Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که عصر امروز در ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس قانون و مقررات مسؤول چند کار در کشور است که تامین گندم یکی از این امورات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به تحریم‌های اخیر علی رقم همه مشکلات تراز تجاری ایران در سال گذشته بالا رفت و  به ۷۴  میلیارد دلار رسید که رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید کنندگان کشور یک کار موفق و خوبی در شرایط کرونا انجام دادند،‌ یادآور شد:  با حجم مبادلات تجاری رشد صادراتی کشور به خوبی مشاهده شد و در همه رشته‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد صنعتی در فروردین ماه به نسبت سال قبل اتفاق افتاد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه مصرف برق صنعتی در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: در بخش معادن هم معادن کشف شده قطعی بالغ بر ۵۰۰  میلیارد دلار بود و در حوزه واگذاری ۶ هزار معدن راکد در ۳۱ استان انجام می‌شود که یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در  تسهیلات و مسیر تولید در حال مانع زدایی است و وزارت صمت در شرایط فعلی اقدامات قانونی خود را انجام می دهد، ادامه داد:  صدور مجوزها بسیار آسان شده و صدور مجوز به بخش صمت با جدیت پیگیری می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه کسب و کار برای فعالان اقتصادی یا کمترین مانع انجام می‌شود، تصریح کرد: برای تامین آب صنایع بزرگ اقدام کردیم و انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران انجام شد و اولین خط به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام شده و تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه می یابد‌.

وی با بیان اینکه ۵ هزار مگاوات ظرفیت برای صنایع بزرگ در نظر داریم که تامین کنیم، ادامه داد: ۳۱ هزار مصوبه در سال گذشته داشتیم که ۷۰ درصدد بخش زیادی از آن اجرا شده که قابل توجه است و در سطح ملی هم هر هفته نشست‌های ستاد تسهیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با شرکتهای بزرگ قرار داد توسعه منعقد کردیم، ادامه داد: باید به سمت توانمند سازی مردم  برویم و  با ایجاد زیر ساخت در روستاها با ایجاد کسب و کار از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت از منابع شرکتهای بزرگ تسهیلات پرداخت می کند، گفت: اعتبارات و منابع خوبی برای پرداخت وام به استان البرز وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان