Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:28:07 GMT

«عارف علوی» و رئیس مجلس ترکیه در اسلام آباد دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۲۶۳۵

«عارف علوی» و رئیس مجلس ترکیه در اسلام آباد دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ترکیه که جهت شرکت در نشست مجمع بین‌المجالس سازمان همکاری اقتصادی در اسلام آباد پایتخت حضور دارد، با عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

شنتوب روابط میان ملت و دولت دو کشور را استثنایی توصیف کرد و گفت که این مناسبات با همبستگی و همیاری ملت و دولت دو کشور در دوران‌های سخت خود را به اثبات رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس ترکیه اضافه کرد که همبستگی اسلام آباد با آنکارا در دوره جنگ استقلال ترکیه و نیز کودتای سال ۲۰۱۶ ترکیه در اذهان مردم دو کشور ثبت شده است.

رئیس جمهور پاکستان هم در این دیدار تاکید کرد: ترکیه و پاکستان دارای دو نامی متفاوت، اما یک کشور هستند. کمک‌های جمع‌آوری شده در میدان لاهور برای ترکیه در دوران جنگ استقلال مصداق بارز این امر است.

عارف علوی همچنین با تاکید بر ضرورت نشان دادن اسلام واقعی به جهانیان در راستای مقابله به اسلام هراسی، تصریح کرد که ترکیه و پاکستان باید در این زمینه پیشتاز باشند.

کد خبر 5225878

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی شنتوپ عارف علوی پاکستان اسلام آباد پاکستان رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده امریکا عراق سوریه روسیه بشار اسد عربستان سعودی افغانستان نبرد شمشیر قدس انتخابات سوریه ایران لبنان نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • خلاصه بازی پیکان و آلومینیوم + فیلم
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد