Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی «خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک»، خانه خلاق از ابتدای امسال فعالیت خود را آغاز کرده، با ایجاد مجموعه هشتگانه استودیوهای صدا و تصویر و تجهیز و استقرار تیم های نوآور و خلاق در زمینه تولید محتوای دیجیتال در این مرکز،  زمینه تولید محتوای هدفمند به‌ویژه محصولات صادراتی به کشورهای همسایه فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این مراسم، تاسیس خانه خلاق و  نوآوری تولید محتوای دیجیتال «نیتک» را کاری بسیار بزرگ توصیف و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در نوآوری همیشه موثر در عرصه پیشرفت و توسعه بوده و سودآوری قابل توجهی نسبت به دیگر عرصه‌ها دارد.

سورنا ستاری با اشاره اختصاص فضای بسیار مناسب از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای ایجاد خانه خلاق و  نوآوری محتوای دیجیتال «نیتک»، خاطرنشان کرد: تبدیل فضاهای بلااستفاده به محلی برای کارآفرینی رویکرد مبارکی است که از سوی تمامی اجزای دولت دنبال شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش خصوصی در ایجاد این مرکز، اظهار امیدواری کرد: حمایت از خانه های خلاق و مراکز نوآوری به عنوان موتور محرکه کارآفرینی در کشور در سیاست‌گذاری‌ها و همچنین تسهیل امور مورد تاکید قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این مراسم گواهینامه خانه خلاق را به حمیدرضا بحرینی، مدیر مرکز خانه خلاق و  نوآوری محتوای دیجیتال «نیتک» اهدا کرد و تاسیس خانه خلاق تولید محتوای دیجیتال در مشهد  سرمایه گذاری در نوآوری کشور دانست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی نیز در این مراسم، اظهار کرد: سیاست محوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه مراکز تولید محتوای دیجیتال، اختصاص زیرساخت برای استقرار این مراکز است.

علی دلگیر،  راه‌اندازی خانه خلاق و  نوآوری تولید محتوای دیجیتال «نیتک» را اتفاقی بزرگ در شرق کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین کارآفرینی در حوزه تولید محتوا انجام می‌شود، راه‌اندازی این مرکز در خراسان رضوی می‌تواند در تاثیرات به‌سزایی در سرعت گرفتن چرخه کارآفرینی ایجاد کند.

همچنین عضو هیات مدیره خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک در این مراسم، با بیان این‌که ما در صدد هستیم که حلقه‌های مفقوده در خوشه‌های فناوری و نوآوری در حوزه دیجیتال شکل بگیرد، اظهار کرد: تاکنون بسیاری خواسته‌اند تا اکوسیستم تولید محتوا ایجاد کنند، ولی نمی دانند شکل‌گیری اکوسیستم، نیازمند نگاه تازه و روال تازه است.

سعید مقدم آریائی عنوان کرد: نوآوری هم به روال تازه نیاز دارد که در زبان بین المللی به آن New Normal می‌گویند و نیتک(New Normal of innovation in Technology)  می‌کوشد تا نوآوری در فناوری را تبدیل به امری بایسته و ضروری کند.

وی افزود: از آنجا که نگاه اصلی نیتک توسعه صادرات محتوای دیجیتال در عصر پساکرونا و عصر پساتحریم است، روال تازه را با جدیت دنبال می‌کند و این مسیر را چه در لایه زیرساخت و فضای ابری با مجموعه‌هایی که در پارک فاوا مستقرند و چه در لایه محتوا با استارتاپ‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده پلتفرم که در پارک استقرار یافته‌اند، به پیش خواهد برد.

مدیر خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک هم دراین باره اظهار کرد: این مرکز زیست بوم تولید و عرضه محتوای چندرسانه‌ای است که با ترکیب حوزه‌های رسانه تلکام و سرویس‌های دیجیتال به دنبال تعریف رویه‌های هوشمند و بدیع در کسب وکارهای نوآورانه است.

حمیدرضا بحرینی، آکادمی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک را بازوی برنامه های آموزشی مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک دانست که بسیاری از مهارت‌های نرم، کسب و کار و فنی را به عموم افراد ارایه می‌دهد.

وی افزود: خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک در دوره توانمندسازی با منتورینگ تخصصی، در اختیار گذاشتن فضای استودیویی و فضای کار اشتراکی توسعه محصول و هماهنگی با سرمایه‌گذار از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند.

بحرینی ادامه داد: خدمات استودیویی نیتک به عنوان مرکز پیشرو چهار استودیوی تصویری به مساحت یکهزار مترمربع شامل بزرگترین استودیو شرق کشور و استودیوهای صوتی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و فضای کار اشتراکی به مساحت دو هزار متر مربع را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه نیتک در نظر دارد دانش، توصیه و منابعی که در اختیار دارد را با افراد دیگر به اشتراک بگذارد، افزود: نیتک برای سهولت کار هر چه بیشتر تیم‌های مورد حمایت خود به ارائه زیرساخت‌های مهمی همچون فضای اشتراکی با امکانات میز اختصاصی، منتورینگ تخصصی، اینترنت و اتاق جلسات پرداخته است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: نوآوری فناوری مشهد خراسان رضوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تولید محتوای دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه‌های کهگیلویه، اظهار کرد: برنامه‌های سفر دو روزه محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با بازدید از پروژه آب‌رسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف آغاز شده‌است.

وی افزود: این طرح با جمعیت ٢۴٠ هزار نفر شامل ١۵٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تأمین ١۶ میلیون و ٩۴٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨۶٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور همچنین از سد کوهبرد بازدید خواهد داشت، تصریح کرد: عملیات اجرایی سد کوهبرد از سال ۱۳۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی دیم حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه آغاز و با تخصیص اعتبارات لازم در سفر رئیس جمهور در سال گذشته و تکمیل آن، در اولین بارندگی پاییز آبگیری شد.

منصوری خاطرنشان کرد: سد مخزنی کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه‌های مهم حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی است که به منظور توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در محدوده دشت‌های اطراف روستاهای کوهبرد تا برج بهمنی بعد از ابگیری با تخصیص ۶۷ میلیارد تومان از سوی برنامه و بودجه شیکه خطوط انتقال اب کشاورزی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور مینی پالایشگاه دهدشت را کلنگ‌زنی می‌کند، افزود: احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: با راه‌اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود که گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامدهای اجرای این طرح است.

کد خبر 749124

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای