Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری شوگایف» رییس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت مسکو چشم‌انداز همکاری نظامی و فنی با تهران دارد و جمهوری اسلامی به تهیه انواع سلاح‌های روسی علاقه‌مند است.

وی در توضیح سخنان خود اظهار داشت: ما روابط دیرینه با ایران داریم. در حال اجرای تعهدات قراردادی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشم‌اندازهایی [در خصوص همکاری‌های نظامی و فنی] وجود دارد. تهران به انواع مختلف [تسلیحات روسی] علاقه‌مند است.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مصاحبه‌ای در ماه اکتبر ۲۰۲۰ گفته بود ایران و روسیه با پایان محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، چشم‌اندزهای خوبی برای توسعه همکاری‌های نظامی و فنی دارند.

جلالی اظهار داشت: «تردیدی نیست که در این شرایط همکاری ما با روسیه در زمینه نظامی و فنی در حال توسعه خواهد بود. پیش شرط‌هایی برای این امر وجود دارد. ما مذاکرات زیادی با شرکای روسی در این مورد انجام داده‌ایم. با رفع محدودیت‌ها  در بسیاری از حوزه‌ها می‌توانیم همکاری کنیم و قراردادهایی را که داریم اجرا کنیم. من چشم انداز خوبی برای همکاری بین کشورهایمان در این زمینه می‌بینم.»

«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی هم پیشتر به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت ایران امیدوار است بتواند از روسیه برای تامین امنیت منطقه سلاح خریداری کند.

خاجی در این خصوص گفت: ما با روسیه همکاری نظامی داریم. و زمانی که محدودیت‌‎ها برداشته شد، روسیه به یکی از کشورهایی تبدیل شد که می‌توانیم از آن سلاح بخریم و ما می‌توانیم با این کشور برای حفاظت از امنیت منطقه همکاری داشته باشیم.

علیرغم تلاش‌های ایالات متحده برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، این محدودیت‌ها در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهرماه) منقضی شد.

پربیننده ترین سورپرایز ویژه همتی / معرفی همسر به عنوان‌ نماینده برای حضور در برنامه تلویزیونی ابراهیم رییسی اموالش را اعلام کرد سقوط مهرعلیزاده در مقابل افزایش توجهات زاکانی عکسی که در امارات جنجال به پا کرد بالای ۵۰درصد مشکلات کشور از تحریم است / هر سه فرزند من در ایران هستند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ نظامی و فنی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه زسکا مسکو روسیه که پس از استعدادیابی از ستاره‌های آینده‌دار فوتبال در ایران تصمیم به جذب امیرحسین ریوندی گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی این بازیکن جوان را جذب کرد، احتمالا امشب مقابل بالتیکا از این بازیکن رونمایی کند.

امیرحسین ریوندی که پس از انتقال به زسکا مسکو در مسابقه تدارکاتی مقابل بنیادکار به میدان رفت و خودی نشان داد، در دیدارهای اخیرشان در لیگ برتر روسیه نیمکت نشین بود و فرصت بازی به دست نیاورد که احتمالا این روند برای او به پایان می‌رسد و از او امشب برابر بالتیکا استفاده خواهد شد.

این مدافع 20 ساله ایرانی و آینده‌دار با توجه به عملکردش در تمرینات و شرایطی که زسکا مسکو دارد، احتمالا امشب نخستین بازی خود در لیگ برتر روسیه را انجام می‌دهد و فرصت درخشش مقابل تیم بالتیکا را دارد.

تیم فوتبال زسکا مسکو با بهره‌مندی از ریوندی در لیست بازیکنان خود، از ساعت 22 امشب مقابل تیم رده پانزدهمی بالتیکا قرار می‌گیرد تا یکی از دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه را انجام بدهد و فرصت صعود از رده هفتم را دارد.

دیگر خبرها

  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک