Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@10:15:21 GMT

آلمان میزبان دور بعدی مذاکرات صلح لیبی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۱۹۹

آلمان میزبان دور بعدی مذاکرات صلح لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المنار، دولت آلمان می‌گوید دور بعدی مذاکرات صلح لیبی اواخر ماه میلادی جاری به میزبانی این کشور برگزار می شود.

وزارت خارجه آلمان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که بیست و سوم ژوئن، برلین آماده میزبانی از دور جدید مذاکرات صلح لیبی خواهد بود.

بنابر بیانیه وزارت خارجه آلمان، قرار است در این میزبانی که دولت انتقالی لیبی نیز حضور خواهد داشت، اقدامات آتی مورد نیاز برای تحقق ثبات مستمر در این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آلمان متذکر شد: تمرکز این نشست بر خارج کردن سربازان خارجی از لیبی و آماده کردن زمینه لازم برای انتخابات ملی است. انتخاباتی که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود.

پیشتر وزیر امور خارجه آلمان از شرکت کنندگان در روند صلح لیبی خواسته بود تا در چارچوب نشست ۲۰۲۰ برلین باقی بمانند و به تعهدات خود عمل کنند.

در ژانویه سال ۲۰۲۰، یک کنفرانس بین‌المللی با حضور روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و مصر در برلین برگزار شد تا درگیری مسلحانه بین جناح‌های سیاسی درباره لیبی را حل کند. طرفین با آتش‌بس و عدم درگیر شدن اشخاص ثالث در درگیری موافقت کردند.

جنگ داخلی بین جناح‌های سیاسی رقیب لیبی تقریبا یک دهه طول کشید، تا این‌که آن‌ها در اکتبر گذشته در ژنو موفق به مذاکره در مورد آتش‌بس تحت حمایت سازمان ملل شدند. در اوایل فوریه، دور دیگری از مذاکرات به میزبانی سوئیس منجر به انتخاب دولت موقت وحدت ملی شد که تا انتخابات عمومی که قرار است در ۲۴ دسامبر برگزار شود، مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.

لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب یعنی دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است.

حمایت نظامی ترکیه از دولت وفاق ملی به نیرو‌های طرفدار آن امکان داد در ژوئن ۲۰۲۰ حمله‌ای را که نیرو‌های طرفدار خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ برای تصرف پایتخت لیبی آغاز کرده بودند، دفع کنند و آن را شکست دهند. دولت وفاق ملی بعد از آن کنترل سراسر شمال غرب لیبی را در دست دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی وزارت خارجه آلمان تحولات لیبی خارجه آلمان صلح لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰