Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این دانشگاه باید تحول را مدنظر قرار داده و آینده را برمبنای آن بسازد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یازدهمین جلسه شورای رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ظهر امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها و سایر اعضا در واحد مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر طهرانچی در ابتدای این جلسه، با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تلاش مستمر همه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی و برگزاری این رویداد ملی، منجر به ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی شد. این اعلام رضایت از مجموعه دانشگاه را خدمت تمامی همکاران تبریک می‌گویم. این اتفاق در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بی‌سابقه است که مقام معظم رهبری به طور خاص به افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی صحه بگذارند.

وی افزود: امروز مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی کار سختی است، چرا که این دانشگاه به سمت تبدیل شدن به یک سیستم شفاف و سامانه‌سپار در حرکت است که همه حرکات و رفتار آن دیده می‌شود. در گذشته و زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه زنجیره‌ای متفرق بود، اطلاعات واحد‌ها وجود نداشت، اما اکنون عملکرد گذشته و حال دانشگاه به صورت شفاف و بروز در دسترس مدیران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سکون و ماندن در نقطه فعلی برای هر مجموعه‌ای منجر به شکست و نابودی خواهد شد، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) فرمودند؛ «امام راحل، امام تحول‌خواه و تحول‌آفرین بود»، دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید تحول را مدنظر قرار داده و آینده را برمبنای آن بسازد. باید در این زمینه از امام خود درس بگیریم و بدانیم که جامعه زنده و پویا به تحول نیاز دارد و دانشگاه نیز یکی از مراکز تحول است.

دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود به جذب و انتقال فناوری، خلق صنایع نوآورانه و الهام‌آفرینی در عرصه بین‌المللی توجه دارد

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود علاوه بر توجه به موضوعات علمی و فرهنگی، به جذب و انتقال فناوری، خلق صنایع نوآورانه، مهارت‌های جدید و تحصیل و توانمندسازی جامعه و الهام‌آفرینی در عرصه بین‌المللی توجه دارد. تاکنون دانشگاه‌های ما عرضه‌محور بودند و به همین دلیل است که رشته‌هایی که اکنون در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، دیگر متقاضی ندارد.

وی افزود: برخی از دانشگاه‌ها هم برای تغییر این روند، بر تقاضای اجتماعی تمرکز کرده‌اند که این موضوع نیز مقطعی است و شاهد افت خواهد شد. آنچه مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی است، حرکت به سمت تقاضای آینده‌پژوهانه و آمایش‌محور است. در این مسیر به سمت نیاز آمایشی، حل مسئله و کادرسازی محلی در حرکت هستیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها تاکنون رویکرد‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند، گفت: دانشگاه آموزشی به دنبال توسعه علم و دانشگاه پژوهشی به دنبال تولید علم بوده‌اند و اکنون ما در حال تبدیل شدن به دانشگاه فناورانه و حل مسئله با هدف تولید محصول فناورانه و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، با رویکرد توسعه کار علمی هستیم. از این رو از استان‌ها انتظار داریم که سند مأموریت خود را برمبنای آمایش و مزیت‌های سرزمینی تدوین کنند.

دکتر طهرانچی در پایان با تأکید بر لزوم تحول‌آفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه بر مدار تحول نباشد، معیشت آن روز به روز تنگ‌تر و سخت‌تر خواهد شد، اما وعده الهی نصرت و یاری است و ما بسیار امید داریم که با تدبیر و تحول، می‌توانیم شاهد گشایش باشیم.

در ادامه این جلسه، هر یک از رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و طرح‌های توسعه‌ای و تحولی خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی