Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:36:13 GMT

فعلاً با تهدید جدی موش و ملخ مواجه نیستیم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۷۲۵۲

فعلاً با تهدید جدی موش و ملخ مواجه نیستیم

ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در پاسخ به اینکه با توجه به کاهش بازندگی آیا بحران آفات عرصه های طبیعی استان را تهدید می کند، گفت: خوشبختانه امسال بحث مقابله با آفات زودتر از موعد سال‌های گذشته آغاز شده و تا کنون تهدید جدی در خصوص وجود آفات در عرصه های طبیعی استان مشاهده نشده است.

حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وسعت عرصه‌های طبیعی البرز اظهار کرد: البرز حدود ۵۱۷ هزار هکتار وسعت دارد که از این مساحت حدود ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل جنگلکاری، بیابان و مرتع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به گستره زیاد عرصه‌های طبیعی استان، بحث مقابله با آفات طبیعی در این عرصه‌ها در مقایسه با کنترل آفات در باغات و مزارع از حساسیت بیشتری برخوردار است.

فرضی توضیح داد: با توجه به شکنندگی اکوسیستم موجود در عرصه‌های طبیعی، مقابله و کنترل آفات در این اراضی به شکل ویژه تری صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: باغات و اراضی کشاورزی هم وسعت کمتری دارند و هم اجزا و تنوع اکوسیستم آنها به مراتب کمتر از عرصه‌های طبیعی است بنابراین کنترل آفات در آنها آسان تر است.

وی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی با جهاد کشاورزی استان کارگروه مشترکی برای مبارزه و دفع آفات در عرصه‌های طبیعی دارند.

فرضی به آفات رایج در البرز توضیح داد: ملخ زبرا که عمدتا در کرج، طالقان و ساوجبلاغ مشاهده می‌شود و ملخ شکم بادمجانی که آن هم بیشتر در ساوجبلاغ تمرکز دارد، عمده ترین آفات استان هستند.

این مسئول تاکید کرد: موش مریوس که بیشتر اشتهارد و نظرآباد مشاهده می شود و گیاه نیمه انگلی دارواش که اغلب در طالقان مشاهده می‌شود هم از دیگر انواع آفات استان هستند.

وی اظهار کرد: البته نباید از وجود خرگوش در شلمزارهای ساوجبلاغ هم غافل بود که اغلب با استفاده از مواد دور کننده با آنها مقابله می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان در پاسخ به اینکه با توجه به کاهش بازندگی آیا بحران آفات عرصه های طبیعی استان را تهدید می کند، گفت: خوشبختانه امسال بحث مقابله با آفات زودتر از موعد سال‌های گذشته آغاز شده و تا کنون تهدید جدی در خصوص وجود آفات در عرصه های طبیعی استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری البرز حامد فرضی عرصه های طبیعی استان عرصه های طبیعی عرصه های طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد

ملانوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: دوره آموزشی آفات مکنده باتاکید برکنترل آفات فصل بهارپسته، با حضور مهدی بصیرت عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در راستای ارتقا دانش کارشناسان وبهره برداران باروش‌های کنترل آفات فصل بهاردرختان پسته برنامه ریزی شد.
 
 وی افزود: در این دوره کارشناسان و بهره برداران باروش‌های کنترل آفات مکنده همچون سن وسنک، زنجره (شیره تر) وشپشک‌های پسته توسط مدرس محترم مهدی بصیرت عضوهیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور به فراگیران ارائه شد.
 
  لازم به ذکر است به منظور بهره برداری حداکثری از مطالب، این دوره به دو صورت حضوری و مجازی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم