Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@08:40:22 GMT

شرط باز شدن مدارس در مهرماه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۰۳۸۵

قاسم احمدی لاشکی امروز (یازدهم خرداد) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واکسیناسیون معلم ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید از ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: بر اساس مصوبات این ستاد باید کار واکسیناسیون معلم ها یک ماه قبل از بازگشایی مدارس انجام شود که در صورت تحقق این امر مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 احمدی لاشکی تاکید کرد: اگر واکسیناسیون یک میلیون معلم که عدد کمی هم نیست، تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید قطعی شود، بازگشایی مدارس در مهر ماه به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: تا این لحظه در هیچ کشوری واکسیناسیون افراد زیر 18 سال تجویز و انجام نشده، لذا تا زمان تجویز احتمالی واکسن برای افراد زیر 18 سال، مدارس در صورت واکسیناسیون معلم ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در نظر گرفتن نکاتی مثل زدن ماسک، رعایت حداقل تعداد دانش‌آموز در یک کلاس، تهویه کلاس درس و ... به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

 وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلم‌ها، اظهار کرد: هم اکنون دولت لایحه طرح رتبه بندی معلم ها را به مجلس داده که پس از اعلام وصول مجلس، کلیات طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و روز گذشته هم 50 نفر از نمایندگان مجلس برای رسیدگی خارج از نوبت به این طرح امضا جمع کردند.

 احمدی لاشکی ادامه داد: احتمالا طرح رتبه بندی معلم ها هفته آینده در مجلس رای خواهد گرفت و روند قانونی اجرای طرح ادامه پیدا خواهد کرد.

 این مسئول ادامه داد: تمام تلاش دولت و وزارت آموزش و پرورش این است که طرح رتبه بندی معلم ها در همین دولت بر اساس آنچه وعده شده ابلاغ شود.

 وی در ادامه اشاره ای هم به دلایل برگزاری حضوری آزمون های پایه دوازدهم و نهم داشت و گفت: اصرار آموزش و پرورش بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری به این دلیل بود که نمی توانستیم از هیچ طریقی از سلامت امتحانات مطمئن شویم، چون امکان نظارت بر نحوه امتحان دادن دانش آموزان در شیوه مجازی وجود نداشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: طرح رتبه بندی معلم ها آموزش و پرورش صورت حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی خاوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرودشت با بیان اینکه هفته پیش‌رو شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان پاسارگاد هستیم گفت: دشمن همانطور که در دور اول با تبلیغات زیاد دنبال کمرنگ کردن حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود در دور دوم نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد.

امام جمعه مرودشت گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید فارغ از هر نتیجه‌ای با هم رفاقت داشته و همدل باشند گفت: به محض انتخاب نامزد نهایی باید نامزد رقیب و حامیانش به رأی مردم و فرد منتخب احترام گذاشته و فرد پیروز نیز از اقدامات احساسی خودداری کنند و نامزدها کاری نکنند که دشمن خوشحال شود.

حجت الاسلام خاوری با اشاره به تحولات جهانی نیز گفت: مدتی است دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های غربی به اتفاقات و جنایاتی که توسط رژیم غاصب اسرائیل و حامیانش در غزه و فلسطین اشغالی رخ می‌دهد معترض هستند اما جهانیان شاهد هستند که برخورد غرب با این اعتراضات، چگونه است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این تحولات نشانگر بیدار بودن جهان و وجود وجدان‌های آزاده و بیدار است گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در نامه‌ای به جوانان غرب این وجدان‌های بیدار را مخاطب قرار داده بودند.

کد خبر 6095717

دیگر خبرها

  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی