Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: در یک حرکت ابتکاری با تأمین گاز بخشی از گاز مشهد از گاز محبوس شده، گام بزرگی برای پایداری گاز این منطقه برداشته شد.

او افزود : در یک حرکت ابتکاری با تأمین گاز بخشی از گاز مشهد از گاز محبوس شده در خط لوله ۱۶ اینچ نم‌زدایی و ۱۶ اینچ کلات-درگز، گام بزرگی در راستای پایداری گاز در حوزه سرزمینی این منطقه برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انتقال بیش از ۲۹ میلیارد مترمکعب گاز در منطقه چهار شرکت انتقال گاز

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز ادامه داد : انتقال پایدار گاز به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی فعالیت در مناطق عملیاتی مطرح می‌باشد که از این رو این منطقه نیز با اجرای برنامه‌های مختلف و ابتکاری سعی در ایجاد محیطی امن و ایمن برای هموطنان در گستره سرزمینی خود دارد.

محمد کامل بیان کرد : این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در سر شاخه‌های تولید و با دارا بودن  حدود ۳.۵ میلیون مشترک در ۵ استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخش‌هایی از سمنان و گرگان، برای انتقال پایدار و عدم قطعی گاز سناریو‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی و در صورت نیاز به اجرا در می‌آورد.

او با اشاره به این‌که یکی از این سناریو‌های پیشنهادی استفاده از گاز محبوس شده در خطوط است، تصریح کرد : در سال‌های گذشته که فشار گاز شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در حال کاهش بود و از گاز نم‌زدایی جمالی‌نیا برای تأمین قسمتی از گاز شهر مشهد استفاده می‌شد ، بخشی از گاز خروجی پالایشگاه به خط ۱۶ اینچ نم‌زدایی منتقل می‌شد به همین دلیل گاز محبوس شده در خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی و ۱۶ اینچ کلات عملاً قابل استفاده نبود.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز تاکید کرد : از این رو در حرکتی ابتکاری و با پیشنهاد دیسپچینگ منطقه چهار عملیات انتقال گاز و اخذ موافقت‌های لازم برای تأمین گاز در محدوده شهر مشهد، با همکاری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، آرایش لو‌له ها در ابتدای خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی به‌گونه‌ای تغییر یافت که برای اولین بار منحصراً گاز تولید شده از منبع گاز شیرین در نمزدایی جمالی‌نیا به همراه گاز محبوس شده در خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی و ۱۶ اینچ کلات-درگز از طریق باز کردن شیر انتهای خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی به رینگ شهر مشهد، استفاده شد.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات انتقال گاز پایداری گاز عملیات انتقال گاز منطقه چهار عملیات انتقال گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله

سید مصطفی موسوی در خصوص اقدامات آب منطقه‌ای گلستان در طرح آبرسانی به شهر کلاله گفت: این طرح تا قبل تا ابتدای سال ۱۴۰۰ صرفا ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که با اهتمام ویژه دولت محترم سیزدهم و وزارت نیرو برای رفع مشکلات حوزه آب شرب و پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این طرح اعتبار اختصاص و هزینه شده است.

او ادامه داد: براین اساس با تجهیز و بهره برداری ۶ حلقه چاه، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه‌ها و خطوط انتقال، تکمیل مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طوقه، ایستگاه پمپاژ اضطراری با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، بالغ بر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه شرب شهری کلاله اضافه شد. 

موسوی افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ جانبی و احداث مخزن کمکی ۲۰۰۰ متر مکعبی کوسه از برنامه‌های این شرکت برای تکمیل اجزای طرح آبرسانی به شهر کلاله در سال‌های آتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • پایداری هوای گلستان تا فردا/ ورود سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • تصادف چند موتور سوار در یک چهار راه در مشهد (فیلم)
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله