Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@05:22:46 GMT

لاوروف: پیشرفت چشمگیری در وین به دست آمده

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۲۲۰۹

وزیر امور خارجه روسیه عصر سه شنبه به وقت تهران در یک نشست مطبوعاتی گفت، اعضای حاضر در مذاکرات هسته‌ای وین با هدف احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند، اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: «مذاکرات ادامه دارد و پیشرفت چشمگیری حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. موضوعاتی همچنان وجود دارد که نیازمند تصمیم گیری‌های سیاسی از سوی پایتخت کشورهای ذینفع آمریکا و ایران است.»

وی افزود: «دقیقاً مانند سایر طرف‌های برجام ما در تلاشیم شرایطی ایجاد کنیم که تا حد ممکن مطلوب باشد و به توافق نهایی برسیم. معتقدم گمانه‌زنی درباره اینکه آیا این اتفاق در چند روز آینده رخ خواهد داد یا چند هفته دیگر نتیجه مثبتی در برندارد. همه در وین در حال تلاش برای دستیابی به نتایج در اسرع وقت هستند.»

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» سه شنبه در توییتی ادعا کردکه با خبر شده برنامه فعلی این است که فردا (چهارشنبه) و یا در روز پنجشنبه وقفه‌ای در گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام ایجاد شود و هیأت‌ها به پایتخت‌های خود بازگردند.

دور پنجم (دور جدید) مذاکرات در وین از چهارم خرداد ماه در شهر وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در جریان است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین یادآور شد: مذاکرات در وین پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی در هر سه کارگروه داشته، ولی موضوعات کلیدی باقی‌مانده است. به تعبیر دیگر ما الان به حل موضوعات کلیدی رسیده‌ایم که این موضوعات کلیدی هم باید با دقت صورت بگیرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین به منظور احیای برجام هم روز دوشنبه دهم خرداد ماه در اظهاراتی درباره روند مذاکرات جاری گفت: تقریبا یک هفته است که مذاکرات را در وین دنبال می‌کنیم. پیچیدگی‌های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

عراقچی با بیان این‌ که «پیشرفت‌های خوبی تا الان داشتیم و مسیر خوبی را طی کردیم» اظهار داشت: الان در نقطه‌ای هستیم که به اختلافاتی بارزی که وجود دارد، می‌پردازیم.

وی همچنین اظهار داشت: متن‌ها تهیه شده و میزان زیادی از متن‌های ما آماده است، ولی چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است. جلسات فشرده‌ای را این روزها برگزار کردیم و امروز یک جلسه سه‌جانبه‌ را با روسیه و چین داشتیم و هماهنگی‌های خوبی بین ما، روسیه و چین وجود دارد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد

فرماندار اردستان ضمن اشاره به آماده‌باش اردستان در پایان هفته، گفت: مرخصی‌ها لغو شد. - اخبار استانها -

سیدمحمدهادی احمدی طباء زواره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، ضمن اشاره به وقوع سیل در این شهرستان، اظهار داشت: در هفته جاری بازدیدهایی از مناطق بالادست سیلاب‌ها و بندهای خاکی و سدهای ایجاد شده صورت پذیرفت.

وی افزود: حجم بسیاری خوبی از آب‌ها مدیریت شده بود، اما 52 میلیارد تومان بر اثر وقوع سیل در اردستان خسارت وارد شد و پس از شناسایی موضوعات خسارت اقدامات لازم صورت می‌پذیرد و تمامی ماشین‌آلات و دستگاه‌های اجرایی موضوعات را در دست اقدام قرار دادند.

فرماندار شهرستان کاشان ضمن اشاره به اعلام آماده‌باش به تمامی دستگاه‌های مربوطه و لغو تمامی مرخصی‌ها، ابراز داشت: در صورت وقوع حوادث مترقبه آمادگی لازم وجود دارد و امیدواریم با بارش نزولات آسمانی شاهد خسارتی در منطقه نباشیم.

وی با بیان اینکه از میانگین بارش سال گذشته بلند‌مدت جلوتر هستیم، گفت: با توجه به حجم آبگرفتگی در برخی پل‌ها به ویژه مهاباد امروز مجموعه دفتر فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان سفری به منطقه دارند تا مشکلات را به صورت اساسی بررسی و رفع کنیم‌.

احمدی طباء زواره با بیان اینکه در دو نقطه سیل داشتیم، تصریح کرد: بیشتر رخدادها آبگرفتگی معابر بوده است در حالی که اگر اقدامات منابع طبیعی نبود آثار بدتری را شاهد می‌بودیم و از این رو تخریب یک خانه و یک تخریب دیوار داشتیم و خوشبختانه هیچ تخریبی در آثار تاریخی نداشتیم.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود