Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:54:04 GMT

محسن رضایی: عدم فهم مسائل اقتصادی مشکل اصلی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۸۷۸

محسن رضایی: عدم فهم مسائل اقتصادی مشکل اصلی کشور است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی عصر سه شنبه در برنامه شمارش معکوس در بخش ابتدایی به معرفی خودش پرداخت و گفت : محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم؛  پیش از انقلاب دانشجویی رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت بودم و بعد از پایان فرماندهی در دفاع مقدس از رشته مهندسی مکانیک به رشته اقتصاد تغییر رشته دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دلیل تغییر رشته ام این بود که پیش بینی می‌کردم که کشور دچار تحریم‌های اقتصادی خواهد شد و برای رفع این آسیب باید فهم کامل از اقتصاد پیدا می‌کردم و  پس از ۱۶ سال فرماندهی سپاه و دو سال مسوولیت اطلاعات کشور با توجه به اینکه بسیاری از مسوولان خواستار ادامه فعالیت من بودند از سپاه استعفا کردم؛ زیرا می‌دانستم یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اقتصاد است و می خواستم از وقوع آن بر زندگی مردم جلوگیری کنم. در این راستا وارد مجمع تشخیص  مصلحت شده و ریاست کمیسیون اقتصادی مجمع را بر عهده گرفتم.

رضایی درباره دوره فعالیتش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  گفت: در این دوره توانستم تعداد نفرات را از۳۰ هزار به ۷۰۰ هزار نفر افزایش دهم. در این راستا پنج  نیرو در سپاه ایجاد کردم، دانشگاه امام حسین و بقیه الله را تاسیس کردم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در زمان من ایجاد شد که موفق شد بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور همچون سدکرخه را بسازد.

وی پیش بینی پذیری را یکی از ویژگی‌های خود اعلام کرد و گفت: سقوط رژیم شاه، ادامه ترورهای مسوولان کشور پس از ترور آیت الله مطهری و بن بست در جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰ را پیش بینی کردم.  در دوران جنگ پیش بینی کردم که کشور دچار محاصره اقتصادی خواهد شد.

رضایی، ۸ سال آینده کشور را سخت توصیف کرد و گفت: اگر مردم به من اعتماد کنند تمام زندگی‌ام را فدای دفع این خطر خواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: بزرگترین مشکل کشور اقتصاددانان با مدرک دانشگاهی نیست. زیرا در همه دوران‌ها حضور اقتصاددانانی با مدرک اقتصادی در کنار دولت وجود داشته است. مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است. مشاوران دولتمردان نتوانستند مسائل و مشکلات کشور را به درستی به مسوولان بفهمانند راه حل‌های مناسب را ارائه کنند.

رضایی در ادامه داشتن راهکارهای بومی برای حل این مسائل را از جمله موارد مورد نیاز برای کشور دانست و گفت:  نیازمند راه حل‌های نوآورانه هستیم. متاسفانه دولتمردان ما فاقد این موارد بودند. بسیاری از دولتمردان ما فاقد دانش اقتصادی بودند، فهم اقتصادی نداشتند و راه حل‌های بومی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل ایران از بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس پیشرفته تر بود، گفت: بسیاری از شیوخ عرب که به سفر به ایران  می‌کردند و در ایران اقامت داشتند پس از بازگشت با افتخار می‌گفتند که ما در هتلی در بندرعباس اقامت کردیم.  آیا اکنون لیاقت مردم ما شرایط کنونی است که سرافکنده باشند.

رضایی با بیان اینکه ایران ۵۰ سال است که شاهد کاهش ارزش پول ملی، گفت: این ۱۰ سال اخیر فاجعه اتفاق افتاده و سرمایه گذاری در کشور منفی شده است در حالی که رتبه اقتصادی ایران در سال‌های پیش ۱۸ بوده هم اکنون به رتبه ۲۲ رسیده است.

وی قطع دست سیاستمداران در اجراییات  اقتصادی را از اولویت‌های اصلی  دولتش اعلام کرد و گفت: هنگامی که دست دولت از بانک مرکزی و  بانک ها جدا نشود شرایط کنونی ادامه خواهد داشت.

رضایی گفت: باید دست دولت از بورس و بانک مرکزی قطع شود، زیرا هر وقت دولت در این موارد دخالت می‌کند، دست به جیب مردم زده است و راهکار آن تاسیس شهرها و ایالت های اقتصادی است و دادن اقتصاد به شهرها است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر گرفتن مرکزیت اقتصاد از تهران و گسترش آن در تمام شهرها،   گفت: در این روش حکومت داری دیگر دولتمردان نمی‌تواند برای ورود دوستان و رفقایشان فشار بیاورند و پول‌ها در همان استان‌ها مصرف می‌شود.

وی افزود: معادن و دیگر منابع همچون نفت و گاز به همه مردم کشور اختصاص دارد که باید در اختیار دولت مرکزی قرار بگیرد، اما درصدی از آن باید در اختیار مردم آن منطقه قرار دهند. اولین اولویت من سامان دادن به رابطه دولت و اقتصاد است

ادامه دارد...

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ جنگ تحمیلی دانشگاه امام حسین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ جنگ تحمیلی دانشگاه امام حسین انتخابات ۱۴۰۰ جنگ تحمیلی دانشگاه امام حسین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم

احمد وحیدی وزیر کشور طی حکمی محسن تویسرکانی را به‌عنوان شهردار کرمان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است:

«در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

وحیدی در این حکم ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی امروز دوازدهم اردیبهشت توسط مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور به وی اعطا شد.

محسن تویسرکانی ۲۵ دی ۱۴۰۲ با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شده بود.

کد خبر 749821

دیگر خبرها

  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم