Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا بر اساس محل شناسایی و شیوع آن‌ها نام‌گذاری شده‌اند. حال سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفته است که الفبای یونانی را جایگزین اسامی کشور‌ها کند. الفبای یونانی جای ترکیباتی، چون ویروس‌های انگلیسی، آفریقایی یا هندی را خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این امر پیشگیری از "انگ خوردن" کشورهاست.

طبق تصمیم WHO گونه موسوم به ویروس انگلیسی B.۱.۱.۷ به "آلفا" تغییر نام می‌دهد. ویروس جهش‌یافته در آفریقای جنوبی B.۱.۳۵۱ "بتا" و گونه برزیلی P.۱ "گاما" خوانده می‌شود. نمونه‌های هندی ویروس B.۱.۶۱۷ هم با نام‌های "دلتا" و "کاپا" دسته بندی می‌شوند.

مدیران سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند ماه‌ها درباره اسامی جدید با متخصصان امر مشورت کرده‌اند و هدف آن بوده که هیچ کشوری از این رهگذر انگ نخورد و درگیر داوری و تبعیض نشود.

این سازمان تاکید کرده است که نام‌های علمی بر هر نام‌گذاری دیگری تقدم دارند، اما به دلیل دشواری تلفظ آن‌ها برای اکثر مردم الفبای یونانی در نظر گرفته شد. پیشنهاد اولیه به کارگیری اسامی اساطیر یونانی، بوده، اما به دلیل استفاده مکرر از این عناوین در حوز‌ه‌های مختلف، الفبای یونانی تصویب شد.

سازمان جهانی بهداشت از مقامات کشورها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواسته به ترویج هرچه بیشتر اسامی جدید گونه‌های ویروس کمک کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوط؛ حسین ظفری درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

بیشتر بخوانید؛ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد.

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است.

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند.

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229382 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها