Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@04:28:05 GMT

فریدونی: امیدواریم استیناف رای عادلانه بدهد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۷۵۲۱

فریدونی: امیدواریم استیناف رای عادلانه بدهد

مدیرعامل سبزپوشان اصفهانی می گوید تیم ها باید با مبارزه در زمین سه امتیاز را بگیرند و اگر به شیوه دیگری این اتفاق بیفتد ناجوانمردانه است.

به گزارش "ورزش سه"، پرونده بازی پیکان و سایپا هنوز بسته نشده و روز چهارشنبه تصمیم نهایی گرفته می شود. علاوه بر مدیران تیم سایپا و پیکان، مدیران ذوب آهن و نساجی  نیز این قضیه اعتراضاتی داشتند زیرا رقیب مستقیم هم در قعر جدول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی فریدونی، مدیرعامل ذوب‌آهن در این خصوص به خبرنگار ما گفت: من از دو جنبه نگاه می کنم. یکی جنبه حقوقی است که بر اساس آیین نامه انضباطی خودمان است و  در آیین نامه ما چهار مورد را ذکر کرده‌اند. بازیکن غیر مجاز یا فاقد صلاحیت نباید بازی کند که اصلاً چنین موردی نبوده و قرارداد ثبت شده و محرومیت نداشته. دوستان به آیین نامه فیفا و ماده ۲۲متوسل شدند و آن جا هم از یک واژه استفاده کردند و آن هم Eligible(واجد شرایط دارای صلاحیت) است.


مدیرعامل ذوب‌آهن ادامه داد: یک بحث دیگر هم هست و آن هم این است که از مقررات بازی تخطی شده که اگر این اتفاق افتاده هم نتیجه ۳ بر صفر نیست. بنابراین اگر این بازی ۳ بر صفر به نفع سایپا اعلام شود خیلی مبنای قانونی ندارد. بنابر این بازیکن مشکلی طبق ماده ۶۱ نداشته و این یک تعویض بیشتر است که باعث شده آن بازیکن غیرمجاز شود و مسئولیت آن هم بر عهده داور چهارم، داور وسط و ناظر بازی است. باید این موضوع را بررسی می‌کردند و جنبه حقوقی این قضیه خیلی جنبه محکمی ندارد.


او در همین باره تاکید کرد: برای مثال در بازی لیورپول بازیکن بدون ITC بازی کرده و خود بازیکن را صد هزار پوند و باشگاه را ۲۰۰ هزار پوند جریمه کردند ولی نتیجه را عوض نکردند. از نظر قانونی نیامدند یک بازی را به خاطر بازی یک بازیکن غیرمجاز که تاثیر آنچنانی هم نداشت و چند ثانیه در زمین بوده نتیجه اش را عوض کنند. طبق همان ماده ۲۲ فیفا باید شرایط کلی را هم در نظر بگیرند زیرا با یک رای کل جدول به هم می‌ریزد اما نسبت به این موضوع هم بی‌توجه بودند. اگر مثلاً بازی بین دو تیم میانه جدول بود شاید خیلی تاثیری نداشت و اصلاً جایشان تغییری نمی کرد ولی وقتی با صدور یک رای جایگاه سه تیم در جدول عوض می‌شود باید این نکته را دوستان کمیته انضباطی در نظر می گرفتند که ظاهراً به این موضوع بی‌توجه هم نبودند. 


فریدونی همچنین گفت: با توجه به این مسائل امیدواریم که کمیته استیناف هم عادلانه ترین رای را صادر کند گرچه در همان کمیته انضباطی هم آقای جاودانی با این رای موافق نبوده. به نظر ما سه بر صفر شدن خیلی مبنای درست و قانونی ندارد و به غیر از مبنای حقوقی ما باید به مبنای عرفی و  جوانمردی هم بپردازیم. 


مدیرعامل ذوب آهن در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: تیمی که موفق نشده در زمین پیروز شود و به استناد یک اشتباه نتیجه سه بر صفر شود واقعا عادلانه نیست. تمام تیم ها می جنگند ۳ امتیاز را  بگیرند و به دستاویز یک اشتباهی که شده و خود برگزار کننده در این قضیه نقش مستقیم داشته یک بازی سه بر صفر شود خیلی منصفانه و جوانمردانه نیست. این قضیه طبق شرایط جدول به ما ارتباط دارد ولی اگر ارتباط هم نداشت همه باید موضع گیری می‌کردند زیرا بحث جوانمردی در فوتبال بسیار مهم است. اگر تیمی در زمین مبارزه کند و نتیجه بگیرد نوش جانش ولی اگر نگرفت اینگونه امتیاز گرفتن جذابیتی ندارد.


فریدونی در پایان در مورد شرایط ذوب آهن که در مقطعی نتایج خوبی گرفت ولی مجددا در چند بازی اخیر به روزهای خوب برگشته، افزود: ما ۱۴ اردیبهشت با صنعت نفت آبادان بازی کردیم و بعد بیست و ششم در مشهد بازی کردیم و تقریباً ۲۵ روز بازی نداشتیم و بعدش در عرض ۲ هفته ۴ بازی انجام دادیم که سه تا از آنها خارج از خانه بوده و با سه تیم مدعی و قدر استقلال، پرسپولیس و گل گهر بازی داشتیم. در هر حال ما سه امتیاز از این سه بازی لیگمان گرفته‌ایم و شاید اگر سه مساوی به دست می‌آوردیم کسی خیلی انتقادی نمی کرد.

 

دیدار با استقلال را پیروز شدیم و در دو بازی دیگر آن هم با اختلاف یک گل شکست خوردیم. بضاعت تیم ما کم است و همانند تیم پرسپولیس و تیم های دیگر نیستیم که دو سه بازیکن هم سطح هم در هر پست داشته باشیم‌ و محدودیت داریم ولی با همه این تفاسیر خوب نتیجه گرفتیم. ما چند بازی داخل خانه با رقبا مستقیم داریم که انشالله بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم.

پیکان سایپا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پیکان سایپا ذوب آهن بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد نکونام: با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم

طرفداری| سرمربی تیم فوتبال استقلال پیش از دیدار با تراکتور اظهار داشت که با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده آبی‌های تهران امیدوار است.

سرمربی استقلال به دلیل تاخیر در پرواز به کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با تراکتور در تبریز نرسید. جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان درباره دیدار با تراکتور در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گفت:

این دیدار اهمیت فراوانی برای ما دارد و نیازی به توضیح اضافه نیست. تراکتور از تیم‌های قدرتمند و خوب فصل جاری لیگ برتر بوده و در مقابل، ما هم انگیزه فراوانی برای این مسابقه داریم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم. این بازی و امتیازهایش برای ما اهمیت زیادی دارد. در تعطیلات تمرینات منظم و خوبی داشتیم. روی این بازی کار کردیم. با برنامه جلو رفتیم و امیدواریم نتیجه دلخواه خودمان و هواداران را به دست بیاوریم.

سرمربی استقلال درباره واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، توضیح داد:

واگذاری استقلال اتفاق بزرگی بود و همه این واگذاری را به فال نیک می‌گیریم. جا دارد همین جا از علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، همکاران ایشان و همینطور سردار شهریاری تشکر ویژه کنیم. تنها چند روز بعد از حضور رسمی‌شان در استقلال، قدم مهمی برداشتند و بخشی از طلب بازیکنان را واریز کردند. با حضور آنها به آینده استقلال امیدوار هستیم. به طور قطع همه چیز منظم‌تر خواهد بود و شک نداریم زیرساخت‌ها هم درست می‌شود. استقلال یک سرمایه بزرگ است و خدا را شکر دیدگاه مالکان جدید هم مثبت بوده و می‌تواند باشگاه را متحول کند. هواداران هم حمایت کنند. به طور قطع اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.

جواد نکونام در پایان گفت:

ما به نتایج دیگر تیم‌ها فکر نمی‌کنیم و فقط نگاه‌مان به بازی‌های خودمان است. تمام تمرکزمان را گذاشته‌ایم. شش هفته سخت و سرنوشت ساز در انتظار ماست. باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم. جواب تلاش‌های طول فصل را در این مقطع خواهیم گرفت. بازیکنان هم تمام تمرکز خود را گذاشته‌اند. توکلمان به خداست و شک نداریم هواداران حتی نسبت به گذشته بیشتر از ما حمایت خواهند کرد و این موضوع به تیم انرژی می‌دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم/ با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • نکونام: با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • جواد نکونام: با مالک جدید باشگاه به آینده امیدواریم
  • جواد نکونام: با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • انصاف نبود بخواهم تراشتگن را تحقیر کنم
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود