Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:56:55 GMT

آغاز فاز سوم واکسن رازی کووپارس از ۲ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۷۱۸۹

آغاز فاز سوم واکسن رازی کووپارس از ۲ ماه آینده

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با اشاره به آغاز فاز دوم تست انسانی این واکسن، از آغاز فاز سوم مطالعه بالینی این واکسن کرونا از دو ماه آینده خبر داد. - اخبار اجتماعی -

دکتر سعید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا با بیان این‌که فاز اول تست انسانی واکسن رازی کووپارس با تزریق به 133 داوطلب به پایان رسید و فاز دوم آن آغاز شده است، اظهار کرد: هدف از فاز اول مطالعه، بررسی بی‌خطربودن واکسن کروناست؛ در فاز اول عارضه جدی در هیچ یک از داوطلبان مشاهده نشد و به همین دلیل مجوز ورود به فاز دوم را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوز مطلوب و اثربخش واکسن کرونا را نیز بررسی و تعیین کردیم و در فاز دوم، مطالعه را روی 500 داوطلب در دو گروه 250 نفره انجام می‌دهیم و به یک گروه واکسن و به گروه دیگر "ادجوانت (واکسن نما)" تزریق می‌کنیم.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با بیان این‌که داوطلب‌گیری تقریباً انجام شده است، تصریح کرد: این فاز در شهر تهران انجام می‌شود و طی دو ماه آینده مطالعه فاز دوم را به پایان می‌رسانیم تا بتوانیم وارد فاز سوم شویم.

کلانتری با بیان این‌که در فاز سوم برخی از محدودیت‌ها برای داوطلب شدن در تست انسانی برداشته خواهد شد، بیان کرد: ما در فاز اول، افراد سالم را انتخاب کردیم، در فاز دوم افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده مانند دیابت کنترل شده دارند را نیز به عنوان داوطلب وارد مطالعه کردیم و در فاز سوم تعداد، افزایش و محدودیت‌های داوطلب‌گیری بر اساس استانداردها کاهش می‌یابد.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، درباره دوز استنشاقی این واکسن نیز گفت: ما می‌توانیم با دوزهای تزریقی به ایجاد ایمنی دست پیدا کنیم؛ دوز استنشاقی را با این هدف طراحی کرده‌ایم که جلوی کلونیزه شدن ویروس را بگیریم و نگذاریم فرد، ناقل ویروس کرونا باشد؛ به صورت تئوری به نظر می‌رسد که این دوز استنشاقی مؤثر خواهد بود اما نتایج دقیق باید پس از طی این مطالعه بالینی مشخص شود.

متخصص عفونی با بیان این‌که واکسن رازی بر پایه پروتئین است، خاطرنشان کرد: واکسن‌های بر پایه پروتئین بی‌عارضه‌ترین و بی خطرترین نوع واکسن هستند زیرا در آنها تنها از بخشی از ویروس برای تحریک سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

پزشک و جانباز 70 درصد هستم اما منتظر واکسن ایرانی کرونا می‌مانم!تمام گروه‌های آسیب‌پذیر در تابستان واکسینه می‌شوند/تولید 3 میلیون دوز واکسن کرونا در تیرماهآغاز واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی کرونا از هفته آینده/نمکی: اول من و همکارانم واکسن می‌زنیم"واکسن برکت" در آستانه دریافت مجوز واکسیناسیون عمومی قرار گرفتبهبودیافتگان کرونا چه مدت پس از بهبودی می‌توانند واکسن کرونا بزنند؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن رازی کووپارس واکسن کرونا فاز سوم فاز دوم فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی

آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.

در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۰۱ هزار و ۸۱۰  داوطلب شرکت کرده اند.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰  و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت اول  در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • مرحله اول آزمون سراسری کنکور آغاز شد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟