Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@14:39:34 GMT

اعضای برجام به دنبال توافق در سریعترین زمان هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۶۲۰

اعضای برجام به دنبال توافق در سریعترین زمان هستند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در ششمین همایش سیاسی «روسیه و چین: همکاری در عصر جدید» که در مسکو در حال برگزاری است، مواضع مسکو و پکن در برجام را یکسان و مطابق یکدیگر خواند.

مسکو و پکن در مذاکرات وین که چند روز پیش دور پنجم آن برای احیای برجام و بازگشت آمریکا به آن آغاز شد شرکت دارند و با طرف‌های دیگر برجام شامل فرانسه، انگلیس، آلمان و ایران و نیز آمریکا مذاکره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد. اما دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا، بازگشت به برجام را مشروط دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق بین المللی، به گونه‌ای که از منافع خود تحت برجام بهره‌مند شود، گام‌های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.


لاوروف همچنین گفت: با خرسندی اعلام می‌کنم که مسکو و پکن در اکثر مسائل جهانی ازجمله حفظ ثبات راهبردی بین المللی، کنترل تسلیحات و مبارزه با تروریسم مواضع مطابق با یکدیگر دارند.

وی افزود: ما در چارچوب‌های چندجانبه و سازمان‌هایی همچون سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس، گروه ۲۰ کشور صنعتی و مجمع اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام با یکدیگر همکاری سودمند و ثمربخش داریم.

لاوروف گفت: دو کشور (روسیه و چین) اقدامات خود در مساله سوریه، حل و فصل مساله افغانستان، عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای و برجام را هماهنگ می‌کنند و خواهان توسعه صلح و پیشرفت منطقه آسیا و اقیانوس آرام و ایجاد مکانیسم تامین امنیت برابر و یکسان مبتنی بر رویکرد‌های غیربلوکی هستند.


وی اظهار داشت: پوتین و بایدن در دیدار ژنو باید در مورد تهدیداتی که هر دو کشور شاهد آن است تبادل نظر کنند.


لاوروف همچنین با بیان اینکه روسیه آماده از سرگیری ارتباطات در چارچوب شورای روسیه- ناتو است گفت: گفتگو باید توسط نظامیان آغاز گردد


وی خاطر نشان کرد که ناتو برنامه‌های شومی علیه روسیه دارد.

روسیه و چین در چارچوب گروه ۱+۴ برای حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و اجرای کامل برجام با یکدیگر همکاری می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سرگئی لاوروف برجام وزیر امور خارجه روسیه انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به گزارش اطلاعات روز؛ منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.

طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.

این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌اند.

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.

طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.

در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.

طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.

ویدیو‌های گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیو‌ها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند