Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر به طور میانگین، ۱۱۰ قطعه از قطعات اصلی محصولات ایران خودرو که حدود ۶۵ الی ۷۵ درصد قیمت تمام شده را تشکیل می دهد، ردیابی می شود که از این تعداد حدود ۱۰ قطعه مربوط به موتور خودرو است.

به گزارش پول نیوز، حسین فیروزفر، دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران‌خودرو در این باره گفت: تاکنون بیش از ۲۷ میلیون شماره سریال در بانک های اطلاعاتی مربوط به پروژه ردیابی قطعات ثبت شده است؛ از سال ۸۳ تاکنون، قطعات حدود هشت میلیون محصول ایران خودرو در سیستم ردیابی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برنامه های امسال ایران خودرو در زمینه افزایش ایمنی خودرو و حرکت به سمت کاربردی کردن ردیابی قطعات اظهار کرد: تامین کنندگان، سایت های تولیدی و شبکه خدمات پس از فروش، به عنوان سه حوزه اصلی برای توسعه برنامه ردیابی قطعات و افزایش ایمنی خودروها درنظر گرفته شده اند.
دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو در تشریح این برنامه گفت: در مرحله اول یک شماره سریال برای قطعات ایمنی خودرو، قطعات گران قیمت خودرو و قطعاتی که بیشترین تعویض‌ها را در خدمات پس از فروش دارند، تعریف می شود که بیانگر روز و سال تولید و مشخصات تولیدکننده است. سازندگان موظف هستند در زمان تولید و پیش از ارسال قطعات برای ایران خودرو، بر روی قطعات مورد نظر، شماره سریال را حک کرده و دو لیبل دارای بارکد را بر روی آنها قرار دهند؛ در خطوط تولید ایران خودرو نیز در سیستم مکانیزه شماره سریال‌ها ثبت می شود.
فیروزفر گفت: به این ترتیب کیفیت قطعات تولیدی با مشخصات سازنده رصد می شود و در صورت شناسایی قطعه معیوب در شبکه خدمات پس از فروش، نسبت به رسیدگی به آن و تعریف برنامه بهبود اقدام می شود، همچنین با این اقدام، سازنده مکلف به پاسخگویی و اصلاح ساختارهای تولید و مواد اولیه می شود.
وی تصریح کرد: افزایش ضریب ایمنی خودرو در برابر سرقت از کاربردهای این سیستم است. بر اساس گزارش اعلامی از سوی ناجا، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از خودروهایی که در طی یک ماه به سرقت می رود با این سیستم کشف می شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خودرو ایران خودرو موتور قطعه پول نیوز افزایش ایمنی خودرو ایران خودرو شماره سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد

رگولاتور‌های ایمنی خودرو در آمریکا اعلام کردند تحقیقاتی را در مورد فراخوان تسلا برای رفع نقص سیستم خودران این شرکت که برای بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه مشکلاتی ایجاد کرده بود و همچنین منجر به وقوع تصادفات شده بود را بررسی می‌کند تا موثر بودن آنها را بسنجد.

اخیرا اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اعلام کرده با وجود اینکه چند ماه از فراخوان قبلی تسلا می‌گذرد، اما اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر تصادف ۲۰ خودرو دریافت کرده که بروزرسانی‌های نرم‌افزار سیستم جدید خودران تسلا روی آنها عمال شده است. تصادفاتی که حداقل یک کشته و مصدومیت را به همراه داشته است.

یک آژانس تحقیقات آمریکایی اعلام کرده که شواهدی پیدا کرده است که برخی نقص‌ها در سیستم خودران منجر به شکاف ایمنی حیاتی می‌شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه این نگرانی را مطرح کرد که نام فناوری خودران تسلا ممکن است به این موضوع منجر شود که رانندگان بیش از حد به اتوماسیون اعتماد کنند.

تحقیقات فراخوان جدید مدل‌های Y، X، S، ۳ و خودرو‌های سایبرتراک در ایالات متحده مجهز به سیستم خودران را پوشش می‌دهد که بین سال‌های مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ تولید شده‌اند. گفتنی است سهام تسلا در بعدازظهر جمعه ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶۸.۲۶ دلار رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی