Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قاسم تقی‌زاده خامسی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سدتنظیمی- انحرافی قیزقلعه سی زیرمجموعه طرح بزرگ ملی خدا آفرین به عنوان بزرگترین طرح آبی شمال غرب کشور است که با مخزنی به حجم ۶۲ میلیون متر مکعب روی رودخانه مرزی ارس ساخته شده است.

وی ادامه‌داد: این سد از نوع خاکی با هسته ناتراوای رسی به منظور انحراف آب به کانال پایاب خدا آفرین احداث شده و سالیانه ۲ میلیارد مترمکعب آب تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان‌کرد: دو نیروگاه ۲۰ مگاواتی به منظور تولید انرژی برای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان روی این سد ساخته شده و با بهره‌برداری از شبکه پایاب سد قیزقلعه سی، ۷۴ هزار هکتار در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل آبیاری خواهد شد و برای ۸۵ هزار نفر در منطقه ایجاد اشتغال خواهد شد که شکوفایی اقتصادی در این دو استان را در پی خواهد داشت.

تقی‌زاده خامسی به آبگیری سد «گردیان» اشاره کرد و گفت: این سد با مخزنی به حجم ۱۰ میلیون متر مکعب، برای آبیاری ۲هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیمی در شهرستان جلفا احداث شده و با ذخیره آب توسط ایستگاه پمپاژ در فصول غیر زراعی از رود ارس، امکان آبیاری در فصل کشاورزی را فراهم خواهد کرد.

وی اضافه‌کرد: شبکه پایاب یکانات به مساحت سه‌هزار و ۳۵۰ هکتار توسط ایستگاه‌های پمپاژ از طریق رود ارس، در شهرستان مرند سیراب شده و موجب ایجاد  سه‌هزار شغل مستقیم برای مردم منطقه خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان‌کرد: افتتاح این دو سد مهم در استان آذربایجان شرقی با اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به برگزاری جشنی به مناسبت ۵۰ سال بهره‌برداری مشترک و موفق از سد ارس و بند انحرافی «میل‌مغان»  با حضور وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در شهرستان پلدشتف  نقطه صفر مرزی در محل سد ارس گفت: ۵۰ سال بهره‌برداری مشترک از منابع آب و انرژی در این سد بین دو کشور در منطقه غرب آسیا جزو نمونه‌های کم‌نظیر است و به نوعی می‌توان گفت رودخانه ارس، رودخانه دوستی با کشورهای همسایه است.

به گزارش ایرنا، سد تنظیمی و انحرافی قیزقلعه سی در ۱۲ کیلومتری سد خدا آفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع  شده، طول تاج  آن ۸۴۳ متر، ارتفاع  از پی ۳۷ متر و گنجایش مخزن آن ۶۲ میلیون  مترمکعب است.

عملیات ساخت سد قیزقلعه سی در سال ۱۳۸۵ آغاز و برای ساخت آن  ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

برچسب‌ها تبریز آذربایجان شرقی سد ارس توسعه ایران توسعه اقتصادی اردبیل قاسم تقی زاده خامسی سد خدا آفرین سد قیز قلعه‌سی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی سد ارس تبریز آذربایجان شرقی سد ارس توسعه ایران توسعه اقتصادی اردبیل قاسم تقی زاده خامسی سد خدا آفرین سد قیز قلعه سی شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور تقی زاده خامسی قیزقلعه سی خدا آفرین منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی