Web Analytics Made Easy - Statcounter

مائده نجفی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه واکسیناسیون در کشور طبق مصوبه سند ملی واکسیناسیون مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر اعضای کادر بهداشتی و درمانی و بیماران خاص مراحل واکسیناسیون آنها به اتمام رسیده و افراد بالای ۷۰ سال در نوبت واکسیناسیون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه واکسن اسپوتنیک، سینوفارم و آسترازنکا در کشور تزریق می‌شود، ابراز داشت: دو واکسن ابتدایی نوترکیب و واکسن سومی بر اساس ویروس کشته شده است.

انتشار اخبار دروغین درباره واکسیناسیون توسط انجمن‌های مخالف واکسن

متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه متأسفانه انجمن‌های مخالف واکسن در همه جای دنیا فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برخی از این انجمن‌ها حتی با تولید و انتشار اخبار دروغین و انتشار گسترده آن در رسانه‌ها در حال فریب مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم واکسیناسیون عمومی باعث ایجاد جهش‌های مختلف در ویروس کرونا می‌شود، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون خطر مرگ افراد را به اندازه ۱۰۰ در ۱۰۰ کاهش و خطر ابتلاء به موارد شدید کرونا را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد.

نجفی زاده با اشاره به اینکه واکسیناسیون یک امر کاملاً اختیاری است، بیان داشت: با این وجود وقتی خطر ابتلای شدید به بیماری و بعد از آن مرگ وجود دارد واکسیناسیون یک امر کاملاً معقولانه در جهت مصونیت در برابر این ویروس است.

فعلاً واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه افرادی که ضعف سیستم ایمنی و یا استفاده کنندگان از کورتون پیشنهاد می‌شود که از واکسن «سینوفارم» استفاده شود، افزود: به دلیل محدودیت‌های موجود در تأمین واکسن فعلاً واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی‌شود که امیدواریم با تأمین واکسن مورد نیاز واکسیناسیون عمومی کشور در همه اقشار انجام شود.

متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه اگر فردی به فکر جان خود و یا خانواده خود است باید واکسن کرونا بزند، گفت: آنچه که در دیگر کشورها تجربه شده است نشان از موفقیت واکسیناسیون کرونا است به نحوی که تا حد زیادی توانسته شیوع ویروس را کنترل و مرگ‌ومیر را کاهش دهد.

استفاده از روش ایمنی جمعی را پرهزینه و دشوار است

وی استفاده از روش ایمنی جمعی را پرهزینه و دشوار دانست و افزود: امیدواریم با انجام فرایند واکسیناسیون و مشاهده مردم از نتایج ثمربخش و کارآمد آن مقاومت برخی از افراد در مقابل واکسیناسیون کاهش پیدا کند.

نجفی زاده با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی در تولید واکسن کرونا اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات واکسن «کووبرکت» در فازهای مطالعاتی و آزمایش‌های بالینی از همه پیش تر است که پیش بینی می‌شود طی ماه‌های آینده با پایان فازهای مطالعاتی برای تزریق در طرح واکسیناسیون عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

مشاهده مواردی از عفونت قارچ سیاه در کاشان

وی با اشاره به شیوع بیماری قارچ سیاه ابراز داشت: این بیماری مورد جدیدی نیست و قبلاً هم در برخی از افراد به خصوص افرادی که نقص ایمنی داشته یا از کورتون استفاده می‌کردند، وجود داشته است.

متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماری کرونا باعث تشدید پاسخ ایمنی فرد مبتلا شده و به همین دلیل از داروهای سرکوبگر ایمنی برای انها استفاده می‌شود، تصریح کرد: این داروها ممکن است باعث شعله‌ور شدن عفونت‌های فرصت طلب مثل قارچ سیاه شود.

وی با اشاره به اینکه افراد و بیماران به هیچ عنوان نباید خودسرانه کورتون استفاده کنند، خاطرنشان کرد: استفاده بدون تجویز کورتون باعث ضعف سیستم ایمنی و افزایش احتمال ابتلاء به بیماری عفونت‌های قارچی می‌شود.

نجفی زاده با بیان اینکه چند مورد از این عفونت در کاشان مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: چون این بیماری یک قارچ تهاجمی است به محض مشاهده کوچک‌ترین علائم باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرد.

کد خبر 5224720

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسیناسیون سند ملی واکسیناسیون واکسن کرونا واکسن انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا شیراز واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات اردبیل ایلام واکسیناسیون عمومی نجفی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور