Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان نسبت به اسفندماه ۹۸ گفت: بر اساس لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق آن‌ها بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید پوراصغری معاون علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری این سازمان با هدف تشریح ابعاد مختلف عملکرد سازمان در بخش های مربوطه، درباره آخرین وضعیت لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: درفت اولیه این لایحه تهیه شده و با کانون های صنفی و دستگاه های اجرایی ذیربط مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم هر وقت نهایی شد، این لایحه در دولت هم تصویب شود.

عوض پور از مدیران معاونت مربوطه درباره جزئیات برداشت 1 میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی بابت مقابله با کرونا اظهار داشت: مجموعا 19.5 هزار میلیارد تومان معادل 830 میلیون یورو توسط بانک مرکزی به ریال تبدیل شده و از طریق خزانه داری کل کشور در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گرفته است. 16.5 هزار میلیارد تومان از این رقم به بخش سلامت و 3 هزار میلیارد تومان مابقی به سایر بخش‌ها از جمله صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافته است. پیگیر هستیم که 170 میلیون یورو مابقی هم به ریال تبدیل شده و به دستگاه ها بدهیم.

پوراصغری درباره وضعیت تولید و واردات واکسن کرونا گفت: قرار است 60 میلیون دوز واردات واکسن داشته باشیم و 140 میلیون دوز واکسن هم از طریق توان داخلی تامین شود. امیدواریم در سال 1400 این تولیدات صورت گیرد و با توجه به برنامه ریزی های وزارت بهداشت، تزریق واکسن صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان اظهار داشت: افزایش حقوق آنها نسبت به اسفندماه 98، 120 درصد بوده است.

پوراصغری درباره جزئیات این موضوع در سال های اخیر اضافه کرد: در سال 93 نرخ تورم 14.6 درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان حقوق 20 درصد، در سال 94 نرخ تورم 11 درصد و میزان افزایش حقوق آنها 33.7 درصد، در سال 95 نرخ تورم 6.9 درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان 15.9 درصد، در سال 96 نرخ تورم 8.2 درصد و میزان افزایش حقوق آنها 11.6 درصد بود. بنابراین تا سال 96 همواره درصد افزایش حقوق بازنشستگان بیشتر از نرخ تورم بوده است.

وی ادامه داد: در سال 97 نرخ تورم 26.9 درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان 14.2 درصد، در سال 98 نرخ تورم 34.8 درصد و میزان افزایش حقوق آنها 54.4 درصد بود. در سال گذشته هم نرخ تورم حدود 37 درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان 28.8 درصد بود.

پوراصغری درباره جزئیات لایحه رتبه بندی معلمان گفت: براساس این لایحه، میزان حقوق معلمان 25 درصد بیشتر از حقوق آنها براساس قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود. همچنین حقوق معلمان هم مثل سایر کارمندان در سال گذشته بخاطر فوق العاده ویژه بین 9 تا 21 درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی کرونا حقوق بازنشستگان درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان افزایش حقوق آنها نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه

احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در گفتگو با خبرآنلاین در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

tags # تورم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد