Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:00:28 GMT

دیزین میزبان بزرگترین باغ گل کوهستان جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۶۳۲۵

دیزین میزبان بزرگترین باغ گل کوهستان جهان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،استان البرز علیرغم کوچک بودن از لحاظ اقلیمی ظرفیتی دارد که هیچ کجای دنیا این ظرفیت وجود ندارد و آن هم داشتن درجه دماهای متفاوت در مناطق مختلف استان است به طوری که هوای تابستانی و زمستانی را همزمان در استان می توان تجربه کرد.

با وجود این پتانسیل می توان البرز را به پایتخت گل لاله نه تنها در ایران بلکه در دنیا تبدیل کرد که در ماه های مختلف در یک از نقطه از استان این گل را کشت، پرورش و به نمایش بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پهلوانی گفت: با کاشت ۱۲ میلیون قطعه گل لاله ،کوکب ،داوودی و سینره درمیان صدگونه گیاهی خودرو توانستیم به غیر از فصل زمستان در دیگر فصل ها نیز میزبان گردشگران در دیزین ، قلب رشته کوه های جنوبی البرز باشیم.

او  با بیان این که درسال اول ۴۰ هکتار از این کوهستان زیر کشت گل رفته است افزود: ۳۰۰ هکتار از۵۶۰ هکتار وسعت پیست اسکی دیزین زیرکشت می رود.

پهلوانی با تاکید براین که در این مکان تفریحی همه دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می شود گفت: این کوهستان پراز گل بهترین مکان برای آرامش روح وجان به دوراز هیاهوی شهری است.

انتهای پیام/ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیست دیزین فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم

کل و بزها در ارتفاعات کوهستان برفی منطقه شکار ممنوع سوادکوه مشغول چرا در برف هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، در اوج قله‌های پوشیده از برف ارتفاعات سوادکوه؛ در بام کوهستان برفی؛ در جایی که خورشید دستش به زمین می‌رسد کَل و بزهای وحشی این سلاطین کوهستان پرغرور از آن اوج، حیات زیستی خود را سپری می‌کنند و در آرامش وصف ناپذیر در زیستگاه خود به چرا مشغولند و روزی خود را از زیر برف بیرون می‌کشند، قله برفی در سیطره کَل و بزهایی است که قدرت خدا را به رخ می‌کشند.

اینجا ارتفاعات کوهستان برفی در منطقه شکار ممنوع سوادکوه است که تصویر زندگی کل و بزها در زیستگاهشان توسط محیط بان علی‌اکبر ایمانی ثبت شده است.

.

انتهای پیام/و.

دیگر خبرها

  • البرز میزبان دو گروه از خادمان حرم رضوی می شود
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • خاطره بازی با معلمان کوهستان
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»