Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا خسروی بیان کرد:  با توجه به شرایط خاص در این روز‌های گرم تابستانی، برق با سختی و هزینه‌های زیادی تامین، توزیع و به دست مشترکان می‌رسد.

او با تصریح بر این نکته که شرکت برق منطقه‌ای تنها وظیفه انتقال برق را بر عهده دارد، افزود: با توجه به توده هوای گرم و سابقه گرما در تابستان امسال با سختی‌هایی مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای فارس از افزایش ۵۰ درصدی مصرف برق در استان و ۱۹ درصدی در کشور خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق هستیم.

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود خشکسالی و کاهش بارش‌ها را دلیل مضاعف بر افزایش مصرف برق عنوان کرد و گفت: با عدم بارش مناسب، آبیاری باغ‌ها با پمپ‌های فعال در مدار انجام می‌شود و در نهایت در بخش سد‌ها هم با کاهش چشمگیری آبگیری مواجه خواهیم شد.

او اعلام کرد که سال گذشته ذخیره منابع پشت سد‌های نیروگا‌های برق آبی تحت پوشش استان حدود ۱۲ میلیون متر مکعب بود و امسال به حدود ۶ هزار و ۱۰۰ تقلیل یافته است. همچنین ظرفیت عملی نیروگاه‌های برق آبی ما ۳۴ درصد کاهش یافته در حالی‌که ظرفیت تولید برق ما از ۱۰ هزار مگاوات نسبت به پارسال به ۳۵۰۰ مگابایت کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه ذخایر آیی به سادگی قابل نگهداری نیست، گفت: نیروگاه‌ها باید در اوج بار مصرف باشند و نمی‌توان به یکباره آن را مصرف کرد.

خسروی یکی از مشکلات تامین برق کافی در استان را میزان سوخت نیروگاه اتمی بوشهر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این موضوع هفته گذشته حل شد.

او ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی ما در حالی عمده تولید برق کشور را بر عهده دارند که قابل ذخیره نیستند و همان چیزی که تولید می‌شود باید مصرف شود. زمانی که تولید از مصرف عقب بیفتد و کاهش مصرف یا مدیریت تضطراری بار صورت نگیرد موجب میشود که کل شبکه برق دچار فروپاشی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال خاموشی‌های اضطراری اشاره و ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مردم، گفت: اکنون دمای هوا رو به افزایش است و به ازای هر درجه افزایش دما، هزار کیلو مگابایت بار اضافه می‌شود و در واقع هفته بسیار گرمی را سپری خواهیم کرد.

خسروی به شرایط هفته جاری در استان اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد شهروندان با مدیریت مصرف، به کاهش خاموشی کمک کنند و البته تمام تلاش ما عدم خاموشی برق مشترکان خانگی و تجاری است.

او با اشاره به اینکه بخشی از خاموشی‌ها به علت استخراح رمزارز به صورت غیرمجاز است، اضافه کرد: بر اساس مصرف در ساعت کم باری حدود ۲ هزار مگابایت افزایش بار داریم که مربوط به ماینر‌های غیرمجاز در اماکن مختلف است که به شکل ویروسی در حال انتشار است.

خسروی با بیان این که در کشور حدود یک میلیون دستگاه استخراج رمز ارزغیرمجاز داریم که به صورت قاچاق وارد شده و هر دستگاه ۲ تا ۳ کیلووات مصرف انرژی دارد خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا می‌شود تا مزارع استخراج رمز ارز و دستگاه‌های ماینر خانگی را به شرکت توزیع برق استان گزارش دهند. در قبال دریافت گزارش‌های محرمانه مردمی به تناسب پاداش‌های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی ظرف مدت ۱۵ روز پس از راستی آزمایی گزارش‌ها پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول از اعمال سختگیری‌های ویژه برای جلوگیری از هدررفت برق در ادارات خبر داد و افزود: ادارت الگو‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و با ابزار‌های هوشمند میزان مصرف انرژی را در آن‌ها رصد می‌کنیم. همچنین در زمینه مدیریت مصارف کشاورزی برای آن‌ها تسهیلات و پاداش‌های متنوعی در نظر گرفته شده تا با کمک مردم از فصل گرم سال بدون خاموشی عبور کنیم.

او بیان کرد: اگرچه در استان فارس تنها ۱۰ درصد از مشترکان پرمصرف هستند و ۷۰ درصد از مردم خوش مصرف بوده و ۲۰ درصد باقیمانده را اقشار کم مصرف تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه با ارائه راهکار‌هایی برای مدیریت مصرف برق افزود: تنظیم دما بر ۲۵ درجه سانتیگراد، نصب لامپ‌های کم مصرف ال‌ای دی، پرهیز از باز کردن بی مورد درب یخچال و حفظ فاصله ۱۰ سانتیمتری آن از دیوار به همراه استفاده از دور کند کولر‌های آبی می‌تواند تا ۴۰ درصد در کاهش مصرف برق موثر عمل کند.

خسروی با تاکید بر این که ساعات اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۸ است از مردم درخواست کرد تا در این زمان از شبانه روز از وسایل پرمصرف استفاده نکنند و اظهار داشت: در کشور ما ظرفیت‌های زیادی برای استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر وجود دارد. از این رو تفاهمنامه همکاری با یکی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای راه اندازی نیروگاه‌های کوچک و بزرگ خورشیدی داشتیم که متاسفانه استقبال چندانی از آن صورت نگرفته است. مردم در نظر داشته باشند که برق تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر با مبالغ قابل توجهی خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعیین پاداش میلیونی مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع برق برق منطقه ای نیروگاه ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۲۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۰.۵۲ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۳۰ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۱,۹۳۰ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۰.۵۲ درصد) به ۱,۹۲۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۲۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۱۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۰.۵۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان