Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مجازى (وبینار) رئیس کمیسیون دائمى امور بین الملل مجلس نمایندگان جمهورى بلاروس با رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى برگزار شد.

آندره ساوینیخ، رئیس کمیسیون دائمى امور بین الملل مجلس نمایندگان جمهورى بلاروس که همزمان رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى بلاروس با جمهورى اسلامى ایران نیز است با مجتبى ذوالنورى، رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى و ابوالفضل عمویى، رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران و جمهورى بلاروس طى نشست مجازى (وبینار) به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با دخالت قدرت هاى سلطه گر در امور داخلى دیگر کشور‌ها به شدت مخالفت است

ذوالنورى در ابتداى این نشست به سابقه ارتباطات دوستانه و رو به رشد دو کشور در عرصه هاى مختلف اشاره کرد و گفت: توسعه و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور در همه عرصه‌ها مورد توجه و پیگیرى جمهورى اسلامى ایران قرار دارد.

وى همچنین افزود: کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى از روند گسترش همکارى‌ها و ارتباطات دو کشور در عرصه هاى مختلف و مورد علاقه حمایت مى کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس در بخش دیگرى از سخنان خود با انتقاد از سیاست هاى استعمارى آمریکا و نظام سلطه در جهان گفت: جمهورى اسلامى ایران با دخالت قدرت هاى سلطه گر در امور داخلى دیگر کشور‌ها به شدت مخالفت است و در همین راستا از ابتدا فشارها، تحریم‌ها و دخالت هاى غرب در امور داخلى جمهورى بلاروس و در نظر نگرفتن استقلال و حق تعیین سرنوشت مردم بلاروس از سوى سردمداران آمریکا و همپیمانان غربى اش که مدعیان دروغین دموکراسى و حقوق بشر هستند را قویاً محکوم کرد.

وى در ادامه افزود: ما معتقدیم که کشورهاى قربانى خصومت هاى زیاده خواهانه غرب مى توانند با اتحاد و یکپارچگى، با اینگونه اقدامات غربى‌ها مبارزه کنند و از اثرات مخرب و منفى آن بکاهند.

نماینده مردم قم در مجلس شوراى اسلامى در ادامه این نشست گفت: نمایندگان مجالس دو کشور باید نقش مؤثر خود را در تحکیم و تقویت همکارى‌ها و کمک به دولت‌ها در برداشتن موانع موجود در مسیر توسعه ارتباطات فیمابین دو کشور ایفاء کنند.

مجلس و دولت جمهورى خواستار گسترش مناسبات همه جانبه با ایران است

آندره ساوینیخ، رئیس کمیسیون دائمى امور بین الملل مجلس نمایندگان جمهورى بلاروس و رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى بلاروس با جمهورى اسلامى ایران نیز در این نشست مجازى گفت: مجلس و دولت جمهورى بلاروس با توجه به نقش و جایگاه مهم جمهورى اسلامى ایران در منطقه خاورمیانه و جهان، خواستار گسترش مناسبات همه جانبه با ایران در عرصه هاى پارلمانى، سیاسى، اقتصادى، صنعتى، علمى آموزشى بویژه فناورى هاى نوین و گردشگرى هستند.

وى در ادامه افزود: شناخت و استفاده از توانمندى هاى فراوان دو کشور در زمینه هاى مختلف، نقش مهمى در توسعه همکارى‌ها دارد.

رئیس کمیسیون دائمى امور بین الملل مجلس نمایندگان جمهورى بلاروس سیاست تحریم، اعمال فشار و دخالت در امور داخلى دیگر کشور‌ها از جمله بلاروس و ایران از سوى آمریکا و متحدان غربى اش را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات نشان دهنده ضعف و افول سلطه آمریکا در جهان است.

رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى بلاروس با جمهورى اسلامى ایران در ادامه تصریح کرد: گروه هاى دوستى پارلمانى در مجالس دو کشور در شناخت زمینه هاى مختلف همکارى هاى فیمابین نقش مهم و بسزایى دارند.

وى با دعوت از همتایان خود در کمیسیون امنیت ملى و گروه دوستى پارلمانى براى سفر به کشورش گفت: ارتباطات و رفت و آمدهاى پارلمانى گام نخست در حرکت بسوى گسترش زمینه هاى همکارى بین دو کشور است و بسیار حائز اهمیت مى باشد.

ساوینیخ در پایان این دیدار گفت: عزم، اراده و علاقمندى طرفین به افزایش ارتباطات فیمابین، آینده روشنى از توسعه و پیشرفت را براى دو کشور ترسیم مى کند.

آمریکا و برخى کشورهاى غربى در پى حفظ قدرت رو به افول خود هستند

عمویى رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران و بلاروس نیز در این نشست مجازى گفت: شناسایى زمینه هاى مختلف همکارى و کمک به رفع موانع موجود از جمله اقداماتى است که باید از سوى گروه هاى دوستى پارلمانى در مجالس دو کشور مورد توجه جدى قرار گیرد.

سخنگوى کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس در ادامه با انتقاد از سیاست هاى سلطه گرانه آمریکا و همپیمانانش گفت: آمریکا و برخى کشورهاى غربى در پى حفظ قدرت رو به افول خود در تلاش هستند و ابزارشان تحریم، اعمال فشار و دخالت مستمر در سیاست و امور داخلى کشورهاى مستقل جهان است.

وى افزود: اتحاد ایران، بلاروس و دیگر مخالفان هژمونى غرب در جهان عامل مهمى در ناکامى فتنه‌ها و بحران سازى هاى آمریکا و سلطه گران غربى است.

نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى در پایان این دیدار با برشمردن زمینه هاى مختلف همکارى دو کشور، نسبت به افزایش بیش از پیش سطح مبادلات و ارتباطات فیمابین ابراز امیدوارى کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و بلاروس نمایندگان مجلس کمیسیون امنیت ملی جمهورى اسلامى ایران مجلس شوراى اسلامى دو کشور همکارى ها هاى سلطه عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.   به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.   وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.   رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.   با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟ هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) آیت الله نوری همدانی : آغاز برنامه « طرح نور » در زمینه حجاب توسط نیروی انتظامی امری مبارک و مورد حمایت است / درباره حجاب به شدت‌ حساس هستيم/ درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگرانیم

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است