Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:41:47 GMT

دهه کرامت سال ۱۴۰۱ در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۹۵۶۵

دهه کرامت سال ۱۴۰۱ در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  وبینار ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به میزانی آستان مقدس بانوی کرامت و با سخنرانی آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سعیدی طی سخنانی با اشاره به انتخاب شعار «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)» برای دهه کرامت امسال گفت: اهل بیت(ع) در همه عمر با برکت خود گره‌گشای شیعیان و غیر شیعیان بوده‌اند و فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر برای رعایت حقوق انسان‌ها به خاطر انسان بودنشان نشان دهنده اهتمام اهل بیت(ع) به گره‌گشایی از مردم بدون هیچ قید و شرطی است.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسملین مهدی احمدی در این وبینار به جزئیات برنامه‌های آستان مقدس بانوی کرامت در دهه کرامت پرداخت و گفت: برگزاری مسابقه حدیث کرامت، پویش فدای دخترم، کاروان شادی با ۲۰۰ اجرا در سراسر کشور با همکاری کانون‌های مساجد و اوقاف استان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

وی افزود: مراسم روز میلاد حضرت معصومه(س) مانند هر سال در حرم مطهر بانوی کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد و از این روز جشن‌های دهه کرامت به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

در ادامه سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه دهه کرامت دهه خاصی است که با ولادت حضرت معصومه(س) شروع و با ولادت امام رضا(ع) ختم می‌شود، گفت: دهه کرامت دهه شادی شیعه است و تقارن آن با حال و هوای انتخابات مستلزم نگاه ویژه به برنامه‌های این دهه است.

وی با بیان اینکه ما همواره از راهنمایی‌ها و تدابیر نماینده ولی فقیه در استان استفاده کرده‌ایم، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم دهه کرامت در کنار حرم مطهر و کانون‌های مساجد خواهد بود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات، گفت: ساختار حکومت اسلامی هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به ملت ایران است که بر اساس این ساختار استمرار و بقای جمهوری اسلامی بر مبنای انتخابات است بنابراین حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح برای حفظ این نظام بسیار مهم است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسئولیت اصلی برنامه‌های دهه کرامت بر عهده آستان‌های مقدس است و سازمان‌ها و نهادهای دیگر کمک کننده هستند، گفت: هر کدام از مسئولان اگر بتوانند یک گره کوچک از کار مردم باز کنند در راستای اهداف متعالی معصومین(ع) است.

وی با اشاره به پیشنهاد ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی سال توسط حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوب شد که در سال آینده روز اول ذی‌القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در تقویم رسمی کشور درج شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن های دهه کرامت در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمرکز برنامه‌های دهه کرامت در فضای مجازی خواهد بود و باید با تولید شعارهای کوتاه و مختصر و کارهای رسانه‌ای و هنری در فضای مجازی سیره زندگانی اهل‌بیت(ع) را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد ارتباط با اندیشمندان جهان اسلام در دهه کرامت استفاده کنیم و در این راستا می‌توانیم وبینارهای مشترک بین المللی در این دهه داشته باشیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: کرامت فرهنگ قم فضای مجازی دهه کرامت دهه کرامت حجت الاسلام بانوی کرامت اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان زنجان گفت: ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت در زنجان ایجاد خواهند شد.

قاسم محمدی امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه) در جمع اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع دهه کرامت در ۳۵ سرفصل، اظهار کرد: پرچم بارگاه حضرت معصومه (س) با حضور خادمان ۲۱ ازدیبهشت ماه وارد استان می‌شود و به مدت سه روز برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور خادمان در زندان‌های زنجان، خدابنده و ابهر، ادامه داد: خادمان امام رضا (ع) در قالب برنامه  زیر سایه خورشید به مدت یک هفته در استان حضور می‌یابند. 

قاسمی با اشاره به کلنگ‌زنی چایخانه‌های آستان رضوی در شهر زنجان، گفت: طبق برنامه مقرر شده، ۸۸۸ چایخانه در کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از این تعداد ۲۱ چایخانه است. 

مدیر روابط عمومی شهرداری زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: دهه کرامت فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی جامعه است. 

غلامرضا نظری با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، ادامه داد: در ۱۰ پارک برنامه صبحگاهی و عصرگاهی ورزش برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های متعددی اعم از تجلیل از مفاخر قرآنی استان و برنامه‌هایی برای کودکان بخصوص دختران در این هفته برگزار خواهد شد. 

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان اظهار کرد: برگزاری مراسم روز دختر و تجمع دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب، از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب برنامه‌های دهه کرامت، جلسات مختلفی برگزار و برنامه‌های پیشنهادی مطرح و نهایی شد، گفت: معرفت و آگاهی نسل کنونی بویژه کودکان و نوجوانان با مکتب اهل‌ بیت (ع) آن‌گونه که باید و شاید نیست. بر این اساس برنامه دهه کرامت با هدف تبیین هرچه بیشتر این مکتب برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم مذهبی در جامعه، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به‌عنوان ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت انتخاب شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد