Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت پروژه مهم فرودگاهی به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال با حضور دکتر محمد باقر نوبخت و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و مقامات استانی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری (ILS/DME) به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مهمترین پروژه ای است که فردا در استان گیلان افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه گیلان ادامه داد: با بهره برداری از سامانه یاد شده دید افقی این فرودگاه از یک هزار و ۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقاء ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می یابد.

میرحسینی گفت: سیستم ILS در فرودگاه سردار جنگل رشت از سال ۱۳۸۰ فعال بوده اما با گذشت زمان مستهلک شده بود؛ بر همین اساس پروژه نصب سیستم جدید و پیشرفته یادشده از تیرماه سال گذشته آغاز شد و با انجام وارسی پروازی اکنون آماده افتتاح رسمی شده است.

امروزه یکی از مهمترین و متداول‌ترین دستگاه هایی ناوبری برای نشستن هواپیما در فرودگاه های پرترافیک و فرودگاه های با شرایط جوی نامناسب، " سیستم نشستن به وسیله دستگاه ILS یا همان Instrument Landing System است. 

مدیرکل فرودگاه گیلان اظهار داشت: نمازخانه و توسعه ساختمان اداری ، احداث و تجهیز ساختمان پست برق، محصور و دیوارکشی ۱۰ هکتار از اراضی خریداری شده اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت، بهسازی نمای ترمینال خارجی از دیگر طرح هایی است که فردا با حضور مقامات یادشده به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۹۶سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز  توسط ۹ شرکت هواپیمایی انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در ارتفاع ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح پروژه محمدباقر نوبخت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح پروژه محمدباقر نوبخت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح پروژه محمدباقر نوبخت گیلان اخبار کنکور بهره برداری فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس