Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت انگلیس با برداشتن محدودیت‌های ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا مخالفت کرد.

کارشناسان سلامت به دولت بوریس جانسون توصیه کردند پیش از لغو محدودیت‌های سراسری کرونا در ۲۱ ژوئن منتظر آخرین بررسی‌های علمی مربوط به ویروس کرونا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به نوشته روزنامه گاردین، اتحادیه پزشکی انگلیس در جلسه توجیهی روز سه شنبه به نقل از گاردین شرایط کنونی را "یک لحظه مهم" برای انگلیس در مبارزه با شیوع ویروس کرونا معرفی کرده اند.

یک مقام بهداشتی انگلیس اعلام کرد: ما در یک لحظه مهم در مبارزه با ویروس در انگلیس هستیم و تاریخ ۲۱ ژوئن به معنی پایان تمام محدودیت‌های قانونی و اجازه اختلاط اجتماعی طبیعی افراد است. با این حال از زمان اعلام نقشه راه، شاهد ظهور یک نوع بسیار مسری ویروس کرونا و تشدید قابل توجه موارد ابتلا هستیم و در هفته گذشته روند نزولی ابتلا و مرگ و میر بیماران تغییر کرده است.

وزرای کابینه انگلیس قبلاً اعلام کرده بودند تا ۱۴ ژوئن تصمیمی در خصوص لغو قرنطینه اتخاذ نخواهد شد.

از آنجا که بیش از ۳۹ میلیون نفر در انگلیس حداقل یک دوز واکسن ویروس کرونا دریافت کرده اند - تقریباً ۷۵ درصد از جمعیت بزرگسال و نزدیک به ۲۵ میلیون نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند- متخصصان از کابینه انگلیس خواسته اند برای کنترل شیوع ویروس هندی کرونا تزریق دوز‌های دوم را تسریع کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیرا در جمع خبرنگاران اعلام کرد از سوی پزشکان این کشور برای عدم پایان قوانین سرسختانه قرنطینه در این کشور به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونای هندی در مناطق مختلف تحت فشار است. پزشکان انگلیسی هشدار داده اند در صورت لغو برخی قوانین قرنطینه در این کشور ویروس جهش یافته هندی می‌تواند به سرعت گسترش یافته و رکوردی جدید در آمار ابتلا در این کشور رقم بزند.

مقامات انگلیس در نظر داشتند از اواخر ژوئن برخی قوانین قرنطینه از جمله عدم برگزاری اجتماعات در این کشور را کاهش دهند، ولی پزشکان به شدت با این تصمیم مخالفند و می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن دولت فعلاً مانع از لغو ممنوعیت‌ها شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بوریس جانسون محدودیت های کرونایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب

روزنامه کیهان در مطلبی با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره لایحه حجاب و عفاف خبر از مخالفت دقیقه نودی دولت سیزدهم با این لایحه داد.

روزنامه کیهان به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً در خصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن