Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی آرمند، بخشدار مرکزی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه در ۹۰ روستای بخش مرکزی شهرستان شهربابک، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها برگزار خواهد شد، گفت: پیش از این قرار بود در ۹۱ روستا انتخابات برگزار شود که متاسفانه به دلیل فوت یکی از داوطلبان روستای دهنه آبدر این آمار به ۹۰ روستا کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شمار روستا‌های دارای شرایط برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها در این شهرستان، نسبت به دوره قبل از ۸۷ به ۹۱ روستا افزایش یافت، افزود: همه شورای‌های اسلامی روستاهای این شهرستان شورای سه نفره و فقط روستای استبرق پنج نفره هستند.

آرمند  با اشاره به اینکه ۵۲۱ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های این شهرستان ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۴۶۱ نفر مرد و ۶۰ نفر زن هستند، گفت: در مجموع ۲۷۲ نفر به عنوان اعضای شورا اسلامی روستا‌های شهرستان شهربابک انتخاب خواهند شد.

او با بیان اینکه ۸۵ هزار و ۸۵۱ نفر جمعیت در روستا‌های بخش مرکزی شهربابک سکونت دارند،  بیان کرد:  تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند در مناطق روستایی این شهرستان انجام شده و تاکنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

بخشدار مرکزی شهربابک بیان داشت: انسجام و همدلی موجب تحقق شور و نشاط و همچنین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو خواهد شد.

او افزود: یکی از ضرورت‌های راهبردی انتخابات خرداد ۱۴۰۰، تلاش برای ایجاد توازن و تعادل بین دو اصل سلامت و مشارکت در انتخابات است.

آرمند به برخی سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: شورا‌ها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند.

او با اشاره به اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، تاکید کرد: اصل ایجاد شورا‌های اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر انتخابات 1400 اسلامی روستا ها انتخابات شورا شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش استانی شورا‌ها با تاکید بر این که اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدامات جهش زا انجام دهند؛ گفت: اعضای شورا‌ها می‌توانند با شناسایی سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در منطقه جهش اقتصادی ایجاد کنند و عمران و آبادانی منطقه را به بار بیاورند.

وی بر تسلط هر چه بیشتر اعضای شورا‌ها بر قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: اعضای شورا‌ها وحدت و انسجام شان را حفظ کنند و منافع عمومی مردم را در نظر گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: از ظرفیت شورا‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به شعار سال از توانمندی آنان در امور اقتصادی بهره برد.

همچنین اعضا شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها به نمایندگی مشکلات شهرستان‌ها و روستا‌ها را بیان کردند.

قدردانی از شورا‌های برتر استان هم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند