Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹، ۱۸۹ فوتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز نشست خبری مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد  با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: یکی از پروژه‌ها پزشک قانونی در مرکز استان ساخت محوطه است اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی  این پروژه بخشی از طریق پزشک قانونی کشور و مابقی اعتبارات از خود استان  تامین شد  که با اتمام این پروژه دسترسی به سالن تشریح هموار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    وی با بیان اینکه تجهیز آزمایشگاه  سم شناسی و ابزار آن خارج از کشور تامین می شد و با وجود افزایش قیمت ارز بخشی از این وسایل تامین شد، گفت: ساختمان پزشک قانونی در شهرستان بهمئی و  دنا در کارگروه ماده ۲۳  با توجه به اهمیت موضوع و امور پزشکی قانونی به تصویب رسید و در سال ۱۴۰۰ این دو پروژه به سرانجام خواهد رسید.   مدیرکل پزشک قانونی استان در ادامه بیان کرد: در سال گذشته افتتاح پزشک قانونی باشت صورت گرفت و تکمیل ساختمان آن مورد تاکید است.   وی با بیان اینکه در سفر ریاست قوه قضاییه خرید تجهیزات آزمایشگاه، ساختمان پزشکی قانونی باشت و بهمئی و دنا،  جز مصوبات این سفر بود که با تخصیص اعتبارات مربوطه موارد تصویب شده رفع مشکل می شود، گفت: سالن تشریح دهدشت در بخش فنی مشکلاتی داشت که در ماه گذشته مشکلات آن برطرف و سبب رفع مشکلات مردم در این شهر خواهد شود.   امینی با بیان اینکه درصددیم بحث فضای فیزیکی و تجهیزات و متعلقات تخصصی پزشک قانونی ارتقا داده شود تا خدمات مورد نیاز به مردم ارائه شود، گفت: پزشک قانونی استان  در ۴ حوزه معاینه سرپایی و بالینی، معاینات اجساد، آزمایشگاه، و کمیسیون پزشک قانونی در کل کشور خدمات فنی خود را ارائه می دهد و به ازای هر مراجعه کننده اطلاعات آنها در پرونده آنها ثبت و بایگانی می شود گفت: در ۴ حوزه فعالیت پزشک قانونی در سال ۹۹، ۱۹ هزار و ۷۶۴ مورد معاینه سرپایی انجام شد و در مقایسه با سال گذشته ۱۱,۶ دهم کاهش مشاهده شد.   امینی به رتبه اول استان در مراجعات بالینی اشاره کرد و گفت: در بخش معاینه اجساد ۵۷۶ مورد در سال ۹۹ وجود دارد و شامل دو بخش طبیعی و غیر طبیعی است و حدود  ۱،۸ دهم کاهش مشاهده شد از این تعداد  ۴۳۴ مورد آقایان و ۱۴۲ مورد بانوان بودند.    مدیرکل پزشک قانونی استان با بیان اینکه در بخش معاینات آزمایشگاه ۱۱۹۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که نسبت مشابه سال قبل ۴،۹ دهم درصد افزایش مشاهده شد، گفت: در حوزه کمیسیون پزشکی قانونی ۳۱۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۷، ۲ دهم درصد افزایش مشاهده می شود.   وی با بیان اینکه  ۷۲ پرونده شکایت از کادر درمان صورت گرفت که در هئیت های انتظامی نظام پزشکی صورت گرفت، گفت: در پزشک قانونی از طریق محاکم قضایی  ۷۲ پرونده شکایت از کادر درمان صورت گرفت، از این تعداد نسبت به سال قبل ۵۳ مورد که ۳۰ پرونده  رای محکومیت و ۴۲ پرونده رای برائت گرفته است.   امینی با بیان اینکه پرونده‌های با ادعای نزاع در بخش  حوادث کار، مصدومیت و دیگر موارد است، گفت: ۵۹۵۶ مراجعه نزاع  وجود دارد، از این تعداد ۴۶۰۲ پرونده آقایان و بالای ۱۲۸۲ مورد مربوط به بانوان است پرونده نزاع نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱. ۵ درصد افزایش داشته است.   وی مصدومیت به مصدومیت ناشی از تصادفات اشاره کرد و گفت :  ۴۰۱۵ پرونده مصدومیت ناشی از  تصادف است که  ۲۹۵۵ مورد پرونده آقایان و ۱۹۶۰ پرونده بانوان  است و حدود ۲۲،۵درصد کاهش مشاهده شد.   مدیرکل پزشک قانونی استان به حوادث کار که شامل ۳۴۰ پرونده است اشاره داشت و عنوان کرد: ۳۳۵ پرونده آقایان و ۵ مورد بانوان بوده و در این بخش نسبت به سال ۹۸، ۶،۵ درصد کاهش مشاهده شد.   وی در ادامه افزود: در مرگ های غیرطبیعی شامل جنایی و غیر جنایی شامل خودکشی دیگر کشی و حادثه ۴۵۶ مرگ غیر طبیعی در استان مشاهده شد که حدود ۱ درصد کاهش وجود دارد که علت فوت شامل  غرق شدگی، سقوط از ارتفاع و دیگر موارد است.

این مسئول گفت: در مرگ‌های غیرطبیعی فوت ناشی از سوانح رانندگی ۱۸۱ مورد در سال گذشته داشتیم که این تعداد در سال قبل از آن ۲۰۶ مورد بود و آمار نشان می دهد که 12.1 درصد کاهش را در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و از این تعداد ۱۴۵ مورد آقایان و ۳۶ مورد خانم‌ها بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در فوت ناشی از گازگرفتگی ۸ مورد در سال ۹۹ داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است.

امینی ادامه داد: در فوت ناشی از غرق شدگی 14 مورد در سال ۹۹ داشتیم که این آمار نشان دهنده کاهش 46 درصدی نسبت به سال قبل از آن است.

وی گفت: تعداد شش مورد فوت ناشی از حوادث کار داشتیم که نسبت به مدت مشابه که ۸ مورد بوده، کاهش داشتیم.

این مسئول به آخرین آمار مربوط به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در فوت ناشی از مسمومیت از مواد مخدر ۴۹ مورد فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل پزشک قانونی پزشک قانونی استان نسبت به مدت مشابه کاهش مشاهده شد پزشک قانونی مشابه سال قبل پزشکی قانونی نسبت به سال فوت ناشی مورد در سال سال قبل صورت گرفت سال گذشته درصد کاهش سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد