Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان حقوق بشری «گرانت لیبرتی» اعلام کرد، عربستان با سرمایه گذاری در زمینه ورزشی، برای مخفی کردن پرونده حقوق بشری خود تلاش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه الواقع السعودی، عربستان با کمک گرفتن از یک شرکت مشاوره‌ای آمریکایی برای پیشنهاد احتمالی میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2030 فوتبال در خاک خود برنامه ریزی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که شهر جده دسامبر آینده میزبان نخستین مسابقات فرمول یک در تاریخ عربستان خواهد بود.
براساس گزارش سازمان حقوق بشری گرانت لیبرتی که مقر آن در لندن است، عربستان دستکم 1.5 میلیارد دلار در زمینه رقابت‌های بین المللی در سطوح بالای ورزشی هزینه کرده است. به طوری که ارزش قرارداد میزبانی مسابقات فرمول یک در شهر جده به 650 میلیون دلار آمریکا رسید.
ولید بیسانی کارشناس مسائل ورزشی گفت، اهتمام عربستان به میزبانی رقابت‌های ورزشی جهانی فراتر از مسائل سود و زیان است. تنها چیزی که برای ریاض اهمیت دارد، کسب توجه جهانی است. ریاض از ورزش به عنوان راهی برای شناخته شدن عربستان و امکانات آن استفاده می‌کند.
در همین چارچوب، برخی سازمان‌های حقوق بشری، عربستان را به استفاده از ورزش به عنوان راهی برای خوب جلوه دادن خود و دور کردن توجه‌ها از نقض حقوق بشر متهم می‌کنند. عبد العزیز المؤید سخنگوی سازمان حقوق بشری اقسط گفت: دولت عربستان همواره برای متنوع کردن راه‌های کسب درآمد تلاش می‌کند؛ اما ساخت اقتصاد واقعی در فضای غیر دمکراتیک امکان پذیر نیست.
المؤید رویکرد عربستان برای میزبانی فعالیت‌های ورزشی را اهتمامات شخصی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دانست. وی همچنین گفت، عربستان به ویژه با توجه به پرونده بد آن در زمینه حقوق بشر، از سرمایه گذاری ورزشی به عنوان راهی برای بهبود وجهه بین المللی خود استفاده می‌کند. اما به گفته المؤید، عربستان در این کار شکست خورده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان حقوق بشری حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد