Web Analytics Made Easy - Statcounter

آيين‌نامه شفافيت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق از سوی وزير نيرو ابلاغ شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو، امروز آئین‌نامه شفافيت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق را برای اجرا به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ کرد.

هدف از ابلاغ اين آئين‌نامه، افزايش مسئوليت‌پذيری، پاسخگویی و قانون‌گرایی، ارتقای سرمايه‌اجتماعی و اعتماد عمومی به حاکميت، تقويت نظارت‌پذيری و ارتقای سلامت نظام اداری، همچنين تسهيل در انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آگاهی‌بخشی به ذی‌نفعان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در اين آئين‌نامه بر شفافيت در ارائه اطلاعات به تمامی ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در ابعاد مختلف از جمله سياست‌ها، راهبردها، وظايف و اختيارات، فرايندها و رویه‌های کاری، طرح‌ها و پروژه‌ها، قوانین و مقررات، عملکرد مالی و اقتصادی (بودجه، درآمدها، هزينه‌ها) تأکيد شده است.

طبق این آئین‌نامه، تمام واحدهای مشمول آئين‌نامه موظف‌اند با راه‌اندازی وب‌سايت شفافيت، اطلاعات عمومی و غيرطبقه‌بندی ‌شده خود را به نحو مقتضی در وب‌سايت مذکور منتشر نمايند. اين اطلاعات شامل قوانين و مقررات حاکم بر فعاليت‌های دستگاه (قانون، نظام‌نامه، آئين‌نامه، بخشنامه، دستورالعمل و…)، ساختار سازمانی، مأموريت‌ها، فهرست کليه مديران سازمان، طرح‌های تملک دارایی سرمايه‌ای و آخرين وضعيت پيشرفت آن‌ها، فرصت‌های سرمايه‌گذاری، اطلاعات خدمات قابل ارائه دستگاه و فرايندهای ارائه خدمت به همراه تمامی نيازمندی‌های مربوطه است.

همچنین در اين آئین‌نامه تشکيل کارگروه شفافيت پيش‌بينی شده که اهم وظايف آن، اتخاذ راهکارهای اجرایی جهت ترويج شفافيت، نظارت بر اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، احصای مصاديق اطلاعات عمومی در صنعت آب و برق و ارزيابی پايگاه‌های اطلاع‌رسانی و وب‌سايت شفافيت واحدهای مشمول است.

این گزارش می‌افزاید، رويکردهای اصلی وزارت نيرو در زمينه شفافيت و دسترسی آزاد به اطلاعات شامل به‌روزرسانی پايگاه‌های الکترونيکی و پايگاه‌های آمار و اطلاعات در صنعت آب و برق، راه‌اندازی و به‌روزرسانی وب‌سايت شفافيت در کليه سازمان‌ها، شرکت‌های مادرتخصصی و زيرمجموعه، ارائه اطلاعات مورد نياز به متقاضيان از طريق سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق آئین نامه وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد