Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه «peoplesdaily»، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام کرد کشورش به شدت با سیاسی کردن منشأ کرونا که از سوی برخی سیاستمداران آمریکایی پیگیری می‌شود، مخالف است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز، سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن اعلام کرد: چرا برخی سیاستمداران آمریکایی مدام تکرار می‌کنند که این ویروس از یک آزمایشگاه چینی به بیرون درز کرده است؛ بدون آنکه حتی یک مدرک در این خصوص ارائه دهند؟

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: به صراحت بگویم آن‌ها می‌خواهند ازمسئولیتی که آمریکا در مهار این همه گیری ناکام مانده است، شانه خالی کنند و بهانه دیگری برای سرکوب و محدود کردن توسعه چین پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اعلام کرد حقایق نشان داده است که «فریب‌های شانه خالی کردن» به آمریکا و مردم این کشور ضرر وارد کرده است.

وی گفت: سیاسی کردن ردیابی منشأ کووید-۱۹ تلاش‌های بین المللی علیه این ویروس را مختل و تضعیف کرده و اعتراض جامعه جهانی را بر می‌انگیزد.

او بار دیگر تأکید کرد ردگیری منشأ این ویروس موضوعی علمی است که به سلامتی و ایمنی بشر مربوط می‌شود؛ پس بجای تفرقه و تقابل، اتحاد و همکاری را تمرین کنید.

سخنگوی وزارت خارجه چنین در ادامه اعلام کرد: بجای دستکاری‌های سیاسی، به روش‌های علمی تکیه کنید. سیاسی کردن منشأ کرونا نه اخلاقی است و نه اقدامی مردمی؛ بلکه کاری محکوم به شکست قلمداد می‌شود.

بر اساس گزارشها، بسیاری از کارشناسان و محققان از اقدام آمریکا در سیاسی کردن ردگیری منشأ کرونا و تلاش برای نسبت دادن آن به چین اننقاد کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سیاسی کردن کرونا وزارت خارجه چین سخنگوی وزارت خارجه سیاسی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • تصویر سخنگوی گردان‌های القسام در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت