Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخبر معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال شده در خردادماه همانند محدودیت‌های اعمال شده برای عید سعید فطر است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده بود، گفت: مرکز مدیریت راه‌های کشور تجربه همکاری با دستگاه‌های مختلف برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را دارد و ما با انجام این محدودیت‌ها شاهد کاهش ترددهای بسیار زیادی در محورها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد کاهش تردد در تعطیلات عید فطر نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ و ۴۸ درصد هم کاهش ترددها نسبت به سال ۹۸ داشتیم، گفت : میزان کاهش ترددها در استان‌های شمالی از جمله گیلان و مازندران به بیش از ۵۰ درصد رسیده بود.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن به تمامی دستگاه‌ها امیدواریم محدودیت‌ها به صورت کامل در تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خرداد اعمال شود.

مخبر با بیان اینکه محدودیت‌ها از امروز شروع و تا هفدهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت، افزود: علی‌رغم آنکه بسیاری از امتحانات فرزندان خانواده‌ها به اتمام رسیده و ما انتظار افزایش ترددها در محورهای مختلف در این تعطیلات را داشتیم، اما با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد کاهش چشمگیر تردد در تعطیلات هفته آینده خواهیم بود و پیش بینی می‌شود میزان ترددها به یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو برسد.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: در زمانی که محدودیتی در تعطیلات وجود ندارد میزان ترددها به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو می‌رسد و ما البته در تعطیلات عید فطر شاهد آن بودیم که ترددها به یک میلیون خودرو کاهش یافته بود.

مخبر با بیان اینکه البته بسیاری از مسافران پیش از اعمال محدودیت‌ها سفرهای خود را انجام می‌دهند، گفت: به طور معمول بسیاری از مسافران قبل از اعمال محدودیت‌ها و بعد از اتمام محدودیت‌ها سفرهای خود را انجام می‌دهند؛ بنابراین در این ایام شاهد افزایش حجم تردد خودروها در بسیاری از محورها هستیم.

او ادامه داد: بسیاری از خودروها پیش از اعمال محدودیت‌ها ترددهای خود را انجام می‌دهند اما با توجه به آنکه محورهای استان‌های تهران و البرز به صورت یکپارچه در نظر گرفته می‌شود، میزان ترددها بیشتر خواهد شد.

او توضیح داد: البته در آزادراه‎های تهران، کرج، قزوین، تهران  و ساوه در این ایام شاهد ترافیک‌هایی خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی سامانه‌های تردد شمار و دوربین‌های نظارتی فعال هستند، گفت: ۲ هزار و ۴۷۰ سامانه تردد شمار و ۸۶۰ دوربین نظارت تصویری و یک هزار و ۷۰۰ دوربین ثبت تخلفات در محورهای کشور وجود دارند که تمامی آنها فعال هستند.

مخبر تاکید کرد: تمامی سالن‌های عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور هم به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته از طریق دوربین‌های نظارتی فعال هستند و اطلاعات لازم در اختیار مسافران قرار خواهند داد.

او در پایان ادامه داد: مسافران هم می‌توانند برای آگاه شدن از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند تا از آخرین وضعیت تردد جاده‌های کشور با خبر شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل تردد خودرو مرکز مدیریت راه های کشور اعمال محدودیت ها کاهش تردد یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد