Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه تا آخر خرداد صندوق اهرمی در بورس برای اولین‌بار راه‌اندازی می‌شود، گفت: سامانه بومی معاملات بورس که طراحی شده تا دو ماه آینده به شکل آزمایشی استقرار می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در حاشیه رونمایی از سامانه محیط آزمون و تنظیم‌گری بازار سرمایه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مقرر بود ۲۰۰ میلیون دلار به شکل ریالی از صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه بازار اختصاص یابد که یک قسمت از آن معادل ۵۰ میلیون دلار واریز شد و دنبال این هستیم مابقی منابع هم دریافت و واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد جبران زیان خریداران صندوق پالایشی یکم هم بیان کرد: این مورد جزو موارد پیشنهاد هفتگانه سازمان بورس است که در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد تصویب قرار گرفته و در مراحل اداری ابلاغ قرار دارد.   رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد نرم‌افزار بومی معاملات بورس عنوان کرد: نرم‌افزار ایرانی برای معاملات بورس در داخل کشور توسط دانشگاه تهران طراحی شده، کار به مرحله خوبی رسیده، طراحی آن تمام شده و به زودی آماده می‌کنیم تا به مرحله استقرار برسد؛ در این مرحله ارتباط با کارگزاری‌ها و معامله‌گران شکل می‌گیرد و مرحله استقرار به زودی ظرف یک تا دو ماه آینده انجام می‌شود. بعد از مرحله استقرار یک زمان هفت‌ ماهه نیاز است که مشکلات این مرحله برطرف شود و بعد از آن وارد معاملات می‌شود که ابتدا با معاملات اوراق در این سامانه مستقر می‌شود.   دهقان دهنوی در مورد اینکه آیا سامانه ایرانی معاملات بورس ظرفیت پذیرش ۵۷ میلیون سهامدار در بازار سرمایه را دارد، عنوان کرد: هدف از طراحی سامانه بومی برای معاملات بورس همین مسئله است، چون اتفاقی که سال گذشته به خاطر استقبال مردم از بورس افتاد مشکلاتی در سامانه معاملات به وجود آمد که به دلیل تحریم نمی‌توانستیم، نسخه دید سامانه معاملات خریداری کنیم،بنابراین مجبور بودیم، طراحی سامانه بومی معاملات دانشگاه تهران انجام شود که بتواند حجم بالای تراکنش‌های مالی را انجام دهد.   وی در مورد مشخصات فنی سامانه معاملات ایرانی بورس، افزود: تا یکی دو ماه آینده مراسم استقرار این سامانه برگزار می‌شود و این سامانه از سال گذشته شروع به طراحی شده که پیشرفت خوبی هم در آن دیده می‌شود.    دهقان دهنوی در مورد خبر خوب برای سهامداران گفت: صندوق اهرمی طراحی کرده‌ایم که دستورالعمل آن در سایت سازمان بورس قرار داده شده تا نظرات کارشناسان و دست‌اندرکاران را ظرف یک هفته دریافت کنیم و نسخه نهایی این صندوق به زودی ابلاغ می‌شود.    وی در تشریح صندوق اهرمی گفت: این صندوق ترکیبی از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز خواهد بود و کمک می‌کند تا ریسک و خطر در بازار سرمایه کنترل شود.    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌این صندوق برای اولین‌بار در بورس ایران طراحی شده و تا آخر خردادماه تشکیل می‌شود که سرمایه‌گذاران می‌توانند از واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق خریداری کنند.    دهقان دهنوی همچنین در مورد مصوبه جبران زیان پالایش‌ یکم گفت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است و به زودی بعد از نهایی شدن ابلاغ خواهد شد.

 

انتهای پیام

محمدعلی دهقان دهنوی در مورد خبر خوب برای سهامداران گفت: صندوق اهرمی طراحی کرده‌ایم که دستورالعمل آن در سایت سازمان بورس قرار داده شده تا نظرات کارشناسان و دست‌اندرکاران را ظرف یک هفته دریافت کنیم و نسخه نهایی این صندوق به زودی ابلاغ می‌شود.    وی در تشریح صندوق اهرمی گفت: این صندوق ترکیبی از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز خواهد بود و کمک می‌کند تا ریسک و خطر در بازار سرمایه کنترل شود.    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌این صندوق برای اولین‌بار در بورس ایران طراحی شده و تا آخر خردادماه تشکیل می‌شود که سرمایه‌گذاران می‌توانند از واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق خریداری کنند.    دهقان دهنوی همچنین در مورد مصوبه جبران زیان پالایش‌ یکم گفت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است و به زودی بعد از نهایی شدن ابلاغ خواهد شد.

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاران معاملات بورس بازار سرمایه دو ماه آینده دهقان دهنوی صندوق اهرمی طراحی شده تا آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از راه اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه ای در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در دیدار با مربیان کردستانی تیم ملی والیبال دانش آموزی که بر بام والیبال جهان ایستادند، اظهار کرد: حضور دو نماینده کردستانی در قالب تیم ملی والیبال دانش آموزی باعث افتخار است.

وی با بیان این مهم که ورزش نشاط اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به قله های افتخار سختی های زیادی باید کشید و امروزه مربیان کردستانی توانستند به این مهم دست پیدا کنند و نشان دهند که ورزش کردستان رو به توسعه است.

استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل کمبود صنایع بزرگ، با مشکل نبود حامی ورزش رو به رو است که با رایزنی های که انجام شده است امید داریم این مهم با راه‌اندازی صندوق از حمایت ورزشی حل شود.

وی در ادامه: صندوق حمایت از ورزش حرفه ای با کمک از معادن بزرگ و صنایع بزرگ تا حدی می‌تواند به حمایت از ورزش کمک کند.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: مجموعه ای استانداری با تمام توان در خدمت ورزش استان است و تاکنون نیز با توجه به ظرفیت های که داشته است به تیم های ورزشی کمک کرده است.

 استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه امروزه والیبال کشور در جامعه جهانی شناخته شده است، یادآور شد: امروزه والیبال کردستان با توجه به این افتخار باعث شده که این رشته در بین خانواده از جایگاه خاصی برخوردار باشد و این مهم می طلبد که توجه و برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟