Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@02:26:58 GMT

اعضای برجام به دنبال توافق در سریعترین زمان هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۶۰۲

اعضای برجام به دنبال توافق در سریعترین زمان هستند

لاوروف گفت: اعضای مذاکرات برجام به دنبال دسترسی به حصول توافق در سریعترین زمان ممکن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  لاوروف روز سه شنبه در ششمین همایش سیاسی «روسیه و چین: همکاری در عصر جدید» که در مسکو در حال برگزاری است، مواضع مسکو و پکن در برجام را یکسان و مطابق یکدیگر خواند.

  مسکو و پکن در مذاکرات وین که چند روز پیش دور پنجم آن برای احیای برجام و بازگشت آمریکا به آن آغاز شد شرکت دارند و با طرف های دیگر برجام شامل فرانسه، انگلیس، آلمان و ایران و نیز آمریکا مذاکره می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد. اما دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.   جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا، بازگشت به برجام را مشروط دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.   جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق بین المللی، به گونه‌ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام‌های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.     لاوروف همچنین گفت: با خرسندی اعلام می کنم که مسکو و پکن در اکثر مسائل جهانی ازجمله حفظ ثبات راهبردی بین المللی، کنترل تسلیحات و مبارزه با تروریسم مواضع مطابق با یکدیگر دارند.   وی افزود: ما در چارچوب های چندجانبه و سازمان هایی همچون سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس، گروه ۲۰ کشور صنعتی و مجمع اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام با یکدیگر همکاری سودمند و ثمربخش داریم.   لاوروف گفت: دو کشور (روسیه و چین) اقدامات خود در مساله سوریه، حل و فصل مساله افغانستان، عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای و برجام را هماهنگ می کنند و خواهان توسعه صلح و پیشرفت منطقه آسیا و اقیانوس آرام و ایجاد مکانیسم تامین امنیت برابر و یکسان مبتنی بر رویکردهای غیربلوکی هستند.      وی اظهار داشت: پوتین و بایدن در دیدار ژنو باید در مورد تهدیداتی که هر دو کشور شاهد آن است تبادل نظر کنند.      لاوروف همچنین با بیان اینکه روسیه آماده از سرگیری ارتباطات در چارچوب شورای روسیه- ناتو است گفت: گفت و گو باید توسط نظامیان آغاز گردد     وی خاطر نشان کرد که ناتو برنامه های شومی علیه روسیه دارد.   روسیه و چین در چارچوب گروه ۱+۴ برای حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران و اجرای کامل برجام با یکدیگر همکاری می کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود.

وی گفت: هدف من از سفر این بود که مذاکرات جدی با ایران داشته باشم و بتوانیم چند پیشنهاد ملموس را بررسی کنیم که حوزه‌های مختلف بیانیه مشترک را در بر می‌گیرد.

مدیرکل آژانس با بیان اینکه مذاکرات با ایران همچنان ادامه دارد ادعا کرد که پیشنهادهای مطرح شده درباره نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ «ملموس» است و «ما در این زمینه با ایران در تعامل هستیم و اینکه چه اقدامی را می‌توان زودتر تعریف کرد»

گروسی وارد جزئیات مدالیته‌های پیشنهادی نشد و به خبرنگاران گفت: این‌ها مسائل خاص و حساسی هستند و من به طور کلی به‌ آن‌ها اشاره می‌کنم. از طرفی تا زمانی که ایران (مدالیته‌ها را) نپذیرد، به‌ویژه اینکه برخی اقدامات داوطلبانه هستند، پرداختن من به این مسائل مناسب نیست.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند