Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دیلی میل، روزنامه "گلوبال تایمز" چاپ چین در سرمقاله‌ای درخواست تحقیقات درباره نشت ویروس کرونا از لابراتوار ووهان از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به یافتن تسلیحات کشتار جمعی در عراق شبیه دانست. در سال ۲۰۰۳، کالین پاول، وزیر خارجه وقت آمریکا به سازمان ملل گفته بود که رژیم صدام تسلیحات کشتار جمعی دارد و تهدیدی قاطع به حساب می‌آید و این مساله دستاویز حمله به عراق شد اما هرگز چنین تسلیحاتی در این کشور یافت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سرمقاله این روزنامه همچنین آمده است:‌ واشنگتن به قدری مغرور است که نمی‌تواند متوجه شود اتهامات بی پایه و اساسش علیه چین به قماری سیاسی علیه خودش بدل شده است. آمریکا احتمالا با موقعیتی شبیه به شکست ناپلئون در نبرد واترلو روبرو می‌شود و شاید اعتبارش را با سوءاستفاده از قدرت نرمش از دست بدهد.

بایدن روز چهارشنبه گذشته به مقام‌های اطلاعاتی آمریکا دستور داد تا تلاش‌هایشان را در بررسی منشا ویروس کرونا دو چندان کنند که شامل هرگونه احتمال نشت ویروس از یک لابراتوار چینی می‌شود.

چند ماه پس از کم اهمیت شمردن احتمال نشت این ویروس از لابراتوار چین، حالا بایدن به فشارهای بین‌المللی علیه چین برای شفافیت بیشتر درباره ویروس و منشا آن ملحق شده است.

چین همچنان تاکید دارد که ویروس جهش یافته و به صورت طبیعی از حیوانات به انسان منتقل شده مثلا از بازاری در شهر ووهان.

بایدن به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دستور داده تا ظرف ۹۰ روز تحقیقاتشان را کامل کنند و از چین نیز خواسته تا برای یافتن منشا این ویروس با جامعه بین‌المللی همکاری داشته باشد.

چین دانشمندانی را که به نظریه "نشت ویروس از آزمایشگاه" اعتبار می‌دهند متهم کرده که "متناسب با شرایط سیاسی عمل می‌کنند و طرفدار حزب باد هستند".

روزنامه گلوبال تایمز چین همچنین به این نکته اشاره کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مساله تسلیحات کشتار جمعی اوایل ۲۰۰۰ اشتباه فاجعه آمیزی داشت و تاکید می‌کند که رهبران آمریکا در همان آغاز این رقابت اعتبار خودشان را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089164

دیگر خبرها

  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • حسرت شوت‌زنی که پنالتی از دست داد (عکس)
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند