Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال موسوی مشاور رئیس دانشگاه تهران و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اصلی تغییر نام پردیس به دانشکدگان اظهار کرد: دانشگاه تهران یک فضای قدیمی بوده و شامل همه دانشکده‌های زیرمجموعه می‌شود.

او افزود: برای مثال بعد از گذشت مدتی دانشکده علوم دانشگاه تهران توسعه پیدا کرد و به چند دانشکده مانند: دانشکده شیمی، دانشکده ریاضی، دانشکده فیزیک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تبدیل شد؛ بنابراین دانشگاه تهران هم تصمیم گرفت تا عنوانی را برای دانشکده علوم اختصاص دهد که مابقی دانشکده‌ها زیر مجموعه آن قرار بگیرند، به همین علت واژه پردیس دانشگاه تهران انتخاب شد.

موسوی تصریح کرد: در دانشگاه تهران دو گونه پردیس با نام‌های پردیس کیش و پردیس بین المللی و پردیس البرز و پردیس ارس داریم که خودگردان هستند، یعنی در قبال جذب دانشجو از آن‌ها شهریه دریافت می‌کنند، اما در مقابل جذب دانشجو در دانشکده علوم دانشگاه تهران شهریه نمی‌پردازند و همچنین خودگران هم محسوب نمی‌شوند، بلکه از بودجه عمومی دولت و دانشگاه استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: برای تغییر نام پردیس فراخوانی داده شد و در همین راستا پیشنهاداتی هم مطرح کردیم و در نهایت واژه دانشکدگان جایگزین کلمه پردیس شد که شامل چند دانشکده هستند.

مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: با اساتید برجسته زبان شناس و ادبیات فارسی مشورت کردیم و بعد از بررسی‌های لازم واژه دانشکدگان به علت اینکه جمع دانشکده هاست و هم اینکه واژگانی که با گان جمع بسته می‌شوند معنی گروه دارند، یعنی جمعی که زیرمجموعه آن‌ها افراد همسن هستند، انتخاب شد. برای مثال دانشکده‌ها شامل دانشکده ادبیات، دانشکده فنی، دانشکده علوم اجتماعی و ... هستند.

بیشتر بخوانید

تمدید مهلت ثبت‌نام مقطع دکتری تخصصی دانشگاه تهران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران پردیس دانشگاه دانشگاه تهران دانشکده علوم دانشکده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند

از ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از اساتید شاگرد پرور تجلیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از ۸ استاد شاگردپروردانشگاه صنعتی امیرکبیر در «جشنواره شیخ مفید»، با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور تقدیر شد.


در این مراسم از، دکتر گئورک قره پتیان استاد دانشکده مهندسی برق، دکتر مهدی قطعی استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر پرویز پروین استاد دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی، دکتر احمد نیک آبادی و دکتر مرتضی صاحب الزمانی استادان دانشکده مهندسی کامپیوتر، دکتر فاطمه زارع از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر امیر خرسندی استاد دانشکده مهندسی برق و دکتر مالک نادری استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی تقدیر به عمل آمد.


این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده بود از طریق دانشجویان دانشکده‌های برتر کشور انتخاب شدند.


۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی در این نظرسنجی مشارکت داشتند و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کردند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران