Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:26:57 GMT

شنا در محدوده سدها و تاسیسات آبی استان تهران ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۰۸۳۴

شنا در محدوده سدها و تاسیسات آبی استان تهران ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، یوسف رضاپور گفت: همه ساله با آغاز فصل گرما و به ویژه در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل، شاهد ورود شهروندان و گردشگران به حاشیه رودخانه‌ها و تأسیسات آبی، بدون توجه به علائم هشداردهنده و اطلاعیه‌های مکرر این شرکت هستیم که این سهل نگاری و بی‌توجهی، موجب بروز خسارت‌های جانی و مالی فراوان برای آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عواملی مانند شرایط رسوبی کف دریاچه سدها، وجود ریشه و شاخه درختان و عدم دید کافی و امکان برخورد با اجسام سفت و نوک تیز، تأسیسات آبی همچون دریاچه سدها را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل می‌سازد، خواستار خودداری شهروندان و گردشگران از شنا در این مکان‌ها شد.

به گفته این مقام مسئول برخی از سازه‌های آبی در زیر آب تعبیه شده‌اند که در مجاورت آن‌ها مکش آب به شدت افزایش می‌یابد، بنابراین شنا در این تأسیسات آبی باعث می‌شود که افراد به زیر آب کشیده شده و در نتیجه غرق شوند.

رضاپور با هشدار اینکه تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب بسیار شدید و خطرناک است، اظهار داشت: نوع طراحی کانال‌های آبیاری کشاورزی با استخر و مکان‌های تفریحی کاملاً متفاوت است، به طوری که حجم آب زیادی با دبی متغیر در کانال‌ها جریان دارد و این کانال‌ها بسیار عمیق و شدت جریان آب در آن‌ها زیاد است که حتی برای شناگران ماهر نیز خطرناک محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، متأسفانه شماری از هموطنان ما به دلیل بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا در حریم دریاچه سدها و تأسیسات آبی غرق شدند، توضیح داد: علاوه بر اطلاع رسانی مکرر از طریق رسانه‌ها، در محل سدها، کانال‌ها و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی تابلوهای هشدار دهنده در حریم دریاچه سدها و تأسیسات آبی نصب شده است که لازم است هموطنان به این تابلوها توجه لازم را داشته و از شنا در مناطق ممنوعه پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان هشدار داد: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، عواقب آن متوجه خود اشخاص است و این شرکت در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارد.

کد خبر 5225769

منبع: مهر

کلیدواژه: ذخیره آب سدها سدسازی شرکت آب منطقه ای تهران شاخص کل بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران تولید برق قطع برق بازار سرمایه تولید نفت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران وزارت نیرو قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی مصرف برق دریاچه سدها تأسیسات آبی کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان کرمی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده استان البرز گفت: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حد فاصل استاندارد تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین روان گزارش شده است، بیان کرد: جاده کرج - چالوس در محدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است و مسافران باید از محورهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092728

دیگر خبرها

  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم