Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جمال‌الدین عزیزی روز سه شنبه در نشست مسوولان و نهادهای حامی محیط زیست شهری که به مناسبت هفته محیط زیست (۱۷تا ۲۳ خردادماه) برگزار شد ، با اشاره به ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در یزد افزود:این موضوع سال‌ها مغفول مانده بود،هم‌اکنون ساماندهی آن به طور کامل انجام و در این ارتباط پیمانکاران و کامیون‌های انتقال نخاله‌ها شناسایی،ساماندهی و مکانی برای تخلیه تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار یزد گفت: پس از سال ها موضوع احداث یک خط پردازش پیشرفته برای پردازش زباله‌ها به مرحله عملیاتی رسید و قرارداد آن منعقد شده که در آینده نزدیک افتتاح می شود. 

عزیزی با اشاره به تفکیک آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز شهری اظهار کرد: در این زمینه  افزون بر ۱۰ میلیارد تومان  هزینه شد و هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ کنتور آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز جدا شد که هم در کاهش مصرف آب شرب و هم در حفاظت محیط زیست تأثیرگذار است.

عزیزی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۵ کیلومتر مسیر استاندارد دوچرخه‌سواری در شهر ایجاد شد و مورد اقبال قرار گرفت و طرح‌های شهرداری تا مرز ۵۰ کیلومتر برای مسیر دوچرخه‌سواری آماده و منتظر مصوبه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد هم  گفت: برای  نخستین با در کشور مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی در استان  راه اندازی و اکنون  ۸۰ درصد صنایع محور دشت یزد - اردکان را مورد پایش قرار می گیرد. 

 نیره پور ملائی افزود: هم اکنون هیچ مجوزی برای  ایجاد واحدهای صنعتی جدید در دشت یزد- اردکان صادر نمی شود.

وی تصریح کرد :اکنون در مرکز پایش هر واحد صنعتی را می‌توان در هر ساعت پنج بار با استفاده از دوربین‌های نظارتی که در این محور نصب است مورد پایش و رصد قرار داد.

پورملائی افزود: پایش‌های انجام گرفته منجر به  شناسایی واحدهای صنعتی متخلفی که در این حوزه ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی‌کردند، می شود. 

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: یزد شهر میراث جهانی است، باید در اندیشه ایجاد استاندارد های بین‌المللی در حوزه محیط زیست شهری و معرفی آن به جهانیان و گردشگران به یزد بود.

جعفر امین مقدم، سرانه  تولید زباله در شهر یزد را ۶۰۰ گرم بیان کرد  و گفت: ۳۰ درصد زباله‌ها از نوع خشک است.

وی از طراحی اپلیکیشنی برای ساماندهی جمع آوری زباله‌های خشک خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح تا مرداد ماه امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون شهرداری یزد همچنین از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند تا چند ماه آینده برای این شهر و برخی شهرهای دیگر استان خبر داد و افزود: یزد در تفکیک آب آبیاری فضای سبز از آب شرب جزو شهرهای پیشتاز کشور است. 

سپنتا نیکنام رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه محیط زیست شهر یزد ارایه کرد. 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری یزد اخبار کنکور محیط زیست شهر شهرداری یزد هم اکنون آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی