Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری در بروکسل بیان داشت: اتحادیه اروپا مدافع قوی دیوان بین‌المللی کیفری است. برای ما مهم است که از بی طرفی و استقلال دادگاه حفاظت کنیم

دیوان بین‌المللی کیفری به گفته او آخرین راه چاره است تا زمانی که عدالت برای قربانیان در سطح ملی اجرا نمی‌شود، اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات اروپایی سپس اضافه کرد: ما از طرف‌های عضو و غیر عضو پیمان رم می‌خواهیم تا با دیوان بین‌المللی کیفری گفت‌وگو کنند. این گفت‌وگوها نباید جنبه تقابل و سیاسی داشته باشد و باید بر پایه قانون و واقعیت‌ها باشد.

وی افزود: ما هم در زمینه تقویت قوانین بین‌المللی و مقابله با مصونیت از مجازات اشتراک نظر داریم و قویا از دیوان بین‌المللی کیفری حمایت می‌کنیم.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که کار تحقیقات درباره ادعای جنایت‌های جنگی اسراییل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) توسط این نهاد بین‌المللی، آغاز شده است. فاتو بنسوده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحقیقات مستقل، بی طرفانه و بدون ترس انجام خواهد شد. 

برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان ادعا کرده‌اند که این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. با این حال بیش از ۵۰ وزیر خارجه، نخست وزیر و مقامات ارشد بین‌المللی سابق، از جمله دو وزیر سابق محافظه‌کار انگلیس، اخیرا در نامه‌ای سرگشاده‌ دخالت سیاسی در تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق در مورد جنایات جنگی در فلسطین را محکوم کرده‌اند.

در این نامه آمده است: "ما با نگرانی جدی دستور اجرایی صادر شده توسط رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ در ایالات متحده و تحریم‌های تعیین شده علیه کارمندان دادگاه و اعضای خانواده آنها را شاهد بودیم. اکنون نگرانی جدی و عمیق ما انتقاد عمومی غیرمنطقی از دادگاه در مورد تحقیق در مورد جرایم رخ داده در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، از جمله اتهامات بی اساس یهود ستیزی است. به خوبی اثبات شده که پاسخگویی در مورد نقض جدی حقوق توسط طرفین درگیری برای دستیابی به صلح پایدار و پایدار ضروری است. این مسئله در اسرائیل و فلسطین درست مانند سودان، لیبی، افغانستان، مالی، بنگلادش/میانمار، کلمبیا و اوکراین وجود دارد."

امضا کنندگان این نامه با اشاره به اعتراض به نامه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای دلجویی از لابی صهیونیسم در این کشور تاکید کرده‌اند: اگر در بحث ارتقا و حمایت از عدالت در سطح جهانی جدی باشیم تلاش برای بی اعتبار سازی دادگاه و مانع‌تراشی در روند آن قابل تحمل نخواهد بود.

این نامه می‌افزاید: ما ترس از شکایات و تحقیقات با انگیزه سیاسی را درک می‌کنیم با این وجود کاملاً معتقدیم که اساسنامه رم بالاترین معیارهای عدالت را تضمین می‌کند و راهی اساسی برای رسیدگی به مصونیت از مجازات جدی‌ترین جنایات در جهان را فراهم می‌کند. عدم اقدام، عواقب سنگینی به دنبال خواهد داشت.

دیوان بین المللی کیفری نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی است که به منظور محاکمه کسانی تأسیس شده که مسئولیت سنگین‌ترین جنایات از جمله جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی را بر عهده دارند.

اساسنامه رم که این دیوان بر اساس آن تأسیس شد، از سوی ۱۲۳ کشور تصویب شده و به این معنی است که آن کشور در صورت لزوم باید مقام‌های بلندپایه یا شهروندان عادی خود را که در جنایات جنگی و نقض فاحش حقوق بشر دخالت داشته‌اند، تحویل دیوان دهد.

برچسب‌ها دادگاه لاهه اتحادیه اروپا نوار غزه فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگاه لاهه اتحادیه اروپا نوار غزه دادگاه لاهه اتحادیه اروپا نوار غزه فلسطین اخبار کنکور دیوان بین المللی کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و گستره آن به اروپا نیز کشیده شده است.

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین نیز با برگزاری تجمعی ضمن همبستگی با مردم غزه، از دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها