیارد یورو هم به عنوان فرا بودجه تهاتر نفت برای این بخش در نظر گرفته شد.

نماینده دولت در دفاع از جدول ۲۱ بودجه اظهار داشت: تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که در جدولی که در مجلس جمع بندی شده ۱.۸ میلیارد یورو با نرخ تسعیر بالاتر از بازار دوم (بازار مبادله طلا و ارز) در نظر گرفته شده است که ما با این موضوع مخالف هستیم چرا که این کار باعث اخلال در بازار ارز خواهد شد.

وی افزود: نرخی که مبنای ما است یکی نرخ ارز کالاهای اساسی و دیگری نرخ مرکز مبادله است که هر روز بانک مرکزی این نرخ را در سایت خود قرار می دهد.

نماینده دولت اظهار داشت: ۱۱۸ همتی هم که توسط مجلس در نظر گرفته شده مازاد بر سهمی است که دولت در نظر گرفته و ما با آن مخالف هستیم.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: مبنای محاسبه نرخ تسعیر ارز ۱.۸ میلیارد یورو در نظر گرفته شده برای نیروهای مسلح بر مبنای قیمتی است که توسط دولت اعلام می شود.

در نهایت و با این توضیح رئیس کمیسیون تلفیق با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان در صحن مجلس رسید.

کد خبر 848310 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟