Web Analytics Made Easy - Statcounter

بتن نانویی که برای ایجاد پایداری سازه‌ها طراحی شده است در مقایسه با بتن استاندارد حدود ۳۰ درصد استحکام بالاتری دارد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت ساختمانی نیشن‌واید انجینیرینگ (Nationwide Engineering) به تازگی فرآیند ساخت بتن گرافنی مهندسی شده را به پایان رساند، بتن نانویی که برای ایجاد پایداری سازه‌ها طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بتن گرافنی در مقایسه با بتن استاندارد حدود ۳۰ درصد استحکام بالاتری داشته است.

فقط چند کیلومتر دورتر از بنای یادبود باستانی استون‌هنج، سالن ورزشی جدیدی در پارک سلستیس آمزبری، متعلق به اداره کهنه سربازان نظامی، قرار است در تابستان ۲۰۲۱ افتتاح شود. در این پروژه از بتن نانویی استفاده شده است. تیم نوآور این پروژه برای دستیابی به میزان قابل توجهی کاهش انتشار CO ۲ در ساخت و ساز، این ماده پیشرفته را ارائه کرده‌اند.

تولید سیمان، به‌عنوان چسب بتن، یکی از مهمترین دلایل انتشار دی‌اکسید کربن در جهان است که حدود ۸ درصد از انتشار CO ۲ جهانی را تولید می‌کند.

با افزودن مقادیر ناچیز گرافن در محصول جدید نیشن‌واید انجینیرینگ، این بتن در حدود ۳۰ درصد در مقایسه با بتن استاندارد تقویت شده است، به این معنی که برای دستیابی به عملکرد ساختاری معادل ماده کمتری لازم است که این موضوع به معنای کاهش اثر کربن و هزینه‌های جانبی آن است.

مقاومت اضافی همچنین باعث کاهش نیاز به فولاد شده، صرفه‌جویی در مواد و زمان را برای شرکت‌های ساختمانی به ارمغان می‌آورد.

نیشن‌واید انجینیرینگ پیش‌بینی می‌کند که ۵ درصد هزینه اضافی برای این بتن با کاهش مصرف مواد جبران می‌شود و از این میان تا صرفه‌جویی کلی ۱۰-۲۰ درصد نسبت به بتن استاندارد RC ۳۰ انجام می‌شود.

الکس مک درموت، بنیان‌گذار و مدیرعامل نیشن‌واید انجینیرینگ، گفت: «ما از ساخت و ساز با استفاده از این بتن تقویت شده با گرافن در یک پروژه واقعی بسیار هیجان‌زده هستیم. ما به همراه شرکای خود در مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر و مهندسین سازه HBPW Consulting، به سرعت دانش و تجربه خود را توسعه می‌دهیم و از طریق کانال‌های خود در صنعت ساختمانی برای استقرار این بتن نانویی در صنعت استفاده می‌کنیم تا به یک شرکت پیشرفته در افزایش دامنه استفاده از گرافن تبدیل شویم.»

نیشن‌واید انجینیرینگ دارای قرارداد‌های ساختمانی پنج‌ساله و هفت‌ساله با شرکت‌های دولتی و خصوصی است و در این میان به دنبال استفاده از این فناوری در شبکه راه آهن بریتانیا و کاهش ۱۱ درصدی انتشار CO ۲ طی چهار سال آینده است. بتن تقویت‌شده با گرافن پتانسیل قابل توجهی برای کمک به تحقق این هدف نشان می‌دهد.

در این فناوری، بتن مایع از طریق واکنش‌های شیمیایی معروف به هیدراتاسیون و ژل شدن به شکل جامد خود در می‌آید، جایی که آب و سیمان با هم واکنش و خمیری تشکیل می‌دهند که با گذشت زمان خشک و سفت می‌شود. گرافن به‌عنوان یک تکیه گاه مکانیکی و به‌عنوان یک سطح کاتالیزور برای واکنش هیدراتاسیون اولیه، باعث ایجاد اتصال بهتر در مقیاس میکروسکوپی و بهبود دوام و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. نکته اساسی این است که می‌توان از این بتن به‌طور دقیق مانند بتن استاندارد استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو گرافن دی اکسید کربن بتن استاندارد ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید