Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@17:37:52 GMT

مرگ سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۴۱۲

مرگ سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با وجود فرهنگ‌سازی گسترده در سال های اخیر هنوز هم آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای بالاست به طوری که سالانه در جاده های کشور حدود ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۵۰ هزار نفر دچار آسیب می‌شوند که حداقل ۱۰ درصد آنها دچار معلولیت می‌شوند.

به گزارش پول نیوز، اسماعیل نجار روز سه شنبه ۱۱ خرداد در آیین کلنگ زنی پایگاه اورژانس شرکت املاح معدنی در اراک اظهار کرد: جامعه نیازمند اخلاق و رفتار و فرهنگ رانندگی است و به سبب ضعف در این خصوص سالانه مردم زیادی جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن در حوادث رانندگی تبعات زیادی را به همراه دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اقدام شرکت املاح برای ایجاد پایگاه اورژانس قابل تقدیر است و انتظار و توقع است که همه صنایع در انجام وظایف اجتماعی خود تلاش های لازم را انجام دهند چراکه بسیاری از آلودگی های استان ناشی از فعالیت صنایع است.

 محمدحسن آصفری افزود: امکانات و منابع دولتی کم است و نمی‌توان همه توقعات را از این بخش داشت و باید سایر بخش ها نیز در رفع نیازها همکاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: استان مرکزی در شاهراه شرق به غرب قرار دارد و یکی از استان های پرحادثه ترافیکی و صنعتی است، همچنین این استان معین استان تهران در مدیریت بحران و پشتیبان پنج استان دیگر است.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: با توجه به ویژگی های استان، امکانات بحرانی در این حوزه کافی نیست و می‌طلبد که سوله بحران دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

فرجی مدیرعامل املاح معدنی ایران نیز گفت: ایجاد پایگاه اورژانس در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت است. مساحت این پایگاه ۱۴۰ مترمربع است که اعتبار ساخت آن نیز ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین پایگاه جاده‌ای شهدای نمک کوه( روناس) در مسیر اراک - توره در فضایی به وسعت ۱۴۰ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شرکت رنگ روناس به بهره‌برداری رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جاده تصادف مرگ کشته پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

 

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • تصادف دنا و سوزوکی با ۷ کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • تصادف در جاده جنت آباد قم با یک کشته و ۸ مصدوم 
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت