Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصلحی گفت: آقای ظریف اشتباه بزرگی کرد و در دانشگاه تهران صحبت کرد. در سخنرانی اش گفت امریکا اگر تصمیم بگیرد دستگاه نظامی ما را از کار بیاندازد یک دکمه بزند همه چیز از کار می‌افتد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگراری دانشجو، حجت الاسلام حیدرمصلحی، وزیراسبق اطلاعات در جمع طلاب و روحانیان در حوزه علمیه مروی گفت: روحانیان و طلبه وظیفه بزرگی را در این مقطع دارند و باید در جهت بصیرت افزایی و هدایت جامعه نقش جدی را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حاج آقای تحریری که لطف کردند و در این جلسه حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم. توفیق داشته ام در دوران طلبی با ایشان در جلساتی بوده ام و از فیوضات و برکاتشان استفاده کرده ام. روحانیت شیعه و مخصوصا ایران عقبه فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی است. امام (ره) اگر این انقلاب را راهنمایی وفکری کرد براساس عقبه فکری شیعه و اسلام ناب محمدی بود و این خود به خود تکلیف بزرگی را در عرصه‌های مختلف روی دوش روحانیت به ویژه در ایران قرار می‌دهد، نه فقط در بحث انتخابات بلکه در تمام عرصه‌ها باید جدی به میدان بیاید و در حفاظت، نگهداری از انقلاب و حرکت انقلاب نقش ایفا کند. حرکت انقلاب رو به جلو است. ما بخواهیم یا نخواهیم انقلاب رو به جلو حرکت می‌کند و همراهی کنیم یا نکنیم مسیر خود را رو به جلو می‌رود و عنایت الهی و توجه ویژه امام زمان (عج) پشت سرش است. به عنوان کسی که عقبه‌های اطلاعاتی بسیاری از مسائل را می‌دانم این را می‌گویم. انقلاب اسلامی دنیای استکبار را فتح می‌کند و رو به جلو می‌رود. امروز اندیشمندان دنیای استکبار یعنی اروپا و امریکا به شدت به اسلام روی می‌آورند و گمشده خود را اسلام می‌بینند و همچنین راه نجات از بن بست‌هایی که در آن قرار دارند.

*مقام معظم رهبری براساس عقبه اطلاعاتی و فکری بحث فروپاشی امریکا را مطرح کردند

او افزود: قبلا هم جایی این را گفتم و تجزیه و تحلیل شد و رسانه‌های استکباری روی آن مانور دادند و بعد هم به شدت پشیمان شدند. وقتی مقام معظم رهبری دو سال پیش صحبت‌هایی درباره فروپاشی و رو به افول بودن امریکا و استکبار می‌دیدیم برخی نمی‌توانستند این را حلاجی کنند و تعابیری که به کار می‌بردند این بود که امریکا ابرقدرت و کدخدای دنیا در حال فروپاشی است؟ نمی‌توانستند قبول کنند. فکر می‌کنند آقا صحبت احساساتی بدون عقبه فکری و اطلاعاتی کردند. در حالی که اینگونه نبود. مقام معظم رهبری براساس یک عقبه اطلاعاتی و فکری این بحث را مطرح کردند. کافی است امروز اندیشمندان امریکا را ببینید در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها به شدت به دنبال تحولی هستند. آن‌ها این حرف را می‌زنند. کلمه انگلیسی امریکای در حال فروپاشی را در فضای مجازی جست و جو کنید. بیش از چهارده میلیون مقاله در اختیارتان قرار می‌گیرد. چهارده میلیون مقاله که این را هیئت علمی‌ها و اندیشمندان دانشگاه‌های امریکا راجع به فروپاشی امریکا نوشته اند و بیش از هفتاد درصد این مقالات می‌گویند ریشه این فروپاشی انقلاب اسلامی است.

*دشمن به دریوزگی افتاد، اما مقابله با اسلام را رها نکرد

وزیرسابق اطلاعات در ادامه بیان کرد: یکی از دوستان که در امریکا یکی از مراکز اسلامی را اداره می‌کرد چندی قبل به ایران آمده بود و می‌گفت برخی از این شبکه‌های ماهواره‌ای در امریکا فضای سنگینی برعلیه اسلام طراحی می‌کنند. شهرک سینمایی هالیوود را چهل یهودی به وجود آورده اند که انواع و اقسام فیلم‌ها را می‌سازد. یک کتاب درباره همین شهرک معرفی می‌کنم خواهشمندم طلاب بروند و مطالعه کنند. این شهرک صنعت فیلم سازی دنیا را هدایت و کنترل می‌کند. حتی فیلم‌هایی که مجموعه‌های ارزشی در داخل کشور می‌سازند هم محورشان شعار‌های هالیوود است. چهل یهودی خاطراتشان را نوشته اند و نام کتاب «امپراطوری هالیوود» است. البته ممکن است سخت پیدا شود، چون به محض اینکه چاپ می‌شود یهودی‌ها در کشور ما سریع می‌خرند و جمع می‌کنند تا مسلمان‌ها نخرند. بررسی کردیم و دیدیم یهودی‌ها سریع می‌خرند تا کسی نتواند بخرد. گفته اند چطور این شهرک را ساخته اند و گفته اند برای مقابله با اسلام است و گفته اند برای مقابله با اسلام به چه دربه دری‌هایی افتاده اند، اما دست برنداشته اند. به دریوزگی افتاده اند، اما دست بردار نیستند. این دوستمان می‌گفت هالیوود فیلم‌های سنگین برعلیه اسلام می‌سازد.

او بیان کرد: برخی مواقع در امریکا فضا به قدری سنگین می‌شود که وقتی در خیابان راه می‌رویم طوری نگاهمان می‌کنند که از نوع نگاه‌ها وحشت می‌کنیم. می‌گفت یک روز که چنین فضای سنگینی ایجاد شده بود یک نفر در مرکز اسلامی ما آمد که مسیحی و استاد دانشگاه بود و نام دانشگاه را هم گفت. گفت می‌خواهم کتابتان که مبنای دینتان است را به من بدهید مطالعه کنم ببینم شما چه می‌گویید که اینقدر ما را از شما می‌ترسانند. می‌خواهم دلیل این حجمه‌ای که علیه شماوجود دارد را بدانم. قرآنی که ترجمه روشن انگلیسی داشت را به او دادیم. ۱۵ روز از دانشگاهش مرخصی گرفته بود و در یکی از جزایر هتل رزور کرده بود تا فقط برود و کتاب ما را بخواند. رفت و بعد از دو هفته آمد و گفت به من بگویید چطور باید مسلمان شوم. گفتیم چه شده است، چه دیده ای. گفت کتاب شما راه‌های نجات از بن بست که در امریکا وجود دارد را به ما نشان می‌دهد. در مسائل اجتماعی و اقتصادی بن بست داریم.

*در دوران هشت سال دفاع مقدس با کل دنیا جنگیدیم/ استکبار انوع توطئه‌ها را به کار گرفت

حجت الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: براساس آمار خودشان ۵۰ درصد از متولدین هر سال در بین جمعیت امریکا پدر و مادر مشخصی ندارند. این استاد دانشگاه می‌گوید کتاب شما راه‌های خروج از بن بست در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را به ما نشان می‌دهد. دوستمان گفت این استاد دانشگاه مسلمان شد و با ما مرتبط شد و جالب است که می‌گویند بیایید ببینید در دانشگاه چطور برای اسلام تبلیغ می‌کند که البته اذیتش هم می‌کنند، اما چون عضو هیئت علمی است یکسری کار‌ها را نمی‌توانند درباره اش انجام بدهند. اسلام رو به جلو می‌رود و انشالا براساس اطلاعاتم می‌گویم آینده اروپا برای انقلاب اسلامی است. این اتفاق قطعا رخ می‌دهد. اینکه می‌بینید اسکتبار اینقدر برای مبارزه با ایران سنگین برنامه ریزی می‌کند دلیلش این است که می‌بیند هستی او در خطر است و هستی اش را از دست می‌دهد. استکبار در این چهل سال انوع و اقسام توطئه‌ها را طراحی کرد تا انقلاب را متوقف کند. یکی از آن‌ها جنگ است. هشت سال نه فقط با صدام، با کل دنیا می‌جنگیدیم. زمانی در دوران وزارت سفری پیش آمد و مسائلی شده بود که مجبور شدم نشستی با ولیعهد عربستان داشته باشم. او در صحبت هایش صراحتا در مقابل دوربین‌های مختلف گفت ما در زمان جنگ شما و عراق به تنهایی به عنوان عربستان بیش از چهل میلیارد دلار به صدام کمک کردیم. حالا ببینید چهل میلیارد دلار آن زمان چقدر ارزش داشته است. درست هم می‌گوید، چون کشور‌های حوزه خلیج فارس همه بالای هفتاد میلیارد دلار به صدام کمک کردند. این تنها در بخش حوزه خلیج فارس است. تقسیم کار اروپایی‌ها و نوع حمایتی که از صدام می‌کردند را ببینید. وقتی گفت چهل میلیارد کمک کردیم زدم میان حرف هایش و کار آخوندی ام را کردم. گفتم می‌توانم سه سوالی از تو بکنم. صدامی که هستی تان را برای حمایت از او گذاشتید الان کجاست. جمهوری اسلامی کجاست. عراقی که اینهمه به او کمک کردید امروز با شماست یا با ایران است. انقلاب اسلامی امروز در عراق چه وضعیتی دارد.

*دشمن بعد از هشت سال دفاع مقدس با تهاجم فرهنگی به جنگمان آمد/ مردم در فتنه ۸۸ ثابت کردند پای نظام ایستاده اند/ تنها مطالبات از دولت و مجموعه‌ها مطرح می‌شد

او تاکید کرد: بعد از جنگ دشمن با تهاجم فرهنگی به ما حمله کرد. دشمن روی این موضوع خیلی سرمایه گذاری کرد. لطمات زیادی دیدیم و هزینه دادیم. همانطور که در دوران جنگ هزینه دادیم. شهدا این هزینه بودند. طراحی امروز دشمن تهاجم اجتماعی است. اینکه آمار طلاق اینگونه بالا می‌رود به دلیل همان سرمایه گذاری دشمن است. در این چهل سال طراحی‌هایی کردند. همانطور که ما در مقابل دشمن تجربه‌هایی به دست آوردیم که چگونه با دشمن مقابله کنیم او هم در اقداماتش بر علیه انقلاب به راه کار‌هایی رسیده است که چگونه ضعف هایش را برطرف کند. کمی بعد از فتنه ۸۸ وزیر اطلاعات شدم. ریزو بم این فتنه را می‌دانم که عقبه اش چه کسی بود. دشمن طراحی کرد و جمعیت متوسط به بالای کشور را پای کار آورد. در همین تهران جمعیتی که به خیابان‌ها و تجمع‌ها می‌آمدند متوسط رو به بالا بودند. تا یک ترقه درمی رفت فرار می‌کردند. بعد از فتنه ۸۸ این سه دستگاه CIA و موساد صهیونیست‌ها و ۶ MI انگلیس‌ها با یکدیگر جلسات سنگین گذاشتند که چرا در فتنه ۸۸ به نتیجه نرسیدیم. یکی از چیز‌هایی که به نتیجه رسیدند و منابع ما از دستگاه اطلاعاتی آن‌ها برایمان آورد این بود که اشکال کارشان را این می‌دانستند که متوسط بالا را پای کار آوردند. باید متوسط پایین را پای کار می‌آوردند. آدم‌هایی که چیزی ندارند. این‌ها را فقیرتر کنیم. آن‌ها را اگر بیاوریم حتی اگر ترقه درشود کف خیابان می‌ماند. در فتنه‌ای که در شهرستان‌های فقیر نشین و عمدتا دارای مشکل طراحی کردند جمعیتی را آوردند. روی این‌ها توسط بچه‌های اطلاعات کار شد. معذورم از اینکه نام ببرم، اما اتفاقی افتاد که دشمن دوباره به هم ریخت. در فتنه ۸۸ و ۸۹ به محض اینکه مطالبات از دولت و مجموعه‌ها مطرح می‌شد مردم همراهی می‌کردند وشعار می‌دادند که چرا این گرفتاری‌ها را برطرف نمی‌کنید. اما به محض اینکه آدم‌های دشمن که قاطی این جمعیت بود شعار‌ها را به این سمت می‌برد که برعلیه انقلاب و نظام و رهبری بگوید همان جمعیت می‌رفت و گوشه خیابان می‌ایستاد. دشمن به هم ریخت. این خیلی نکته ظریفی دارد. پابرهنه‌ها هم پای این انقلاب هستند و دشمن نمی‌تواند روی آن‌ها سرمایه گذاری کند؛ بنابراین دشمن ادامه نداد. دید به محض اینکه به انقلاب و نظام می‌رسد همان‌هایی که کف خیابان‌ها آورده است کنار می‌روند.

*بازیگران تاکتیکی دشمن برخی داخلی، برخی منطقه‌ای و باقی اروپایی و امریکایی هستند

حجت الاسلام مصلحی بیان کرد: دشمن در برنامه ریزی اش می‌خواهد اول با نفوذ که سنگین رویش سرمایه گذاری کرده است و به موفقیت‌هایی هم رسیده است به هدفش برسد. بعد با حضورش در بحث‌های انتخابات انقلاب را متوقف کند. می‌خواهم اشاره ایی به برنامه‌های دشمن داشته باشم. بازیگرانی که در انتخابات فعال هستند بخش داخلی و بخش خارجی دارند. برخی از بازیگران خارجی مثل عربستان، تکفیری‌ها و منافقین که با پول‌های این‌ها به میدان می‌آیند منطقه‌ای هستند. یکی دو کتاب درباره اینکه آل سعود چگونه شکل گرفت داریم خواهشم این است که مطالعه کنید. ۷۰-۸۰ سال پیش شکل گرفتند و صهیونیست‌ها آل سعود را شکل داده اند. درباره چگونگی و چرایی این انتخاب صهیونیست‌ها در این کتاب توضیح داده شده است. ماموریت در مقابل انقلاب اسلامی دارند. اگر می‌بینید شبکه راه می‌اندازند و برای منافقین هزینه سنگین می‌کنند قابل توجه است. بازیگران خارجی بخشی منطقه‌ای هستند که انقلاب اسلامی توانسته این‌ها را متوقف کند. ضربه‌های سنگین زده شده است. برخی‌ها قابل بیان نیست. بخشی دیگر از بازیگران فرامنطقه‌ای هستند مثل اتحادیه اروپا. خبر‌های برجام را نگاه کنید. اتحادیه اروپا ماموریتش مقابله با انقلاب اسلامی است و کاری به چیز دیگری ندارد. در قضیه برجام که آقای عراقچی رفته وبرگشته گفته اند نمی‌گوییم در بحث هسته‌ای متوقف شوید و سانترفیوژ‌ها را در انبار بگذارید. باید آن‌ها را منفجر کنید که چیزی باقی نماند. ببینید دشمن چگونه به میدان می‌آید.

*برخی از آقایان از تهدید‌های دشمن ترسیدند/ آقای ظریف گفت دشمن با یک دکمه تاسیسات نظامی ما را از کار می‌اندازد!

او ضمن اشاره به انتخابات پیش رو گفت: یکی از اقدامات دشمن برای اینکه مردم، مسئولین و نخبگان در انتخابشان و تصمیم گیری دچار اشتباه محاسباتی شوند. صغری و کبری را خوب می‌چیند. دشمن برای اینکه دچار اشتباه محاسباتی شوی و اسم غلط بنویسی ۱۰ کار انجام می‌دهد. اولین این است که تهدید می‌کند. در انتخابات قبلی آقای روحانی در تبلیغاتش چه می‌گفت؟ می‌گفت اگر من رای بیاورم صلح است. اگر دیگری بیاورد جنگ است. تهدید می‌کرد. مردم را می‌ترساند. در فضای مجازی جست و جو کنید آقای ظریف هر موقع برای مذاکره می‌رفت همان شب اوباما یا مصاحبه می‌کرد یا فردا صبحش سخنرانی داشت. در این سخنرانی گفت گزینه نظامی روی میزاست و این یعنی تهدید. چرا این کاررا می‌کرد. برای اینکه کسی که پشت میزمذاکره است بترسد و تصمیم غلط بگیرد. اتفاقا آقای ظریف اشتباه بزرگی کرد و در دانشگاه تهران صحبت کرد. از آن تهدید‌ها ترسیده بود. در سخنرانی اش گفت امریکا اگر تصمیم بگیرد دستگاه نظامی ما را از کار بیاندازد یک دکمه بزند همه چیز از کار می‌افتد. حالم گرفته شد و سراغ برخی دوستان رفتم. گفتم آقا کاری کنید. یعنی امریکا با یک دکمه دستگاه نظامی ما را از کار می‌اندازد. دوستان آقای ظریف را بردند و دو تا زیرزمین به او نشان دادند. تازه همه جا را هم نشان ندادند. چون ظرفیتش را ندارد. گفتند تجهیزات نظامی ما این است این‌ها را با یک دکمه از کار می‌اندازند؟ مصاحبه کرد و گفت نه اینطور نیست که با یک دکمه از کار بیفتد. دشمن تهدید می‌کند تا در لحظه‌ای که میخواهی تصمیم بگیری تصمیم غلط بگیری. باید مردمانمان را با این مسائل آشنا و توجیه کنیم.

* نوع حرف‌های برخی از آقایان مشروعیت زدایی از نظام است/ انتخابات فرصتی برای براندازی نظام توسط دشمن است

وزیر سابق اطلاعات ضمن بیان اینکه دشمن در بحث نفوذ کار‌های بسیاری انجام می‌دهد، افزود: اتحادیه اروپا سرمایه گذاری سنگین می‌کند. برای اینکه انقلاب را متوقف کند. یکی از ابزارهایش انتخابات است. دشمن دیگر هم امریکا است که هدفش مشخص است. اهداف استکبار اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت است. این‌ها را دقت کنید. نمی‌توانم بازکنم. جلسه طلبگی است و می‌روید رویش تامل می‌کنید. در زمینه کوتاه مدت از طریق نفوذ در بدنه نظام و حفظ جریان هم سو با نظام سلطه در قدرت می‌خواهند حرکت کوتاه مدت کرده و نظام را از بین ببرند. با کمال تاسف در کتاب‌های تاریخ اسلامی که نوشته شده است که می‌توانید مطالعه کنید هیچ چیزی به دست نمی‌آورید که یهودی‌ها در تاریخ عمر ۱۴۰۰ ساله اسلام برای مقابله با اسلام چه کرده اند. یکی از کارهایشان نفوذ موردی است. یک نفر به اسم معاویه را در دستگاه پیامبر (ص) می‌فرستند و او را به پیامبرمی چسبانند. یهودی‌ها این کار را کرده اند. من با زحمت این را پیدا کردم. ابوسفیان و معاویه در مکه دنبال تجارتشان بودند. اسلام آوردنشان هم زورکی بود. به معنی و علاقه نبود. صهیونیست به معاویه چه گفت؟ هشدار‌هایی که امیرالمومنین درباره بنی امیه می‌دهد را در نهج البلاغه ببینید. معاویه خود را به پیامبر (ص) چسباند و آن چنان این کار را کرد که خیلی از آیاتی که بر پیامبرنازل شده است را معاویه نوشته است. کتاب وحی بود. این معاویه در دنیای اسلام ۴۰ سال حاکم شد. ۲۰ سال حاکم شام و ۲۰ سال حاکم کل دنیای اسلام. حالا جغرافیای دنیای اسلام آن زمان را ببینید. بعد صحابی می‌گوید من کنار معاویه بودم در زمانی که حاکم کل دنیای اسلام شد. موذن بالای ماذنه شروع به اذان گفتن کرد. أشهد أن محمدا رسول الله و به اینجا که رسید معاویه حالش به هم ریخت. گفتند چه شده. گفت من تا این اسم را از بالای ماذنه پایین نیاورم آرام نمی‌گیرم. او با هدایت یهود صهیونیست در راس حکومت دنیای اسلام قرار گرفته است. هزاران سال پیش چنین سرمایه گذاری می‌کنند و بیست و چند سال هم طول می‌کشد تا سرمایه گذاری به نتیجه برسد. امروز در انقلاب اسلامی از این کار‌ها نمی‌کنند؟ قطعا می‌کنند. همه ما باید مراقب خود باشیم. دشمن بغل گوش ما آدم می‌گذارد. یکی از بحث‌ها بحث نفوذ است که در کوتاه مدت بتواند به نتیجه برسد. اهداف میان مدتش مشروعیت زدایی است. ببینید برخی از آقایان نوع حرف‌هایی که می‌زنند مشروعیت زدایی از نظام است. بازیچه دست دشمن قرارگرفته اند. هدف دراز مدت این است که انتخابات فرصت برای براندازی است. دشمن از انتخابات برای براندازی استفاده می‌کند. همان کاری که هشت سال پیش کرد.

*برخی قضاوت درستی درباره شورای نگهبان ندارند/ گاهی تایید یا تایید نکردن صلاحیت برخی افراد هزینه فایده دارد

او تاکید کرد: برخی اوقات برخی‌ها در قضاوت درباره شورای نگهبان قضاوت‌های درستی ندارند. من در دل کار هستم. نوع حرکت‌ها را می‌بینم. شورای نگهبان براساس هزینه فایده‌ها در کلان نظام تصمیم می‌گیرد. ۸ سال پیش در انتخابات داشت اتفاقاتی می‌افتاد که آدمی که ممکن است هزار ایراد در تایید صلاحیتش داشته باشد و اگر تایید صلاحیت نمی‌شد بحران سنگینی که نابودی انقلاب و نظام را در پی داشت اتفاق می‌افتاد. این‌ها با این حرکت او را خنثی کردند. برخی تایید صلاحیت‌ها هزینه دارد. اما ما باید هزینه فایده‌ای نگاه کنیم. گاهی اوقات فایده اینقدر بالاست که باید هزینه بدهی. در این عالم هرکاری انجام می‌دهی هم هزینه و هم فایده دارد. باید در برنامه ریزی مقایسه کنی ببینی هزینه و فایده چه بوده است. یکی از آقایان که همان زمان کاندید شده بود محکم ایستادم سر اینکه نباید تایید صلاحیت شود. برایم هزینه داشت، اما من وظیفه ام را باید انجام می‌دادم. چه کردم؟ گفتم تایید صلاحیت این آقا این هزینه‌ها را برای نظام دارد و این فواید را دارد. رد صلاحیت هم فایده و هزینه دارد. مهم این است که بتوانیم در این هزینه فایده‌ای درست قضاوت کنیم. آنی را انتخاب کنیم که کمترین هزینه و بیشترین فایده را دارد؛ بنابراین ببینید هزینه است. خیلی از انتخابات‌ها هزینه دارد. اما کلان و نظام را ببینید. یک جا‌هایی باید این هزینه داده شود.

*برخی از آقایان انوع لطمه‌ها را به کشور زدند/ سومدیریت‌ها و ناکارآمدی هایشان را ببینید

حجت الاسلام مصلحی گفت: یکی از سرمایه گذاری امروز دشمن برای براندازی انقلاب و نظام در بحث انتخابات است. امروز روحانیان و طلبه‌ها در بحث کار توجیهی و بصیرتی باید این بحث را برای ملت آشنا کنند. اگر حواسمان را جمع نکنیم دشمن در فضای همان هفته آخر تبلیغات و روز‌های آخر و ممکن است حتی در مناظره آخر یکدفعه با یک شعار توسط آدمی که رویش نفوذ پیاده کرده است و تحت تاثیر قرار داده است، رای قشر خاکستری جامعه را به سوی خود ببرد. کما اینکه این اتفاق افتاد. در صحبت هایشان گفتند اگر این آقا انتخاب شود فردا در پیاده رو‌ها دیوار می‌کشد. این قشر خاکستری نگفت سی و چند سالی از عمر انقلاب می‌گذرد اصلا بحث دیوار کشی در خیابان‌ها مطرح شده است؟ توانست با فضا سازی و جنگ روانی که در آن کارکشته هستند لطمه خود را بزنند. در بحث انتخابات این نکته مهمی است. اما بحث‌های مهم و قابل توجه دیگری در تاکتیک‌های استکبار وجود دارد. یکی از تاکتیک‌های استکبار اخلال در انتخابات از طریق عوامل مختلفی، چون القای ناکارآمدی نظام است. در حالی که اگر کارآمد نبود با این عوامل نفوذی که در این هشت سال در کشور هر نوع لطمه‌ای که فکرش را بکنید زدند. سومدیریت‌ها و ندانم کاریهایشان را ببینید. چند شب پیش تلویزیون خبری پخش کرد و گفت اتوبوس‌ها به جای مسافر اقلام چاقاق می‌آورند و در جا‌های مختلف پخش می‌کنند. در خبر گفت این اتوبوس که از مرز کشور راه می‌افتد بغل اداره گمرک است. نام این را چه می‌گذارید؟ خیلی جا‌ها سر اقلامی که همین الان در گمرک مانده است دادو هوار سرداده ام. میلیون‌ها تن مواد اولیه وجود دارد نمی‌گذارند داخل کشور بیاید.

*القای ناتوانی گفتمان انقلاب و ایجاد شبهه در مهندسی انتخابات از تاکتیک‌های دشمن است

او ادامه داد: القای ناتوانی گفتمان انقلاب در حل مشکلات دیگر تاکتیک آنهاست. سوم ایجاد جو رسانه‌ای مبنی برنبودن فضای آزاد در کشور، اگر آزادی وجود ندارد چطور این آدم‌های مشکل دار وصل به این طرف و آن طرف رای می‌آورند؟ زیرسوال بردن سلامت انتخابات دیگر تاکتیک دشمن است. متهم نمودن نهاد‌های حاکمیت مثل بسیج و ... که بگویند این‌ها در انتخابات دخالت می‌کنند. تاکتیک بعدی ایجاد شبهه درمهندسی انتخابات است. در فتنه ۸۸ آقایانی که برخی در قید حیات هستند و برخی نیستند. خودشان زمانی رییس جمهور بودند و این مملکت را اداره کرده بودند و می‌دانند طراحی و برنامه ریزی انتخابات در این کشور اصلا طوری است که نمی‌شود در آن تقلب کرد. شاید در یک صندوق اتفاقاتی بیفتد، اما اینطور نیست که انتخابات طوری پیش برود که کسی که باید بشود نشود و یکی دیگر بشود، محال است. خودشان هم می‌دانند. من اعترافاتشان را دارم. در فتنه ۸۸ گفتند در انتخابات تقلب شده است. محور حرکتشان این بود و با دشمن همراهی می‌کردند.

وزیر سابق اطلاعات خطاب به روحانیان و طلاب گفت: مسئله بصیرت را جدی بگیرید. بیانیه‌ای که برادر بزرگوارم آقای علم الهدی از مجمع شورای مسئولین و متولیان حوزه‌های علمیه خواندند که من توفیق دارم دو سه سالی است در خدمت این عزیزان هستم و حرکتی شروع کرده ایم که حوزه‌ها باید در مسائل انقلاب و نظام ورود پیدا کنند. نمی‌شود که بگوییم حوزه علمیه هستیم بعد در انقلاب و مسیر انقلاب آقا داد و فریادش بلند باشد. یکی از انتخاباتی که در تهران داریم نیمه دوره‌ای خبرگان است. یکی از نکاتی که حضرت آقا درسال پیش در سخنرانی با خبرگان اشاره کردند این بود که خواسته‌های رهبری را شما به عنوان خبرگان مطالبه گری کنید. امام شهید بهشتی و مقام معظم رهبری را داشت. تا مطلبی می‌گفت این‌ها داد و هوارش را راه می‌انداختند که در کشور جاری شود. اما آقا چه؟ خبرگان باید در این وادی بیایند و خواسته‌های آقا را مطالبه گری کنند. این با بصیرت جواب می‌دهد.

او سپس به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

سوال اول: با توجه به مسئولیتی که در وزارت اطلاعات داشتید یکی از وظایف شورای نگهبان نظارت برانتخابات است. براساس قانون شورای نگهبان فقط بایستی بر اساس نظریه مراجع چهارگانه که یکی وزارت اطلاعات است احراز صلاحیت‌ها را انجام بدهد. یکی از شبهاتی که در این انتخابات از قولی برخی از بزرگان مطرح شد، گفتند وزارت اطلاعات و نهاد‌های اطلاعاتی گزارش‌هایی به شورا داده اند که آن گزارش‌ها در نهایت باعث برخی رد صلاحیت‌ها شد. می‌خواستند بگویند نهاد‌های امنیتی با گزارش هایشان مهندسی انتخابات کردند. در این زمینه توضیح می‌دهید؟

مصلحی پاسخ داد: براساس اطلاعاتم اصلا شورای نگهبان جایگاهش اینطور نیست که کسی بتواند روی آن مهندسی کند. اطلاعات دارم و همه آن‌ها هم به وزارتم ربط ندارد. توفیق داشته ام با همه اعضای از جمله آقای جنتی ارتباط داشته ام. از حدود بیست و اندی سال پیش شورای نگهبان در مجموعه خودش مجموعه دیگری راه اندازی کرده است که استعلام‌هایی که دستگاه‌های اطلاعاتی می‌دهند را بررسی می‌کند. کار بررسی دقیق انجام می‌دهد وبراساس بررسی خود تصمیم می‌گیرد. اصلا اینطور نیست که براساس اطلاعات دیگران کسی را رد یا تایید کند. شورای نگهبان یک مجموعه بررسی دارد که من ریزش را می‌دانم که تمام ریز زندگی طرف را درمی آورند. دستگاه‌ها هم ازشان اطلاعات می‌گیرند، اما اینطور نیست که مهندسی کنند. در دوره‌های پیشین کسانی که هیچ کس فکر نمی‌کرد تایید نشوند با اطلاعات جمع آوری شده توسط شورای نگهبان تایید نشدند. در جلسه شورای نگهبان وقتی مطرح شد برخی شوکه شدند. شورای نگهبان فقط یک جمع ۸ یا ۱۰ نفره نیستند که بنشینند با هم چند استعلام بگیرند و نظر بدهند. یک عقبه تشکیلاتی دارند که کار انجام می‌دهد و بررسی می‌کند و بعد تصمیم گیری می‌کند.

سوال دوم: اگر سازوکار تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعلام و شفاف سازی شود به پویایی و پرشور شدن انتخابات کمک نمی‌کند؟

مصلحی گفت: بخشی را قبول دارم. اما بخشی محذورات اطلاعاتی دارد. خود من همین حالا که برای شما صحبت می‌کردم برخی از مطالب را نتوانستم بگویم. چون به ابعاد مختلف از جمله فضای فرهنگی، رسانه‌ای و بحث حیثیتی برای افراد و خیلی مسائل دیگر توجه می‌کنم. این‌ها یکسری محذوراتی دارند که بعضا شرعی یا سیاسی یا اطلاعاتی است. گاهی اطلاعات در حال کار روی یک کیس است و شما همینکه یک اشاره کنی طرف می‌فهمد که رویش کار می‌شود و همه چیز به هم می‌ریزد. کما اینکه این اتفاقات رخ داده است و نظام از این‌ها لطمه‌ها سنگین دیده است؛ بنابراین اینکه شورای نگهبان بخواهد همه چیز را باز کند و توضیح دهد شدنی نیست و به مصلحت نظام هم نیست.

سوال سوم: درباره جنگ روانی، راه حل واکسیناسیون عمومی جامعه و حمله به دشمن در این عرصه چیست؟

مصلحی پاسخ داد: در بحث جنگ روانی دشمن آزادی عملی دارد که ما نداریم. متدینین و حزب الهی‌های ما در خیلی از کار‌ها آزاد نیستند آنطور که آن‌ها هستند. راحت با آبروی افراد بازی می‌کنند. تهمت می‌زنند، اما ما نمی‌توانیم این کار‌ها را انجام بدهیم. اما با یکسری برنامه ریزی‌ها قطعا می‌توانیم این کار‌ها را انجام بدهیم. براساس تجربیاتی که داشتم این را هم می‌گویم که با دوستان مختلف و صداوسیما صحبت کرده ام و امیدوارم اقداماتی انجام شود. ما در جنگ روانی باید پیش بینی‌ها و پیش دستی‌هایی داشته باشیم که من در فتنه ۸۸ این حرکت را شروع کردم و نتیجه هم گرفتم. نمونه اش این بود که در فتنه ۸۸ یک ایرانی در بی بی سی پیدا کردیم. به او گفتیم فقط به ما بگو امشب بی بی سی می‌خواهد روی چه چیزی کار کند. چه چیزی را می‌خواهد در دستورکارش بگذارد آن چیزی که می‌خواست در دستور کارش بگذارد فردا ظهر درخبر‌ها به آن می‌پرداختند که فلان قضیه چه بوده است و چه شده است. بی بی سی گفت این‌ها در خبر‌ها به آن پرداختند و لو دادند رفت. من به چه چیزی بپردازم. ما در بی بی سی و یا وی او‌ای آدم داشته ایم که گفته اند امشب می‌خواهند به فلان موضوع بپردازند و در خبر بیست و سی به آن پرداختیم و آن‌ها مانده بودند چه کنند. وقتی بحث می‌کرد مردم که ماهواره می‌دیدند می‌گفتند این را که تلویزیون خودمان گفت. در بحث انتخابات به دوستان گفتم دستگاه اطلاعاتی یکی را پیدا کند که همین الان من به راحتی می‌توانم پیدا کنم که در این شبکه‌ها باشد و بگوید این‌ها قرار است به چه چیزی بپردازند. شما در خبر روزتان به آن‌ها بپردازید. نقشه‌های دشمن نقش برآب می‌شود.

سوال چهارم: درباره تاثیرخبرگان در ساخت تمدن اسلامی مد نظر حضرت آقا بگویید.

مصلحی گفت: خبرگان نقش محوری در کشور دارد. اعتقاد من این است که خبرگان باید در مطالبه گری و بحث تمدن چه کسی بهتر از خبرگان است که عقبه قوی دارند. بیایند و به حرف‌های امام و آقا بپردازند. پرداختنش این باشد که مسولان را زیر سوال ببرد. وقتی خبرگان می‌توانند به رهبری درکا‌های نظارت و از این قبیل تذکر بدهند به رییس جمهور و دستگاه قضایی و قوه مغننه نمی‌توانند بگویند. اگر در مطالبه گری به صورت جدی آنطور که رهبری فرمودند به میدان بیایند می‌توانند در کشور تحول جدی ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام مصلحی انتخابات 1400 رئیسی 1400 مهرعلیزاده 1400 همتی 1400 جلیلی 1400 انقلاب اسلامی حجت الاسلام مصلحی نظامی ما را از کار بحث انتخابات مقابله با اسلام مقام معظم رهبری برخی از آقایان اینطور نیست مشروعیت زدایی برای براندازی انقلاب و نظام سرمایه گذاری تایید صلاحیت انجام می دهد هزینه فایده برنامه ریزی دنیای اسلام مطالبه گری فتنه ۸۸ یک دکمه آقای ظریف کوتاه مدت صلاحیت ها جنگ روانی مصلحی گفت رو به جلو یهودی ها گفته اند بی بی سی چه چیزی هشت سال کل دنیا مطرح شد همه چیز سال پیش کار ها بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه