Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:23:02 GMT

جوانان؛ ناقلان اصلی کرونا در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۹۵۰

جوانان؛ ناقلان اصلی کرونا در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: شرکت در دورهمی‌ها و اعتقاد به مبتلا نشدن به بیماری کرونا در جوانان یکی از عوامل شیوع پیک چهارم بود؛ در این شرایط جوانان پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنند.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۱۱ خردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبراعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط جوانان زنجانی، اظهار کرد: بالای ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا بدون علامت و ناقل بیماری بوده که عمدتا جوان هستند؛ بنابراین جوانان، ناقلان اصلی بیماری کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آثار عامل سن در پیک چهارم در هفته آتی نمایان خواهد شد، افزود: در پیک چهارم بیماری کرونا در استان زنجان، اکثرا جوانان با شرکت‌ در دورهمی‌ها به بیماری کرونا مبتلا شده و بیماری را به خانواده‌های خود انتقال دادند به طوری که می‌توان گفت میانگین سنی ابتلا به این بیماری در پیک چهارم سه برابر پیک سوم بوده است.

این مسئول در رابطه با طرح اخذ رندومی تست کرونا از افرادی که در ۸ نقطه شهر زنجان از ماسک استفاده نکرده بودند، تصریح کرد: این تست برای مشخص شدن صحت این موضوع که ۸۰ درصد افراد ناقل بدون علامت بیماری کرونا هستند که این کار انجام و در پایان مشخص شد ۹۵ درصد افراد بدون ماسک، به بیماری کرونا مبتلا هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، باید از شیوع پیک پنجم بیماری کرونا جلوگیری کنیم، گفت: باید تا زمان اتمام واکسیناسیون (دریافت دو دز واکسن کرونا) افراد بالای ۶۰ سال در استان زنجان زمان بخریم زیرا زنجان، مسن‌ترین استان کشور است.

حقیقی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی سریع ۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان زنجان، اظهار کرد: برای انجام واکسیناسیون سریع بیماری کرونا، باید مکان مناسبی وجود داشته باشد؛ بنابراین برنامه ساماندهی مراکز واکسیناسیون به سرعت باید پیگیری و اجرا شود.

وی از رضایت زنجانی‌ها از روند واکسیناسیون بیماری کرونا خبر داد و افزود: استان زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه انجام سریع واکسیناسیون بوده و با ورود واکسن داخلی به چرخه واکسیناسیون، میزان واکسیناسیون در این استان نیز افزایش خواهد یافت.

این مسئول با بیان اینکه باید از افراد و رانندگانی که از جنوب کشور به استان زنجان وارد می‌شوند، تست کرونا گرفته شود، تصریح کرد: در خصوص نظارت بر اصناف زنجانی، مشارکت اصناف نقش کلیدی دارد و باید قرارگاه عملیاتی کرونا و فرمانداران به صورت جدی و قوی بر اصناف نظارت کنند.

استاندار زنجان با اشاره به عملکرد خوب شهرستان زنجان در پیک چهارم بیماری کرونا، گفت: در شهرستان طارم، به دلیل همسایگی با چند استان کشور باید اقداماتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به خصوص در روستاهای این شهرستان انجام و مراقبت‌های لازم صورت پذیرد.

حقیقی در رابطه با وضعیت شهرستان ماهنشان، اظهار کرد: عملکرد شهرستان در پیک چهارم خوب بود، زیرا ابتلا به کرونا ماهنشان برابر مرگ پیک سوم شده که نشان‌دهنده وضعیت بد این شهرستان در پیک سوم بوده است.

وی در رابطه با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌های بین‌راهی، افزود: باید تیم تلفیقی برای سرکشی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از رستوران‌های بین‌راهی تشکیل شود.

این مسئول همچنین با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات با رعایت حداکثری همه پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: باید به مردم از لحاظ مباحث امنیتی و سلامت (بیماری کرونا) در حین انتخابات اطمینان خاطر دهیم.

استاندار زنجان با اشاره به سفر کاندیداهای ریاست جمهوری به استان زنجان، گفت: باید در زمان سفر کاندیداها به استان، مشارکت‌کنندگان و کاندیداها احساس آرامش کنند تا هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیاید.

حقیقی ضمن تشکر از نیروی انتظامی و عملکرد آن در اجرای قانون در پیک چهارم بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نیروی انتظامی در اجرای ماموریت محدودیت تردد استانی نیز، قاطعانه عمل کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا زنجان پروتکل های بهداشتی استاندار زنجان استان زنجان بیماری کرونا پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد